Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: 1 ... 12 13 [14]
183  Root / Sprawy techniczne / Odp: Jak do nas trafiłeś? : 22.03.2007, 10:43:59
Jestem ogólnie samoukiem z gimpa korzystam od dobrych kilku lat jak widać na forum zarejestrowałem się dość niedawno, bo chciałem zobaczyć co inni mają do zaoferowania i nauczyć się czegoś nowego. Ja dowiedziałem się z serwisu Cattiush'y(przepraszam jeżeli przekręciłem).
184  Hyde zone / Tutoriale wycofane z indeksu / Odp: Lustrzane odbicie obrazka sposób IV : 21.03.2007, 12:28:31
Chyba nie wszystko musi być mega wypasione...?
185  Galerie / Różne / Odp: emiX - Galeria : 21.03.2007, 12:25:41
Wierzymy na słowo... Ogólnie ta pracka z serduszkiem przypadła mi gustu, chociaż można by ją jeszcze ciut dopracowac.

Keep going.

PZDR!
186  Tutoriale / Gotowe tutoriale / Odp: AntyTutek 33 i 1/3 (trudny do przełknięcia) ;) : 21.03.2007, 01:12:06
Cytuj
Słabi jesteście  Język. Ja takie dzieło odstawiłem:
"Koza z Nossa"

HAHA! Najlepsza praca jaką widziałem, a tutek... Cóż mogłoby być lepiej, ale myśle, że i tak większość zrozumie

ocena: 8
poziom: średnio za łatwy

Cytuj
nakszyczales na mnie bende
j. polski w malutkim palcu...
187  Hyde zone / Tutoriale wycofane z indeksu / Odp: Sig by zonkers : 20.03.2007, 22:21:51
Cytuj
no dobra, ale to nie sygna, tylko tło pod sygne powinno sie nazywać

No racja nie wiem kto by to na sygnaturke wrzucił... :/
188  Hyde zone / Tutoriale wycofane z indeksu / Odp: Sig by zonkers : 20.03.2007, 19:52:38
A mi sie podoba prosty ale dodając kilka efekcików i jakiegos renderka może wyjść całkiem coś dobrego.

Dzieki pzdr!
189  Root / Konkursy / Odp: SoTW #25 - Dzień Kobiet wygrał de_stroyer. : 19.03.2007, 13:11:37
Gratulacje.
190  Galerie / Różne / World War 3 : 19.03.2007, 01:29:47
Projekt mojego autorstwa zatytuowany "World War III".







191  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: Sig tutorial [Ktoś przetłumaczy] : 17.03.2007, 17:50:07
Może sie tym zajme, bo wyszedł dość ciekawy efekt.
192  Tutoriale / Edycja fotografii / Jak zrobić gorącą panienkę : 17.03.2007, 16:15:55
Jak zrobić gorącą panienkę
Tutorial

Opracował: jokerwader
Poziom trudności: średni





Witam w kolejnym tutorialu mojego autorstwa. Jako że uwielbiam zjawisko ognia (jak mam zapalniczkę w dłoni, to zawsze coś podpalę... Język Czy jestem piromanem?), przedstawię wam kolejny, dość ciekawy sposób na jego otrzymanie, gdzie będzie on dawał wrażenie dość gorącego. Potrzebne nam będzie zdjęcie, najlepiej jakiejś modelki. Ja użyłem poniższej fotki.



Tutorial napisany w wersji GIMPa 2.4. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Tworzymy nowy, przezroczysty obraz o rozmiarach 500x500px. Wklejamy naszą modelkę, a warstwę nazywamy postac. Następnie pozbywamy się tła: do białego koloru używamy narzędzia Zaznaczanie rozmyte Magiczna różdżka, zaś do reszty (w obrębie karku, rąk i prawego boku) Odręcznego zaznaczania obszarów Lasso, po czym skalujemy warstwę (Warstwa -> Skaluj warstwę Skalowanie). Wpisujemy wartości: szerokość - 350 px, wysokość - 419 px. Teraz przesuwamy obraz do prawej dolnej krawędzi za pomocą narzędzia Przesunięcie Przesuwanie.



