|
Tytuł: Jinek i jego prace Wiadomość wysłana przez: jinek on 31.03.2010, 04:54:30 Witam. Ledwo tydzień temu zacząłem zabawę w grafikę. Zależy mi na w miarę szybkich postępach dlatego proszę Was o konstruktywne uwagi i wskazówki odnośnie prac. Oto one w kolejności powstania:
1.(http://i900.photobucket.com/albums/ac206/sratatata4/GHsign.png) 2.(http://i900.photobucket.com/albums/ac206/sratatata4/luciadlamava2.png) 3.(http://i900.photobucket.com/albums/ac206/sratatata4/sgnwang.png) 1-2 Były z tutków. 3 robiłem na podstawie tutka c4d...ale nie widziałem jak się robi świetliki.render w załączniku. Tytuł: Odp: Jinek i jego prace Wiadomość wysłana przez: Qba_ on 31.03.2010, 13:34:20 Ocenie Ci tylko ostatnią pracę, bo wyszła najlepiej (co wcale nie oznacza, że praca jest dobra). We wszystkich popełniłeś praktycznie te same błędy.
Zacznijmy od głębi - w Twojej sygnaturze po prostu jej nie ma. Wzrok przyciąga biała plama na dole, a nie główna postać. Brak dobrego światłocienia powoduje, że sygnatura sprawia wrażenie płaskiej i statycznej. Brak jakiegoś sensownego wtopienia, render z lewej strony całkowicie odstaje od tła. Tło to tylko jedno c4d, nie wygląda za ładnie, mogłeś je nieco zmniejszyć. Nie wiem, czy to tylko moje odczucie, ale wydaje mi się, że render jest lekko rozmyty. Napis jest słaby, prawie cały odstaje od tła. Połysk na górze całkowicie psuje efekt i skupia na sobie uwagę! Jest to bardzo poważny błąd, wcale nie poprawia estetyki sygny. Co do ramki, to bardziej pasowałaby mi tutaj szara filmówka o wysokości ok. 2 px. Jak na trzecią pracę aż tak źle nie jest - widywałem dużo gorsze prace - ale zawsze mogłoby być lepiej. Tytuł: Odp: Jinek i jego prace Wiadomość wysłana przez: jinek on 31.03.2010, 22:42:48 Nie wiem czy dałem radę zastosować się do powyższych uwag ale przedstawiam 2gą wersję robioną już z innego tutka.
Zrezygnowałem w niej z tej "białej plamy", chociaż mi się podobała :P, i z połysku (obie rzeczy miały dać wrażenie zbijanego szkła, ale skoro szpeciły...) . Nie wiem jak to wygląda teraz z głębią i wtopieniem :-\. Problem stanowi fakt, że nie znalazłem jak dotąd tutka gdzie byłyby dokładnie określone wszystkie etapy wtopienia :(. Zmniejszyłem trochę c4d, niestety ciągle jest 1. Co do rendera w 1 wersji i w 2giej używałem na bank wyostrzenia na osobnej warstwie...może wina była w ustawieniach krycia? Nie wiem co to jest szara filmówka więc daję ramkę jak w tym drugim tutku. Co do napisów to jestem zielony zupełnie, czytałem jakieś tutki, ale ciągle nie wiem jaki napis na jakiej sygnie będzie dobrze się komponować, i jakie są ogólne zasady co do napisów. Wesja 3 raz jeszcze dla przypomnienia: 3.1. (http://i900.photobucket.com/albums/ac206/sratatata4/sgnwang.png) Wersja 3. poprawiona na 3.2.: 3.2. (http://i900.photobucket.com/albums/ac206/sratatata4/sgnwang2.png) A tu nowa praca: 4. (http://i900.photobucket.com/albums/ac206/sratatata4/ravensygb.png) Proszę o uwagi. Tytuł: Odp: Jinek i jego prace Wiadomość wysłana przez: Qba_ on 03.04.2010, 09:10:01 3.2: W stosunku do poprzedniej wersji widać poprawę. Tło jest żywsze, nadaje sygnaturze dynamiki. Przez zmianę kolorów tła udało Ci się też wtopić render (może nie najlepiej, ale zawsze to coś ;)). Napis mogłeś sobie już darować, albo przenieść go w inne miejsce. Niestety, dalej nie ma głębi. Jej tworzenie polega na lekkim rozmyciu drugoplanowych elementów i lekkim wyostrzeniu pierwszoplanowych elementów. Elementy, które chcesz dodatkowo wyróżnić, rozjaśnij, a te, które chcesz przemieścić na dalszy plan - przyciemnij. Światłocienia również nie ma. Ramka mi tutaj zdecydowanie nie pasuje, lepsza by była czarna panoramiczna ramka o wysokości 2 pikseli. Tutaj masz jeszcze dobry tutorial na wtapianie przez użycie c4d: http://www.gimpuj.info/index.php/topic,4702.0.html :).
4. W stosunku do Twojej poprzedniej sygny, widać naprawdę duży postęp. Zrobiłeś ładny światłocień, który nadaje pracy klimatu. Postać została ładnie wtopiona za sprawą pasujących kolorów tła i lekkiego wsmużenia (w lewym dolnym rogu). Uważam, że kolory są dobre, nadają dynamiki, która niewątpliwie pasuje do rendera. Napis nie jest najgorszy, ale mogłeś go przesunąć nieco w dół. Widać, że robisz postępy i stosujesz się do uwag - co zasługuje na pochwałę ;). Masz tutaj jeszcze bardzo dobry tutorial, z którego nauczysz się dużo przydatnych rzeczy: http://www.gimpuj.info/index.php/topic,5196.0.html Powodzenia w tworzeniu następnych prac :). |