|
Tytuł: Pacmanowe Duszki w Gimpie Wiadomość wysłana przez: BartisKing on 21.02.2008, 14:37:40 Prosiłbym o napisanie tego tutoriala. Jest on na forum ale dla Inscape a ja bym chciał w Gimpie.
Tytuł: Odp: Pacmanowe Duszki w Gimpie Wiadomość wysłana przez: Rysiek!! on 21.02.2008, 19:24:14 Postaram się wykonać tutorial w najbliższym czasie.
Tytuł: Odp: Pacmanowe Duszki w Gimpie Wiadomość wysłana przez: Ivellios on 21.02.2008, 19:31:51 Po co robić taki tutorial, skoro Kifer już go zrobił, ale pod Inkscape, nie łatwiej ściągnąć inny program i popracować na wektorach ?? Cała dzisiejsza grafika dąży do pracy na wektorach, gdyż są one praktyczniejsze od rastorów, można je do woli skalować :) :) :)
Tytuł: Odp: Pacmanowe Duszki w Gimpie Wiadomość wysłana przez: ozziuss on 21.02.2008, 19:35:59 Cała dzisiejsza grafika dąży do pracy na wektorach skąd masz takie informacje?Tytuł: Odp: Pacmanowe Duszki w Gimpie Wiadomość wysłana przez: Ivellios on 21.02.2008, 19:39:06 Sorry poniosło mnie :'(, ale po co robić tutorial jeśli już jeden taki jest ??
Tytuł: Odp: Pacmanowe Duszki w Gimpie Wiadomość wysłana przez: CorteZ on 21.02.2008, 19:46:59 Cytat: www.wikipedia.pl Format PNG zalecany jest przez konsorcjum W3C jako najlepszy format grafiki dla sieci WWW. Szacuje się, iż PNG w sieciach WWW zostanie częściowo wyparty w następnych latach przez grafikę SVG. Dotyczy to takich obszarów jak choćby grafika prezentacyjna czy schematy blokowe, bo np. archiwizacja materiałów papierowych (przez skanowanie) powinna jednak pozostać domeną formatów binarnych - takich jak PNG. No więc wydaje mi się, że PNG to typowy format grafiki rastrowej, a SVG to typowy format grafiki wektorowej... BTW. trochę wysiłku, jest tutorial pod Inkscape, na którym można się dużo nauczyć, i można zrobić to szybciej i łatwiej. Jedyne co trzeba zrobić to ściągnąć program. (Żeby nie było ja podczas wykonywania tutoriala Kifera, używałem Inka 2 raz...) Tytuł: Odp: Pacmanowe Duszki w Gimpie Wiadomość wysłana przez: BartisKing on 21.02.2008, 20:27:30 BTW. trochę wysiłku, jest tutorial pod Inkscape, na którym można się dużo nauczyć, i można zrobić to szybciej i łatwiej. Jedyne co trzeba zrobić to ściągnąć program. Próbowałem ale mi jakieś błędy wywala. Po za tym mam już tak zaśmieconego kompa że na pewno mi nie będzie za dobrze działał. No i jestem przyzwyczajony do Gimpa. Tytuł: Odp: Pacmanowe Duszki w Gimpie Wiadomość wysłana przez: Rysiek!! on 21.02.2008, 21:18:41 Mi zeszło zrobić takiego duszka w kilka minut w gimpie. Prawie idento robić idzie jak kulę tlyko zamiast koła inny kształt.
Tytuł: Odp: Pacmanowe Duszki w Gimpie Wiadomość wysłana przez: Ivellios on 21.02.2008, 21:31:30 No więc wydaje mi się, że PNG to typowy format grafiki rastrowej, a SVG to typowy format grafiki wektorowej... CorteZ wektory zapisuje się również w .png, bo .svg działa jak .xcf w GIMPie i .psd w Photoshopie. Także nie do końca masz racje ;) Tytuł: Odp: Pacmanowe Duszki w Gimpie Wiadomość wysłana przez: Rysiek!! on 21.02.2008, 21:40:29 .svg nie dziala jak .xcf ! Na przyklad na wikipedii sa svg pokazane jako obrazy (np. herby), co w przypadku xcf, jest niemozliwe
Tytuł: Odp: Pacmanowe Duszki w Gimpie Wiadomość wysłana przez: INSEKT on 21.02.2008, 21:50:11 .svg nie dziala jak .xcf ! Na przyklad na wikipedii sa svg pokazane jako obrazy (np. herby), co w przypadku xcf, jest niemozliwe Jemu chodziło o to, że to jest plik gotowy do dalszej edycji. Jemu chodziło o to, że jak zapiszesz pracę w .PNG, to już niewiele z tym zrobisz, bo wszystkie warstwy się łączą. Tytuł: Odp: Pacmanowe Duszki w Gimpie Wiadomość wysłana przez: Rysiek!! on 21.02.2008, 22:07:36 Dzieki Insekt :) Jak zawsze pomocny. Nie do konca zrozumialem post, myslalem ze chodzi o to ze jak xcf jest to tylko zarys pracy.
|