Polskie Forum Użytkowników GIMP-a

Galerie => Rendery => Wątek zaczęty przez: ORK on 22.03.2008, 04:07:29



Tytuł: Mój pierwszy render
Wiadomość wysłana przez: ORK on 22.03.2008, 04:07:29
to mój pierwszy render!!! I sorry że na białym tle bo dopiero po zrobieniu się skapnąłem że muszę podstawić przezroczystą warstwę pod obraz  :-\
(http://www.gimpuj.info/gallery/9304_22_03_08_3_03_48.jpg) (http://www.gimpuj.info/)



ten wyżej mogę wyrzucić do kosza!!! Mam nowego:
(http://www.gimpuj.info/gallery/9304_22_03_08_3_13_33.png) (http://www.gimpuj.info/)
(jak był to sorry!!!   Bo widzę że Geralt jest popularny :D)))


Tytuł: Odp: Mój pierwszy render
Wiadomość wysłana przez: Krzys!ek on 22.03.2008, 10:00:25
Ajajaj. Jak jest na białym tle to przestaje być renderem :-X Render to obrazek wycięty i umieszczony na przezroczystym tle. Musisz jeszcze raz go wyciąć. Niestety.

Pozdro
Krzys!ek


Tytuł: Odp: Mój pierwszy render
Wiadomość wysłana przez: ORK on 22.03.2008, 15:27:49
a mam pytanko jak trzeba zapisać obraz żeby był na przezroczystym tle??


Tytuł: Odp: Mój pierwszy render
Wiadomość wysłana przez: Crougher on 22.03.2008, 15:32:10
Chyba najlepiej formacie png w zachowaniem przezroczystości, wcześniej w Gimpie trzeba wyciąć render na przezroczystej warstwie.


Tytuł: Odp: Mój pierwszy render
Wiadomość wysłana przez: snufkin on 22.03.2008, 15:44:13
Render to obrazek wycięty i umieszczony na przezroczystym tle.

Przykro mi bardzo, ale render to zupełnie co innego. Jakoś nagle nastała na to moda, żeby wycięte obrazy nazywać renderami.

Render, czyli wynik renderowania (http://pl.wikipedia.org/wiki/Rendering), to tak naprawdę:
Cytuj
to w grafice 3D przeliczenie danej sceny i utworzenie pliku wyjściowego w formie obrazu statycznego lub animacji. Podczas renderingu wyliczane są m.in. odbicia, cienie, załamania światła, mgła, atmosfera, efekty wolumetryczne. Jest to bardzo czasochłonna operacja nie wymagająca, poza przygotowaniem, żadnej ingerencji ze strony człowieka.

Rendering może przeprowadzić praktycznie każdy program do grafiki 3D, nie będący tylko modelerem. Najczęściej wykorzystywaną metodą renderingu w programach do grafiki 3D jest ray tracing (śledzenie promieni), pozwalająca na bardzo wierne symulowanie obrazu z uwzględnieniem wielu rzeczywistych zjawisk fizycznych. Przykładem takiego programu jest np. 3D Studio Max, Cinema 4D, Lightwave 3D.


Tytuł: Odp: Mój pierwszy render
Wiadomość wysłana przez: Pawel1995k on 23.03.2008, 19:06:15
Obrazek chyba dobrze wycięty. Ale pamiętaj, aby zawsze zapisywać w formacie .PNG!! Wtedy masz przezroczystość i wtedy jest to render. :) Tu masz tutorial jak wycinać rendery:
http://www.gimpuj.info/rozne/wycinamy-render-t1219.0.html


Tytuł: Odp: Mój pierwszy render
Wiadomość wysłana przez: Plastuś on 25.03.2008, 17:32:00
Jak to pierwsze rendery to gratuluje.


Tytuł: Odp: Mój pierwszy render
Wiadomość wysłana przez: ORK on 27.03.2008, 08:40:54
ten pierwszy to się za niego wziąłem jeszcze nie wiedząc o co chodzi a potem poczytałem jak się to robi i zrobiłem drugi!!!