Tytuł: Tworzenie dodatków do Trainz Simulator: problem z przezroczystością Wiadomość wysłana przez: paween on 25.01.2021, 11:23:38 Witam, od dłuższego czasu zajmuję się tworzeniem dodatków do Trainz Simulator 2019 za pomocą GIMPa i Google Sketchup. Z modelami 3D domków czy innych obiektów scenery nie mam problemu, natomiast z tłami 2D (fragmenty wiejskich krajobrazów które służą za tła na wirtualnych makietach) borykam się z problemem złego wyświetlania krawędzi drzew przy wyciętym niebie za pomocą kanału alpha. Z niektórymi zdjęciami jest wszystko OK, natomiast niektóre mają poszarpane brzydkie krawędzie (jak na screenie zalinkowanym poniżej) i żadne zmiany Progowania tu nie pomagają. Czy jest w GIMP 2.10 jakaś opcja która wyeliminuje tą szarą alphę?
https://images.n3vgames.com/trainzportal/mytrainz/780427/screenshots/222046/1000/My-Trainz-Screenshot-Image.jpg Pozdrawiam serdecznie //be@: poprawiłam tytuł i odnośnik na bezpośredni Tytuł: Odp: wycinanie alphy Wiadomość wysłana przez: be@ on 25.01.2021, 11:39:26 Niestety nie znam tego programu, nie wiem w jakim formacie te zdjęcia są zapisywane ani jak wyglądają bezpośrednio po obróbce.
Rozumiem, że po usunięciu nieba i zapisie do PNG nie ma takiego problemu, tylko pojawia się dopiero w tym Trainz Simulatorze? Kiedyś jak robiłam sobie własne przyciski do Windows w formacie BMP, to musiałam pod półprzezroczystość podkładać czarny. Może o to chodzi? Tytuł: Odp: wycinanie alphy Wiadomość wysłana przez: paween on 25.01.2021, 11:45:43 Zapisuję je w formacie .tga / Targa, taki format najlepiej Trainz znosi. Ale png i jpg z tego co pamiętam też 'łyknie'
Tytuł: Odp: wycinanie alphy Wiadomość wysłana przez: be@ on 25.01.2021, 11:48:36 O formacie TGA nic mi nie wiadomo, więc chyba nie pomogę :(
|