Polskie Forum Użytkowników GIMP-a

Hyde zone => Test => Wątek zaczęty przez: Grolak on 21.03.2009, 17:58:09



Tytuł: Zniszczona karta do gry
Wiadomość wysłana przez: Grolak on 21.03.2009, 17:58:09
Zniszczona karta do gry
Tutorial

Opracowanie: Moses
Poziom trudności: łatwy

(http://www.gimpuj.info/gallery/12375_29_01_09_12_28_34.png)




Efekt bardzo mi się spodobał więc postanowiłem zrobić własnym sposobem. Mam nadzieję że podzielicie moje zdanie. Powodzenia!

Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



[lp] Zaczynamy

[lp] 1. Otwieramy nowy obraz poprzez Plik -> Nowy lub [Ctrl+N]. Wymiary dowolne, ale ja wybrałem 400x500px. W opcje zaawansowane ustawiamy tło przeźroczyste.

[lp] 2. Teraz musimy zaznaczeniem prostokątnym  <zaznaczenie-prostokatne> [R]
zaznaczyć prostokąt o wymiarach 306x423px. Następnie z menu zaznaczenia wybieramy zaokrąglenie Zaznaczenie -> Zaokrąglenie, zmieniamy ustawienia na 10 i klikamy ok

(http://www.gimpuj.info/gallery/12375_28_01_09_5_49_51.png)


[lp] 3.Duplikujemy naszą warstwę, wybieram warstwę o nazwie Tło i wypełniamy nasze zaznaczenie kolorem bc9e5e, następnie wybieramy nowo powstałą warstwę (domyślnie powinna nazywać się kopia: Tło) i wypełniamy zaznaczenie kolorem fdeed0. Teraz jeszcze tylko musimy przesunąć warstwę Tło o dwa piksele w dół i prawo, w tym celu wybieramy przesunięcie Warstwa -> Przekształcenie -> Przesunięcie i ustawiamy wartości:

(http://www.gimpuj.info/gallery/12375_28_01_09_6_07_06.png)


Resztę zostawiamy bez zmian i klikamy Przesunięcie.

[lp] 4. Czas na zabawę jednolitymi chmurami (w dalszym ciągu nie rezygnujemy z zaznaczenia, jeśli jednak zrezygnowaliśmy to nie ma się co martwić, po prostu na warstwie kopia: Tło wybieramy kanał alfa na zaznaczenie), najpierw tworzymy nową warstwę o nazwie Jednolite Chmury i wybieramy Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Jednolite chmury i ustawiamy wartości na:

(http://www.gimpuj.info/gallery/12375_28_01_09_6_17_08.png)


i klikamy ok.

Tworzymy jeszcze jedną nową warstwę (nad warstwą Jednolite Chmury) i wypełniamy ją kolorem bc9e5e a następnie ustawiamy tryb warstwy na Twarde Światło i łączymy ją z warstwą Jednolite Chmury, tryb nowo powstałej warstwy ustawiamy na Miękkie Światło.

[lp] 5.Tworzymy kolejną nową warstwę i nazywamy ją przyciemnienie (pamiętajcie aby nie rezygnować z zaznaczenia), wybieramy narzędzie Pędzel <pedzel> [P] i bazgrzemy po pracy mniej więcej tak:

(http://www.gimpuj.info/gallery/12375_29_01_09_11_54_02.png)


Następnie wybieramy rozmycie Gaussa Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa i ustawiamy obie wartości na 90 a rodzaj rozmycia na RLE. Krycie warstwy ustawiamy na około 20% i warstwę duplikujemy 2 razy.

[lp] 6. Czas na część trudniejszą (nie rezygnujemy z zaznaczenia). Na warstwie pierwotnej Przyciemnienie używamy filtra deformacji (Filtry -> Zniekształcenia -> Deformowanie). Wartości zostawiamy takie jakie są na obrazie poniżej:

(http://www.gimpuj.info/gallery/12375_29_01_09_11_49_20.png)


Miejsca z czerwoną obwódką to miejsca w których użyłem deformacji, na pozostałych dwóch warstwach kopia: Przyciemnienie i kopia:kopia: Przyciemnienie używamy deformacji dokładnie w tych samych miejscach, ale trochę inaczej. Tak powinna wyglądać nasza praca teraz:

(http://www.gimpuj.info/gallery/12375_29_01_09_11_51_37.png)


[lp] 7. Teraz czas trochę "zaplamić" (wciąż nie rezygnujemy z zaznaczenie), używamy pędzla Tims Abstrakt Set (w załączniku) lub jakiegoś innego, np jakiegoś "grunge", kolor pędzla ma być czarny, pomażmy trochę w rogach karty, mniej więcej tak:

(http://www.gimpuj.info/gallery/12375_29_01_09_11_58_51.png)


Tryb warstwy ustawiamy na Miękkie Światło, krycie zmieniamy na 40-50%.

