Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: 1 [2]
15  Ogólne dyskusje / GIMP - pomoc / [ROZ] Wrażenie trójwymiarowości pokrycia samolotu - linie 3D : 21.09.2019, 21:15:30
 Mam skan modelu kartonowego samolotu MiG 21 w bmp. Jego autor interesująco oddał podział blach maszyny, wyeksponował umieszczone na kadłubie luki techniczne, nadając im wrażenie trójwymiarowości (pokrycie 1). Widać to dobrze na zbliżeniach (pokrycie 2 – powiększenie).
 Próbowałem sam poprawić podział blach innej maszyny, zrobić ją równie realistyczną i na koniec zbudować jej kartonowy model. Niestety, umiejętności jeszcze nie te...
 Przeglądając forum GIMP-a, zwróciłem oczywiście uwagę na temat : „Pędzle 3 D„ - ale nie jest on popularny. Stąd moje pytanie – jak stworzyć taki właśnie pędzel aby móc uzyskać podobny rezultat? Chodzi bowiem o odwrotny efekt – uzyskanie wrażenia wgłębienia w blasze.
 Przy okazji, co poszło nie tak (pokrycie 3 – błędy), że powstały te lekkie niedopracowania?

Pozdrawiam
Taal
16  Ogólne dyskusje / GIMP - pomoc / Odp: Spawy na pancerzu czołgu - jak je odwzorować ? : 21.07.2016, 19:53:51
Witam
Odpowiadam po dłuższej przerwie, spowodowanej wyjazdem.

   Chciałem podziękować za okazane wsparcie. Trzeba przyznać, ze miałeś nosa. O to właśnie chodziło - porada  dla początkującego użytkownika jak ja. Metoda prosta, a skuteczna.
   Faktycznie sprawdza się chmura. Potem jednak nadchodzi czas prób i błędów przy mapowaniu wypukłości. Najważniejsze to złapać dobrą relację pomiędzy głębią, a wyniesieniem, co niekiedy wydaje się być w GIMP niejako przeciwstawne. Można sobie dopomóc przez ustalenie azymutu, odpowiednio rozciągając szew spawu.
Jak zwał tak zwał, raz jeszcze dziękuję bo przynajmniej wiem dokąd mam zmierzać.
                         Taal
17  Ogólne dyskusje / GIMP - pomoc / [ROZ] Spawy na pancerzu czołgu - jak je odwzorować ? : 16.07.2016, 19:45:04
 Witam

   Jestem w trakcie prac nad czołgiem KW – 1 S. Robiąc odlewaną wieżę, stworzyłem jej chropowatą teksturę modyfikując w GIMP zdjęcie ocieplenia na budynku. Ugrzązłem jednak na spawach. A to charakterystyczny element radzieckich czołgów budowanych w okresie wojny i trudno go pominąć ( co ilustrują zdjęcia )
   Próbowałem uzyskać taki wąski,długi pasek zniekształconego metalu, ścieśniając fakturę, zmagałem się z filtrem „Szum”- ale wychodzi mi kiepsko. Zdaję sobie sprawę, że zasadniczym powodem jest po prostu brak wprawy. Czym mam potraktować skórkę, aby to osiagnąć, czy jest może tutorial pozwalający uzyskać efekt takich wypukło-wklęsłych zniekształceń ?
   Mam za sobą wizyty na War Tunder, World of Tanks, skins for tanks w Internecie, próbowałem na forum GIMP-a. Pozostaje tylko jedno – udać się po prośbie...

                                                                                                Taal
Strony: 1 [2]