Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Zamek autorstwa uKreskowane
Zamek


Komentarz Autora:

Czas na trzecią z kolei fotomanipulacje Uśmiech
Jak zwykle bardzo proszę o wytykanie błędów i surową krytykę. To co mi się nie podoba w tej pracy to brak "towarzystwa" dla orła i może trochę słabo wycięty zamek. Ale lepiej żebyście to Wy ocenili Uśmiech

Stocki:
http://www.sxc.hu/pic/l/l/la/languitar/1388065_41859896.jpg
http://b.vimeocdn.com/ts/128/417/128417348_640.jpg
http://rzg.pl/files/2011/06/22-dsc-0001.jpg
http://www.sxc.hu/photo/1402322
http://www.sxc.hu/photo/1402318
http://www.sxc.hu/photo/825260
http://oi33.tinypic.com/mc45m1.jpg
Statystyki obrazu:

Autor: uKreskowane
Dodano: 02.03.2013, 13:46:18
Odsłon: 1970
Rozmiar: 245.42kb
Wymiary: 2500 x 1662

Słowa kluczowe:
Zamek niebo chmury fantasy fotomontaż fotomanipulacja

Ocena: *****
przez 3 użytkowników (zobacz oceny).

Kody dla podlinkowania obrazka


Celestus galeria @ 02.03.2013, 14:52:31
Pomysł bardzo fajny, choć już widziałem coś w tym stylu chyba na forum. Ale mniejsza o to Uśmiech

Moje rady:

 Lime Point Tak jak zauważyłeś, zamek słabo wycięty. Używaj masek do wycinania, wtedy łatwo skorygujesz błędy i niedociągnięcia.

 Lime Point Po lewej stronie dodaj trochę chmur (taka mała dziura obok lewej wieży ), ponieważ wygląda to jakby ta chmura była zbyt mała na utrzymanie zamku.

 Lime Point Dopracuj wodospad, najlepiej znajdź jakieś lepsze źródło renderu. Ten nie wygląda zbyt ciekawie. Chociaż gdybyś popracował nad nim dłużej..

 Lime Point Oświetl lewą wieżę. Musisz dopasować światłocień i dokładnie określić skąd pada światło. Jak już to zrobisz to popracuj nan równomiernym oświeleniem wszystkich elementów obrazka, ponieważ teraz wydaje się jakby góry w tle były oświetlone jakimś innym słońcem które chowa się za zamkiem.

 Lime Point Nadaj trochę klimatu ! Pokombinuj z kolorami, barwami etc.. nadaj tej pracy jednolitego charakteru.

 Lime Point Jeśli rendery których używasz nie są w dużej rozdzielczości, to pracy również nie prezentuj w tak dużych rozmiarach jak te. Staraj się szukać materiałów o dośc dużej rozdzielczości. A jeśli już używasz czegoś "mniejszego" w pixelach, to nie prezentuj pracy w tak dużym formacie. Zeskaluj to przynajmniej o połowę, ponieważ po kliknięciu na przybliżenie, praca jest zdecydowanie za duża jak na przeciętne monitory. Proponowałbym wykorzystać popularne rozdzielczości (1800x1600 , 1280x1024 , itp , lub ogólnie jakieś rozdzielczości w formacie 16:9.  Staraj się aby odbiorca mógł ogarnąć tą pracę wzrokiem, a nie musiał 10 razy przesuwać ją po ekranie zanim zobaczy ją po kawałku Uśmiech. No chyba że chcesz to drukować jako plakat na ścianę lub coś podobnego)

 Lime Point Generalnie , poświęć trochę więcej czasu na dokładne wykonywanie wszystkich rzeczy. Dokładność i estetyka, to są rzeczy które budzą dobre wrażenie u odbiorców Uśmiech



Mam nadzieję że jeszcze nad tym popracujesz, ba naprawdę fajnie zapowiada się ta praca.
Pozdrawiam i życzę miłego gimpowania Uśmiech
Ostatnio edytowane pzez: Celestus 02.03.2013, 14:57:54
uKreskowane galeria @ 02.03.2013, 15:16:53
Wieeeelkie dzięki za ten komentarz Uśmiech Początkowo chciałem to zostawić tak jak jest ale zachęciłeś mnie do ulepszenia tego Uśmiech Do wycinania używałem zawsze gumki z miękkim pędzlem (no chyba, że chodzi o postacie to wtedy krzywymi i przyciemnianiem) więc będę musiał się dokształcić w sprawie masek :]

P.S. Kolejny raz widzę komentarz o dobrym pomyśle ale słabszym wykonaniu Mrugnięcie Na początku zamek miał stać na... nie wiem jak to nazwać.. może na wysepce tylko, że z bardzo cienką podstawą i normalnym lądem Uśmiech
be@ galeria @ 02.03.2013, 17:31:55
Kolor wodospadu zupełnie nie pasuje do reszty obrazu. Brak mu też odpowiedniej perspektywy. Wg mnie również dość dziwnie wygląda ta góra i jej szczyt wydaje się zbyt wyrazisty w porównaniu ze znajdującym się bliżej zamkiem.
Ostatnio edytowane pzez: be@ 02.03.2013, 17:32:45
Celestus galeria @ 02.03.2013, 21:35:53
I jeszcze jedna rada. nie wycinaj niczym "rozmazanym" , ani "zmiękczonym".  Jeśli gumka/pędzel - twarda krawędź. Jeśli lasso - małe ale bardzo dokładne fragmenty. Uwierz, dobre wycięcie renderu potrafi zająć baardzo dużo czasu Uśmiech
Incognito44 galeria @ 27.04.2013, 15:45:19
Pomysł przypomina mi moje stare wyróżnienie, zwłaszcza jak napisałeś, że miała być też wysepka  Uśmiech :
http://www.gimpuj.info/index.php?action=gallery;sa=view;id=58657