Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 25
43  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: Nieśmiertelnik : 05.05.2008, 21:33:07
Ah... Zająłbym się, ale aktualnie nie mam normalnego kompa, tylko zastępczy... Sądzę, że łącząc tamte tutki, podmieniając co nie co, można by fajny efekt osiągnąć Język
44  Hyde zone / Hyde park / Odp: Problemy : 29.04.2008, 20:45:58
POPRAWNIE ZAPISANE PLIK są tylko wtedy, kiedy BEZPIECZNIE odłączymy urządzenie (PPM > Odmontuj wolumin / odłącz itd.)
Inaczej u mnie mam pół piosenki, skopany plik itd...

A u mnie nie trzeba tego robić Mrugnięcie
45  Hyde zone / GM - głosowania / Odp: Galeria maja - głosowanie : 28.04.2008, 23:22:45
Cytuj
Podsumowując;
1.b.luk - Telefony
2.Elfica - Różne
3.szujak - Szablony

Zgadzam się w 100%, więc i tak głosuję Mrugnięcie
46  Hyde zone / Hyde park / Odp: Skąd bierzecie pomysły na prace ;] : 28.04.2008, 16:00:11
Hmm... Ciekawy temat... Ja niestety tak mam, że:

-Dobre prace wychodzą mi kiedy jestem szczęśliwy czyt. zrobię sobie sok malinowy z wodą delikatnie gazowaną, jest weekend i nie ma nic zadane: Przykład pracy

Lub kiedy:

-Jestem maksymalnie zdołowany, chce się zabić: Przykład pracy

Więc albo rób to co najbardziej kochasz*, albo jak masz depresję to to wykorzystaj Uśmiech

*Ciekawa historia: każdy grafik jakiego znam: śpi jak długo chce, jak mu się nie chce to nie robi, na przykład Ojciec mojej koleżanki... Ale, żeby uświadomić wam, że to nie mój wymysł przeczytajcie sobie to:

Praca designera to jedna z najlepszych i najbardziej… luźnych posad na świecie. Wymyślanie nowych przedmiotów nie odbywa się w dusznej atmosferze sztywnych godzin pracy, odbijania kart zegarowych czy biegu za umykającą fabryczną taśmą. W centrum projektowym Nissan Advanced Technical Center w japońskim mieście Atsugi na środku wielkiej hali designerów ustawiono… sztuczną palmę. Miejsca pracy rysownicy ozdabiają ulubionymi przedmiotami, a każde biurko jest niczym twierdza – otoczone rysunkami, zdjęciami i tym, co dla projektanta najważniejsze. Nie ma rygoru garniturów ani pracy na czas. Każdy ma prawo wyjść na taras lub do biblioteki wypełnionej tysiącami książek i czasopism poświęconych designowi. Po co to wszystko? Po to, żeby uruchomić wyobraźnię. I wymyślać coraz ciekawsze modele samochodów.
47  Bitwy i konkursy / BFM - głosowania / Odp: BFM #18 - Autobus gwiazd - głosowanie : 28.04.2008, 15:51:13
Poprawna punktacja wygląda tak:

Sharmore: 2
dadon08: 0
Czeslavo: 6
Edziu_Kosiara: 2
Rafaeus: 0
Hegemon.S: 0

Dzialo9 się pomyliła.
48  Hyde zone / Hyde park / Odp: Dla odważnych - wasze fotki : 27.04.2008, 20:29:51
ale dużo pięknych dziewczyn prawie jak na plaży nudystów Uśmiech

No trudno się nie zgodzić, tylko, że dziewczynę to ja tu jedną widzę xD
49  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: Rozświetlony tekst - czy warto? : 26.04.2008, 22:55:10
Według mnie nie warto - efekt nie jest najpiękniejszy, ale jeśli wykonałbyś z tego animację, to mogło by być ciekawi (Jak są zapowiedzi filmów, to jakaś marka ma własnie coś takiego, nie pamiętam jaka Język)
50  Bitwy i konkursy / BFM - głosowania / Odp: BFM #18 - Autobus gwiazd - głosowanie : 26.04.2008, 22:51:12
Sharmore: 1
dadon08: 0
Czeslavo: 0
Edziu_Kosiara: 0
Rafaeus: 0
Hegemon.S: 0

