Tytuł: Efekt zepsutej lampy/neonu. Wiadomość wysłana przez: MadMike on 11.03.2007, 22:37:30 Jeśli mógłby ktoś napisać taki tutek albo podać link do niego, o ile już jest, to byłbym bardzo wdzięczny.
Tytuł: Odp: Efekt zepsutej lampy/neonu. Wiadomość wysłana przez: Johny on 12.03.2007, 20:02:08 W tej wiadomości napiszę jak to zrobić jak będę miał chwilkę. :) Podpowiem, że bawimy się czasami trwania klatki - w nazwie warstwy (xxx ms)
Tytuł: Odp: Efekt zepsutej lampy/neonu. Wiadomość wysłana przez: MadMike on 12.03.2007, 21:15:39 Właśnie tak myślałem, że trzeba się pobawić klatkami kiedy zobaczyłem beta tutka Phoenix'a o rozświetlającej się sygnaturze. Jak byś znalazł trochę czasu żeby to pokazać to naprawdę byłbym wdzięczny ;D
Tytuł: Odp: Efekt zepsutej lampy/neonu. Wiadomość wysłana przez: Johny on 16.03.2007, 02:39:17 Pewnie sam już doszedłeś jak to zrobić, bo to prościzna:P Ale mimo upływu czasu odpiszę i pokażę przykład. :)
Tworzymy np. trzy warstwy (mogą być też dwie) z neonem, jedna "zgaszona", druga "normalna" i ewentualnie trzecia "prześwietlona". przykładowe ułożenie warstw razem z czasami (na dole pierwsza, animacja leci w górę, więc czytaj od dołu;) ): 1000ms - sekunda Tu otrzymaliśmy przykładowy efekt zepsutego neonu. ;) normalna(3000ms) zgaszona(200ms) normalna(500ms) zgaszona(1000ms) Niżej otrzymaliśmy przykładowy efekt prześwietlania. normalna(1500ms) prześwietlona(200ms) normalna(100ms) prześwietlona(100ms) normalna(3000ms) Animacja powtarza się w kółko. :) Można zrobić prostszą, po prostu gaszenie się neonu jedynie trzy czy cztery razy, animacja będzie zajmowała mniej miejsca i będzie prostsza do zrobienia. :) Tu przykład takiego mrygającego neonu, należy przeczekać jedną pętlę (żeby się załadowała animacja) i dopiero oglądać :) (link, bo troszkę zajmuje): http://johny.toster.org/rozne/dla/gimpuj/neon.gif (http://johny.toster.org/rozne/dla/gimpuj/neon.gif) Tu wybajerzona wersja z dodatkiem przesuwającej się mgły, troszke to wygląda na burzę z piorunami, nie chciałem żeby tak wyszło, no ale zrobiłem i zamieszczam. :P http://johny.toster.org/rozne/dla/gimpuj/neonchmury.gif (http://johny.toster.org/rozne/dla/gimpuj/neonchmury.gif) To chyba przez to, że dałem płynne przejście w ciemność, powinno być bardziej ostre, jak w neonie. No i częstsze, neon częściej mryga tak, że gaśnie, a nie tylko przygasa jak u mnie. Tytuł: Odp: Efekt zepsutej lampy/neonu. Wiadomość wysłana przez: MadMike on 16.03.2007, 12:17:34 Oooo...Dzięki Ci serdeczne Johny ;D Jestem Tobie dłużny. Jak tylko uda mi się uzyskać ten efekt to wrzucę go tutaj albo do swojej galerii. Myślałem też żeby zastosować ten efekt do tutka Szajby(Fear Sig).
|