Komentarz Autora:
Zacząłem od tutoriala na rogi, ale postanowiłem coś z tym dalej zrobić, maziałem, maziałem, aż wyszło coś takiego. Pierwsza praca po dużej przerwie w jakiejkolwiek zabawie z grafiką, a i rysować nigdy nie umiałem. Użyty soft: Krita 2.8 pod windowsem (nigdy więcej nie użyję chyba krity na windowsa, na linuxie działa znacznie lepiej). | Statystyki obrazu:
Autor: Lordu Dodano: 27.09.2013, 20:32:10 Odsłon: 979 Rozmiar: 149.47kb Wymiary: 753 x 582
Słowa kluczowe: smok.
Ocena: Ten obraz nie był jeszcze oceniany.
Kody dla podlinkowania obrazka
|
be@ @ 27.09.2013, 21:26:31
Rogi wyszły chyba najlepiej. Ogólnie faktura przypomina masę papierową. Oko bardzo dziwnie wygląda, w ogóle nie jest gładkie i lśniące. Wydaje się mieć taką samą fakturę jak skóra. Kontury też coś nie teges, wygląda to trochę jak płaskorzeźba. Ostatnio edytowane pzez: be@ 27.09.2013, 21:28:15
Lordu @ 27.09.2013, 21:33:22
Oko całościowo ręcznie rysowałem drobnymi pędzlami, w sumie to nie mam pojęcia, jak uzyskać efekt gładkiego i lśniącego oka. Kontury to pozostałości, które niestety zrobiłem nie na tej warstwie i zapomniałem o tym, ogólnie obrazek nie jest skończony, ale zostawiam go w takiej formie. Co do płaskorzeźby- też to widzę i nie mam za cholerę pojęcia co z tym zrobić, moje umiejętności są na to za małe.
Typhon @ 28.09.2013, 00:17:44
Dobra, przede wszystkim najpierw zrób rozpoznanie w tym, co chcesz narysować. Jeżeli zabierasz się za pysk smoka, co jest bardzo trudnym wyzwaniem, trzeba zrobić dobre rozpoznanie. Smoki mają skomplikowaną bryłę głowy, jednak najczęściej jest ona połączeniem głowy konia, żółwia i jakiejś jaszczurki. Fajnie jest podpatrzyć najpierw dużo fajnych obrazków, a potem robić swoje. Oczywiście unikając kopiowania. No a co do cieniowania oka, zrób ogólny kształt formy miękkimi pędzlami, a ostre krawędzi typu źrenice, rogówki itp, twardymi pędzlami. Tablet czy myszka?
Lordu @ 28.09.2013, 00:54:29
Tablet. Co do główy smoka... Nie planowałem jej zrobić, narysowałem ten róg korzystając z tutoriala i nie wiedziałem w co można go wpasować, to poleciałem tak na spontanie, kształt pyska był znacznie gorszy, ale jakieś refki pomogły trochę go ogarnąć. Co do tych twardych/miękkich pędzli to faktycznie może być dobry pomysł, bo sporo robiłem zwykłym airbrushem, a potem teksturowałem pędzlem teksturującym. A jakaś rada co do tego, żeby nie wychodziło jak płaskorzeźba? Bo cokolwiek robie, tak mi wychodzi, zawsze brakuje tej głębi, nawet jak rysuję jakieś góry itp. Dzięki za konstruktywną krytykę i rady
Typhon @ 28.09.2013, 09:29:06
No przede wszystkim unikaj rysowania od profilu, góry czy całkiem od przodu, jeżeli masz problemy z głębią. Myśl o tym jak o bryle, nie jak o głowie smoka. Kwestia wprawy i obeznania w kolorze itp. itd..
|