Polskie Forum Użytkowników GIMP-a

Tutoriale => Prośby o tutoriale => Wątek zaczęty przez: Brak_talentu on 15.05.2007, 19:25:12



Tytuł: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: Brak_talentu on 15.05.2007, 19:25:12
Istnieje prosty sposob na obrocenie napisu wokol wlasnej osi? Jezeli tak prosze o opisanie...


Tytuł: Odp: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: Ziomioslaw on 15.05.2007, 19:41:58
A której osi?


Tytuł: Odp: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: Brak_talentu on 15.05.2007, 20:22:55
A której osi?

sa plaskie nieprawdaz ? zatem ilosc mozliwosci drastycznie nam sie zawezyla ...

zatem ktos pomoze?


Tytuł: Odp: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: Ivellios on 15.05.2007, 21:56:08
dramatycznie zaweźiła nam sie do dwóch więc której ??


Tytuł: Odp: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: Ziomioslaw on 15.05.2007, 22:54:59
Nie powiedziałeś jakiej osi;) stąd - wychodzi ich nieskończenie wiele.
Z góry uprzedzam, napisy raczej nie mają osi symetrii, no chyba, że specyficzne słowo.
A tak nawet zakładając, że napis jest płaski i rozpatrujemy go jako prostokąt, i zakładamy, że oś przechodzi przez "środek" to są 3 osie.


Tytuł: Odp: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: Kulok on 16.05.2007, 07:55:26
Cytuj
Nie powiedziałeś jakiej osi;) stąd - wychodzi ich nieskończenie wiele.
Z góry uprzedzam, napisy raczej nie mają osi symetrii, no chyba, że specyficzne słowo.
A tak nawet zakładając, że napis jest płaski i rozpatrujemy go jako prostokąt, i zakładamy, że oś przechodzi przez "środek" to są 3 osie.

Chyba literówka.
Prostokąt ma chyba dwie osie :P


Tytuł: Odp: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: Calii on 16.05.2007, 08:04:35
Chodzi wam o to proste narzedzie do obracania elementow w GIMPie? Do obkrecania, odbicia na lewo/prawo/gora/dol?


Tytuł: Odp: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: Saphir on 16.05.2007, 15:34:59
Najlepiej spróbuj narzędziem perspektywy :P


Tytuł: Odp: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: Ziomioslaw on 16.05.2007, 16:34:46
3 osie - dwie leżą na płaszczyźnie, razem z owym prostokątem, a trzecia jest do niej prostopadła.


Tytuł: Odp: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: Myron on 16.05.2007, 21:01:41
3 osie - dwie leżą na płaszczyźnie, razem z owym prostokątem, a trzecia jest do niej prostopadła.

Prostokąta dotyczą właśnie 2 osie, 3-cia natomiast dopiero w przypadku prostopadłościanu.


Tytuł: Odp: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: Ziomioslaw on 16.05.2007, 21:14:48
u... ciężko się z niektórymi gada...
A jak dajecie obrót o ileś tam stopi w jakąś stronę, to wokół której osi się okręci?
No właśnie tej 3ciej, której istnienia nie chcecie zaakceptować:)


Tytuł: Odp: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: ƥevel on 16.05.2007, 21:32:00
Ale jak można punkt na płaskiej figurze nazwać osią? Z 3 osią mamy do czynienia w przypadku figury przestrzennej, tak jak pisał Myron.
Myślę, że można by się długo kłócić. Trudny temat... bez odbioru :)


Tytuł: Odp: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: Myron on 16.05.2007, 21:32:32
Ziomioslaw, dzięki za oświecenie, bo umarłbym w przekonaniu, że prostokąt ma 2 osie symetrii, teraz będę musiał się nad tym głęboko zastanowić.

Jednak, kończąc OT proponuję poczytać np. TO (http://www.bmr.promax.media.pl/symetria.htm) czy TO (http://pl.wikipedia.org/wiki/Prostok%C4%85t)

Jest tu potwierdzenie mojej starej tezy o 2 osiach.