[lp] 8. Teraz używamy pędzla z kartą (tworzymy nową warstwę i nazywamy ją karta) i malujemy nim po nowej warstwie, wybieramy narzędzie gumka <gumka> [Shift+E], ustawiamy jej krycie na 50%, wybieramy ten sam pędzel co przy "zaplamieniu" i usuwamy gdzieniegdzie troszkę "pędzla z kartą", efekt:

(http://www.gimpuj.info/gallery/12375_29_01_09_12_04_40.png)


[lp] 8. Teraz jeszcze dodajmy efekt zagięcia rogów, tworzymy nową warstwę i nazywamy ją zagięcie, potrzebne jest nam do tego narzędzie ścieżek <sciezki> [ B ], używamy go w ten sposób:

(http://www.gimpuj.info/gallery/12375_29_01_09_12_08_12.png)


W menu ścieżek klikamy ppm na naszą ścieżkę i wybieramy ścieżka na zaznaczenie, powstałe zaznaczenie wypełniamy białym kolorem a następnie łączymy nasze trzy pierwsze warstwy (Tło, kopia:Tło, Jednolite Chmury) w jedną i na niej klikamy Ppm -> Kanał alfa na zaznaczenie, wracamy do warstwy zagięcie, odwracamy zaznaczenie [Ctrl+I] i wciskamy klawisz [Delete], teraz zmniejszamy krycie warstwy do 10-15%, powtarzamy ten punkt jeszcze dla dolnego rogu (możemy, nie musimy).

(http://www.gimpuj.info/gallery/12375_29_01_09_12_11_17.png)


[lp] 9. Czas jeszcze trochę podniszczyć kartę, w tym celu rezygnujemy ze wszelkiego zaznaczenia, wybieramy narzędzie Pędzel, jeśli używamy tego pędzla co przy mazaniu gumką skalę ustawiamy na 0.05, jeśli innego to musimy go zmniejszyć do odpowiednio małych rozmiarów. Wybieramy naszą warstwę Tło i gumkujemy tam gdzie na warstwach Przyciemnienie jest zastosowana deformacja (wybieramy albo bok albo dół), gumkujemy mniej więcej tak:

(http://www.gimpuj.info/gallery/12375_29_01_09_12_19_38.png)


Teraz jeszcze używamy na tej samej warstwie zaznaczenia z kanału alfa, i tworzymy nową warstwę na której w miejscu poprzedniego gumkowania rysujemy pędzlem Circle 5 tak jak na obrazku:

(http://www.gimpuj.info/gallery/12375_29_01_09_12_25_30.png)


Następnie używamy rozmycia Gaussa Filtry -> Rozmywanie -> Rozmycie Gaussa o wartościach 60 i RLE.

(http://www.gimpuj.info/gallery/12375_29_01_09_12_28_34.png)

[lp] Koniec



To tyle na dziś, mam nadzieję ze spodobał wam się zarówno efekt jak i sam tutorial, miłego GIMP-owania.  :D




Tytuł: Odp: Zniszczona karta do gry
Wiadomość wysłana przez: Grolak on 21.03.2009, 20:00:45
Istna katorga.


Tytuł: Odp: Zniszczona karta do gry
Wiadomość wysłana przez: Qba_ on 21.03.2009, 20:02:42
Ostatni obrazek wyśrodkuj :P


Tytuł: Odp: Zniszczona karta do gry
Wiadomość wysłana przez: Nose4s on 13.04.2009, 20:13:38
?? a co to tu robi< w teście>? jak coś było nie tak to mogłem poprawić :/


Tytuł: Odp: Zniszczona karta do gry
Wiadomość wysłana przez: Grolak on 13.04.2009, 21:22:22
POprawione podmienione