|
Tytuł: Koloryzacja typ fantasy Wiadomość wysłana przez: Vil on 06.09.2010, 20:37:51 Witam ,napisałem tę wiadomość ponieważ ,mam problem z koloryzacją szkiców .Wiele godzin spędziłem nad zrobieniem przedmiotów czy ich koloryzacją ,przynajmniej aby choć trochę wyglądały jak w rysunkach fantasy ,jednak w rezultacie wychodziły kiepsko . Także dość dużo czasu spędziłem na internecie szukając sposobów i technik koloryzacji ,lecz nie znalazłem odpowiedniego Tutoriala. W tym serwisie zapoznałem się z tutorialem SECONDHEARTBEAT'a ,pomógł mi w tym ,że przedmioty wyglądają troche w typie 3D ,poprzez światło i cień ,ale w ciąż nie wiem jak dać metalową barwę np.mieczu ,tak aby wyglądał tak jak w rysunkach fantasy ,albo przynajmniej podobny. Czy mógłby ktoś spróbować zrobić tutorial na temat koloryzacji na metaliczny kolor mieczy i zbroi z wykorzystaniem filtrów dla fajnych efektów?
Z góry dzięki za pomoc. Tu zamieszczam szkic (http://a.imageshack.us/img844/3142/dscn2690x.jpg) Tu z koloryzacją (http://a.imageshack.us/img259/684/malowanmiecz1.png) Tytuł: Odp: Koloryzacja typ fantasy Wiadomość wysłana przez: Typhon on 06.09.2010, 21:13:27 Przecież w tym tutorialu wszystko jest opisane. Wystarczy, że pracować będziesz na podanych przeze mnie kolorach na Twoim szkicu, który sobie odwzorujesz zaznaczeniem typu lasso. Do tworzenia mieczy, a przynajmniej takich milszych dla oka polecam programy 3D, które mogą obsługiwać tekstury i bardziej zaawansowane kształty. Freeware - Blender Trial - Rhinoceros 3D Evaluation/Cinema 4D.
Tytuł: Odp: Koloryzacja typ fantasy Wiadomość wysłana przez: Vil on 06.09.2010, 22:53:15 Twój tutorial ,jak już wcześniej napisałem,przeczytałem i skorzystałem z niego podczas robienia iluzji na 3D ,chodzi mi tu o kolor. W twoim tutorialu kolor jest jednolity i matowy ,mi chodzi o utworzenie czegoś na wzór http://www.users.pjwstk.edu.pl/~s2608/miecz.jpg ,w tym przypadku np. ten złoty kolor .Chodzi o łączenie odpowiednie barw ,tak aby jak najbardziej były realistyczne . Światło i cień ,które znajdują się w twoim tutorialu to zupełnie co innego.
Ps. Dzięki za szybką odpowiedż ,a Jeśli chodzi o grafikę na programach 3D miałem okazje zapoznać się z Blenderem ,lecz praca w tym programie była bardzo uciążliwa. Tytuł: Odp: Koloryzacja typ fantasy Wiadomość wysłana przez: Typhon on 07.09.2010, 18:31:32 Ten miecz akurat to czyste 3D, z doprawką digital paintingową.
http://www.youtube.com/results?search_query=How+to+create+sword+in+3d&aq=f Poszukasz, może znajdziesz jakiś prosty program. Jeżeli jednak zależy Ci na tym, aby zrobić całość w Gimp'ie, musisz po prostu używać dużych kontrastów i nauczyć się robić poświaty, gładkości, obserwować odbicia itp. Wiedza fizyczna - optyka - bardzo się tutaj przydaje. http://psd.tutsplus.com/tutorials/how-to-create-a-social-media-ufo-icon/ http://psd.tutsplus.com/tutorials/icon-design/create-a-iconic-retro-modern-ball-chair-in-photoshop/ http://psd.tutsplus.com/tutorials/icon-design/creating-a-modern-glossy-mouse-icon-in-photoshop/ Sprawiasz wrażenie nie głupiego, więc po przerobieniu i odpowiednim przełożeniu tych tutoriali na Gimp'a, na pewno dasz radę. Ufo pokaże Ci gradienty i robienie soczystej poświaty, modern ball chair od ciekawostka + gradienty, a mycha ładnie pokazuje jak uzyskać gładkość, co w wypadku rękojeści i samego ostrza może się przydać. Główne kolory w takim mieczu, jaki Ty pokazałeś to czerń, biel i żółty, który robi za magiczny. Tytuł: Odp: Koloryzacja typ fantasy Wiadomość wysłana przez: Vil on 09.09.2010, 22:47:06 Dzięki za odpowiedź ,na podstawie tych tutoriali ,które podałeś podobny efekt bardzo szybko można uzyskać w Gimpie ,zwłaszcza z złotym gradientem. Przeczytanie tych tutoriali ,dało mi kilka ciekawych pomysłów na wykorzystanie ich w pracach na gimpie.
Czeka mnie jeszcze trochę kombinowania. Tymczasem można by ten temat zostawić jako otwarty ,aby użytkownicy posiadający w tym temacie jakieś doświadczenie ,mogły się nim podzielić.Zapewne za niedługo sam napiszę kilka pomocnych technik koloryzowania ,które wykorzystam w pracach. Ale tak jak napisałeś ,prawdopodobnie najważniejszą rzeczą będzie tu wyobraźnia łączona z zasadami padania światła na przedmiot.To od nich przecież zależy realistyczność połysku |