Nigdy nie przepadałem za matematyką i kłócić się nie zamierzam :)


Tytuł: Odp: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: Ziomioslaw on 16.05.2007, 21:46:33
Przecież nie pisałem, że to oś symetrii.
Czy chcecie, czy nie w przestrzeni mogą istniej obiekty 2 wymiarowe.


Tytuł: Odp: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: Johny on 16.05.2007, 21:49:40
Haha, Ziomioslaw, chyba zrobimy animacje obracania napisu (prostokąta) wokół trzech osi, żeby im udowodnić. :D


Tytuł: Odp: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: ikkiz on 17.05.2007, 08:15:25
to ja wam jeszcze bardziej skomplikuje (ach jak mi się podoba ten temat)
jeśli prostokąt jest kwadratem, to ma 4 osie symetri na płaszczyźnie i jedną oś prostopadłą do tej płaszczyzny jeśli rozpatrywać trójwymiarowo.

a wymiarów jest ponoć 10 - jeśli ktoś chce się przekonać polecam animację
http://www.tenthdimension.com/flash2.php

polska narracja jak jest ktoś z angielskiego nieteges
http://dziesiatywymiar.smietnik.xon.pl/

no to jak mamy obracać ten napis ?


Tytuł: Odp: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: Ziomioslaw on 17.05.2007, 11:56:13
W matematyce można przyjąć dowolną liczbę wymiarów;)
Jak komu mało, to są jeszcze urojone;) :D


Tytuł: Odp: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Wiadomość wysłana przez: ikkiz on 18.05.2007, 08:03:35
liczby urojone - ok
ale o wymiarach urojonych nie słyszałem, chyba że chodzi o wymiary jak z science fiction. (tak na prawdę podróżujący między wymiarami w filmach, podróżują między alternatywnymi wersjami wszechświata,(których może byś faktycznie nieskończoność) albo pomiędzy niezależnymi wszechświatami (tak samo może byś nieskończenie wiele), a tylko poruszają się w wyższych wymiarach których jest skończenie wiele - 10)
Nie wiem jakie wymiary można przyjąć w matematyce, zdaje mi się jednak że ja nie jestem w stanie sobie wyobrazić więcej niż 10, jeśli dojdziesz do końca animacji, to okaże się że w 10 zamyka się absolutnie wszystko nie pozostawiając już żadnej możliwości.
Skoro wymiar to  "W najprostszym ujęciu jest to ilość prostopadłych do siebie prostych, które można poprowadzić przez dany punkt."(w.g. wikipedii) - tak więc w przestrzeni euklidesowej są tylko 3 - to poważnie ogranicza.

Może chodziło o przestrzeń wielowymiarowych tablic w programowaniu - tych wymiarów może być na prawdę dużo i mogą pozostać nieliniowe (jak dobrze pamiętam, chodzi o to że żaden nie wynika z innych) na przykład kolor w RGB to przestrzeń 3wymiarowa. jak dodamy kanał alfa to mamy przestrzeń 4 wymiarową. jak dodamy maskę to mamy 5 wymiarów dla każdej pixeli, więc jeśli tak jak w ZBRUSH dodamy jeszcze "wysokość " pixeli mamy 6 (wtedy nazywa się to pixol)
niech będzie jeszcze miała jakieś inne parametry to na prawdę odlatujemy z wymiarami. ale to nie wymiary matematyczne, a wymiary tablicy - struktury danych z programowania

może nie odjeżdzajmy w nieskończoność - wybierzmy jakąś oś w którymś z istniejących wymiarów i obróćmy ten zakichany napis na sygnaturce
:)

p.s. mam od wczoraj okulary
a okulary dają +15 do IQ
i -5 do zręczności, może dla tego tak się dziś mądrze :P