Jedna z najbardziej nastrojowych, jeśli nie najbardziej nastrojowa praca na forum. Pięknie pokazał papier za pomocą tych linii, rozumiem, że to są zgięcia? Super odwzorował pustynny wiatr, ale według mnie to bardziej przypomina Mgłę... Uważam, że nadawała by się pracka na zapowiedź filmu "The Mist"  Mrugnięcie
Mroczny klimat pracy? Według mnie bardziej tajemniczy niż mroczny... I jeszcze świetnie dobrana czcionka.
51  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: Kosmiczny napis - pytanie, o sens tworzenia tutka. : 26.04.2008, 13:08:34
ok, w takim razie, po poprawieniu jednego tutka, wezmę się za ten Mrugnięcie

Zamykam, gdyż uważam, że jeśli trzem osobom się przyda, to warto napisać tutka Uśmiech
52  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Kosmiczny napis - pytanie, o sens tworzenia tutka. : 26.04.2008, 01:35:15


Warto zrobić tutorial na coś takiego? Wiem, że dział nie ten, ale działu "Pytania o tutoriale", albo coś w tym stylu nie znalazłem, więc piszę tutaj.
53  Ogólne dyskusje / Inkscape / Odp: Przeglądarka i podgląd plików SVG : 25.04.2008, 19:06:09
Vista również nie wie o istnieniu SVG, ale zaraz poszukam po necie, może coś się na to znajdzie ;P
54  Hyde zone / Hyde park / Odp: Dla odważnych - wasze fotki : 23.04.2008, 19:34:53
Davn: nie masz ty przypadkiem na imię Kamil?
55  Galerie / Sygnatury / Odp: Kto zkometuje?? jestem początkującym:) : 17.04.2008, 16:27:20
Chciałbym to zrobić, ale jak mogę "zkomentować"?
56  Tutoriale / Ikony / Bulaj : 17.04.2008, 15:27:11
Bulaj
Tutorial

Oryginał: Make a porthole
Opracowanie: CorteZ
Poziom trudności: średni





Tutorial jest efektem prośby capeone. Oryginalny tutorial jest przeznaczony do PhotoShopa, dlatego postanowiłem użyć skryptu Layer Effects, który można ściągnąć z tej strony. Instrukcja instalacji znajduje się w naszym FAQ.
I jeszcze o tym co to jest bulaj.

Potrzebne pliki:

Tutorial napisany w wersji GIMP 2.4. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Zaczynamy od otwarcia nowego obrazu [Ctrl+N] o rozmiarach 1000x1000px. Czemu tworzymy obraz aż tak duży? Ponieważ inaczej strasznie widać piksele, a po skalowaniu z takiego rozmiaru piksele są niezauważalne. W opcjach zaawansowanych wybierz Wypełnienie: Przezroczysta. Ja będę pracował na 50%, ale screeny będą pokazane w przybliżeniu 25%.

Lime Point 2. Za pomocą narzędzia Zaznaczanie Eliptyczne [E] Zaznaczenie eliptyczne utwórz zaznaczenie. Współrzędne zaznaczenia:



Lime Point 3. Wybierz: Zaznaczenie -> Zmniejsz... i wpisz 20px. Następnie wypełnij kubełkiem [Shift+B] Wypełnienie kubełkiem zaznaczenie kolorem czarnym.



Lime Point 4. Wejdź do menu warstw [Ctrl+L]. Nazwę warstwy Tło zmień na Kształt. W tym samym menu utwórz nową warstwę i nazwij ją Srebro.



Lime Point 5. Na warstwie Kształt wybierz Kanał alfa na zaznaczenie. Przejdź na warstwę Srebro. Wypełnij zaznaczenie gradientem Srebro. Nie usuwaj zaznaczenia.



Lime Point 6. Wybierz: Filtry -> Światło i cień -> Rzucanie cienia. Ustaw poniższe wartości:



Lime Point 7. Utwórz nową warstwę [Ctrl+Shift+N] i nazwij ją Stroke. Jako kolor pierwszoplanowy wybierz #C4C4C4, a na drugoplanowy #E2E2E2. Następnie narzędziem Gradient [L] Gradient z opcją Kolor pierwszoplanowy na kolor tła wypełnij zaznaczenie. Zmniejsz zaznaczenie o 10px. Wyczyść zaznaczenie [Delete].



