Tytuł: FX w Gimpie Wiadomość wysłana przez: Kulok on 26.02.2012, 13:07:28 Tutorial w bardzo początkowej fazie powstawania. Piszę wszystko skrótowo (czasami nazwy narzędzi po angielsku), na wypadek gdybym zapodział gdzieś swoje notatki. Podsumowując: nie oglądać, nie przywiązywać żadnej uwagi.
Efekty specjalne w gimpie Tutorial Opracowanie: Kulok Poziom trudności: Bardzo łatwy Wstawiony i wyśrodkowany obrazek efektu końcowego Tutaj wpisujemy małe wprowadzenie do tutoriala - informacje dla użytkownika odnośnie efektu końcowego (np. jeśli tłumaczymy zagraniczny tutorial, to tutaj umieszczamy informacje o oryginale). Dodatkowo możemy umieścić własne przemyślenia (np. co nas zainspirowało do napisania tutoriala lub kto nas o to poprosił). Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6.11 W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić. [lp] Zaczynamy [lp] 1. Ognista kula. Wyśrodkowany obrazek [lp]Tworzymy podstawę lens flare renderowanie chmur ustawienie warstwy na dodge połączenie widocznych warstw duplikowanie warstwy i detect edge->edge noise->pick zaznaczanie + zaokrąglanie balans kolorow tworzenie środka (wklejanie z innego miejsca w obrazku, zaznaczanie->zaokrąglenie, gumka) Tworzenie , renderowanie ->flame, balans kolorów, kontrast Tworzenie iskier, renderowanie ->flame, balans kolorów, kontrast Tworzenie ognistych szlaków, renderowanie ->flame, hard light kontrast ogólny zdjęcia usuwanie zbyt jaskrawych miejsc czarnym pędzlem ze zmniejszonym kryciem nasycenie + krzywe dla lubiących eksperymentować [lp] 2. Rozżarzony węgiel. Potrzebny G'mic. Tworzenie podstawy (takie jak wcześniej). Efekt wody z G'mic duplikowanie Pierwsza warstwa zmniejszone nasycenie druga warstwa edge detect ->edge, ustawienie na dodge duplikacja drugiej warstwy, ustawienie na overlay zaklejanie środka zaciemnianie zbyt jaskrawych miejsc pędzlem Miejskie oświetlenie - dla najbardziej wytrwałych (niedokończone) Tworzenie podstawy render->nature->flame wiatr z G'mic powtarzanie kilkakrotne na wielu obrazkach Wycinanie i wklejanie najciekawszych elementów. Rozplanowanie. [lp] 3. Robal. Projektowanie ogólnego kształtu Najgrubsze części: duży Gradient flare, Bright star, a na to classic, gaussian blur. Podobnie z mniejszymi częściami tylko gaussian blur mniejszy. Render -> frectal exploer -> nebula, duplikowanie warstwy, ustawienie na pokrywanie, znowu duplikowanie i pokrywanie (połowa wartości), znów fractal exploer tym razem high voltage, zmniejszenie krycia do minimum, ustawienie na pokrywanie, wymazanie gumką zbyt widocznych elementow (nie jestem pewny, ale sprawdzę), duplikowanie warstwy i użycie filtra disorts - whirl and pinch, na koniec zabawa z hue/ saturation, bawimy się suwakiem hue aż uzyskamy zadowalający efekt. Zabawa w wycinanie ogona i kręcenie go w inną stronę w przypadku gdy nam nie będzie odpowiadać. Wspomnieć o tym, że tutorial może posłużyć także do tworzenia innych paskudnych szlamowatych rzeczy. Wyśrodkowany kolejny obrazek [lp] 4. Opisany następny punkt. [lp] 5. Kolejny opisany punkt. I tak dalej, i tak dalej... Aż do ostatniego. Wyśrodkowany obrazek z efektem końcowym [lp] To jeszcze nie Koniec Znowu tekst autora. Jego uwagi, wskazówki lub inne. Zakończenie i pożegnanie. Zazwyczaj autorzy kończą tutorial czymś w stylu "Miłego GIMPowania. :)" itp. Tytuł: Odp: FX w Gimpie Wiadomość wysłana przez: Danyeru on 06.01.2013, 18:01:33 I jak tam z tym Kulok?
Tytuł: Odp: FX w Gimpie Wiadomość wysłana przez: Kulok on 06.01.2013, 21:28:46 W końcu o tym zapomniałem. W sumie nie mam pojęcią kiedy to skończę.
Tytuł: Odp: FX w Gimpie Wiadomość wysłana przez: be@ on 13.08.2014, 04:48:33 To będzie w końcu coś z tego tutka panie Kulok czy nie?
|