Lime Point 8. Nad ilustracją jest nazwa użytego filtru. Pamiętaj, aby filtru używać na warstwie Srebro.

Script-Fu -> Layer Effects -> Bevel and Emboss


Lime Point 9. Stwórz nową warstwę i nazwij ją Gradient. Pobierz Kanał alfa na zaznaczenie z warstwy Kształt. Zmniejsz zaznaczenie (Zaznaczenie -> Zmniejsz) o 60px. Na kolor pierwszoplanowy ustaw #c1cfe0, a na drugoplanowy #aabac8. Wypełnij zaznaczenie na warstwie Gradient gradientem [L] Kolor pierwszoplanowy na kolor tła.




Lime Point 10. Teraz popis Layer Effects. Korzystamy z poszczególnych filtrów z parametrami podanymi niżej. Pamiętaj, aby była zaznaczona warstwa Gradient.

Script-Fu -> Layer Effects -> Add Border(stroke)


Script-Fu -> Layer Effects -> Inner Shadow


Script-Fu -> Layer Effects -> Outer Glow


Script-Fu -> Layer Effects -> Inner Glow


Script-Fu -> Layer Effects -> Bevel and Emboss




Lime Point 11. Kończymy zabawę ze skryptem. Stwórz nową warstwę i nazwij ją Rozjaśniacz. Na warstwie Gradient wybierz Kanał alfa na zaznaczenie. Jako kolor pierwszoplanowy ustaw biały #FFFFFF. Narzędziem gradient [L] wypełnij zaznaczenie. Gradientem powinien być Kolor pierwszoplanowy na przezroczystość. Krycie warstwy zmień na 65%.





Lime Point 12. Utwórz 3 nowe warstwy. Nazwij je po kolei: Szkło, Szkło1, Szkło2. Wybierz warstwę Szkło. Wypełnij na niej zaznaczenie kolorem białym, a krycie warstwy zmień na 20%.



Lime Point 13. Wybierz narzędzie Zaznaczanie eliptyczne [E], a jego tryb zmień na Odejmowanie. Następnie "wyrwij" trochę zaznaczenia.



Lime Point 14. Wypełnij [Shift+B] zaznaczenie kolorem białym na warstwie Szkło1. Krycie warstwy zmień na 20%.

Lime Point 16. Pobierz kanał alfa (Kanał alfa na zaznaczenie) z warstwy Szkło. Ponownie odejmij zaznaczenie, tym razem w odwrotną stronę. Wypełnij [Shift+B] je kolorem białym na warstwie szkło2, a krycie zmień na 30%.



Lime Point 17. Pora dodać render. Ja wybrałem sympatycznego grzybka z gry Mario, ale zachęcam, abyście wybrali jakieś inne rendery - nasz efekt dzięki temu będzie oryginalny. Render wklejamy na nową warstwę, którą nazywamy Render. Warstwę Render ustawiamy pomiędzy warstwą Rozjaśniacz a warstwą Szkło.



Lime Point 18. Jeśli nasz render nie ma cienia tak jak w moim przypadku, należy go dodać. W tym celu tworzymy nową warstwę Cień. Umieszczamy ją pod warstwą Render. Następnie usuwamy zaznaczenie Zaznaczenie -> Nic [Ctrl+Shift+A].



Lime Point 19. Zajmijmy się teraz rozmyciem cienia. W tym celu wybieramy: Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa.... Obie wartości ustaw na 70px. Zmniejsz krycie warstwy Cień na 60%.



Lime Point 20. Teraz zapisz plik .XCF Plik -> Zapisz jako [Ctrl+Shift+S]. Następnie w menu warstw kliknij: PPM -> Połącz widoczne warstwy. Następnie wybierz Warstwa -> Dopasuj wymiary warstwy do obrazu i Warstwa -> Skaluj. W nowo otwartym oknie wpisz 250. Ostatnim krokiem jest kombinacja klawiszy: [Ctrl+A], [Ctrl+C]. Zamknij okno obrazu i wciśnij [Ctrl+V]. Zapisz obraz z rozszerzeniem .PNG.



Lime Point Koniec



Miłego GIMPowania. Uśmiech



Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 25