Lime Point 2. Tworzymy duplikat Duplikowanie warstwy warstwy i na zduplikowanej warstwie kopia: postac wybieramy filtr: Filtry -> Rozmycie Gaussa z ustawieniami 1. Dopieszczamy jeszcze brzegi modelki narzędziem Rozmywanie/Wyostrzanie Rozmycie-wyostrzenie, gdzie krycie warstwy ustawiamy na 70. Używamy do tego pędzla circle_19. Następnie warstwę kopia: postac ustawiamy jako niewidoczną Widoczność warstwy. Wybieramy warstwę postac. Zaznaczamy projekt (Zaznaczenie -> Wszystko), a następnie odrywamy zaznaczenie (Zaznaczenie -> Oderwij). Powinniśmy mieć wyodrębniony tylko zarys naszej pani. Jeżeli tak jest, wybieramy narzędzie do zamalowywania (Wypełnianie kubełkiem Wypełnienie kubełkiem) i malujemy środek na czarno.



Lime Point 3. Zakotwiczamy naszą czarną modelkę wybierając odpowiednią opcję (Warstwa -> Zakotwicz warstwę), po czym przechodzimy do filtra: Filtry -> Alfa na logo -> Rozżarzone z ustawieniami: Rozmiar efektu - 250 px, Kolor tła - Czarny. Powstały nam dwie dodatkowe warstwy: Glow layer oraz Background. Tą drugą ustawiamy na niewidoczny. Postać przesuwamy na samą gorę, a jej tryb ustawiamy na Pokrywanie. Dodatkowo czynimy tą warstwę niewidoczną (to da nam późniejszy efekt gorąca i ciemniejszej skóry modelki).



Lime Point 4. Wybieramy warstwę Glow layer i zwiększamy ją nieznacznie za pomocą narzędzia do skalowania (Warstwa -> Skaluj warstwę), gdzie ustawiamy wartości 550 px, po czym wyrównujemy obiekt do prawej dolnej krawędzi używając opcji Przesunięcie. Następnie tworzymy ogień za pomocą filtra: Filtry -> Zniekształcenia -> Deformowanie z ustawieniami: Promień deformacji - 20, Stopień deformacji - 0.30. Teraz, wybierając na zmianę Zwinięcie PWZ oraz Zwiniecie ZWZ, delikatnie przeciągamy myszką boki na zewnątrz, tworząc coś na wzór płomieni.



Lime Point 5. Następnie ustawiamy wszystkie warstwy widoczne.



Lime Point Koniec



Orange Point Uwagi:
  • Na postaci można użyć również: Filtry -> Artystyczne -> Lekki żar... o wartościach: Promień rozmycia - 15, Jasność - 0.30, Ostrość - 1
  • Jeżeli wycinamy tło wokół włosów, to w tym przypadku modelki nie musimy martwić się o pojedyncze włoski. Możemy je bez problemu usunąć wraz z tłem, chyba że ma to być zbliżenie
  • Jako inny pomysł mogę podpowiedzieć, że zamiast modelki możecie wstawić np. samochód

Życzę miłej zabawy i oczekuję na wasze prace.



193  Tutoriale / Różne / Ognista kula : 17.03.2007, 01:29:20
Ognista kula
Tutorial


Opracowanie: jokerwader
Poziom trudności: łatwy





Temat ognia poruszany był już kilka razy, korzystając z niego pokażę wam, jak stworzyć ognistą kulę.

Tutorial napisany w wersji GIMPa 2.4. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Tworzymy Nowy obraz o wymiarach 500 x 500 px z przezroczystym tłem. Następnie malujemy naszą warstwę Tło na czarno przy pomocy kubełka (Malowanie kubełkiem Wypełnienie kubełkiem) i ustawiamy ją jako niewidoczną, tak jak na zdjęciu.



Lime Point 2. Tworzymy 3 dodatkowe warstwy Warstwy. Nazywamy je kolejno: ck, zk, bk. Wybieramy narzędzie Zaznaczenie eliptyczne Zaznaczenie eliptyczne i na warstwie bk przytrzymując Shift zaznaczamy koło, a następnie wypełniamy je kolorem białym za pomocą kubełka. Teraz wybieramy warstwę zk i zaznaczamy na niej nieco większy okrąg, który wypełniamy kolorem żółtym (ffff00). W trzeciej warstwie ck tworzymy największy okrąg i wypełniamy go kolorem czerwonym (ff0000).  



Lime Point 3. Jeżeli już wykonaliśmy powyższe kroki, to łączymy ze sobą wszystkie 3 warstwy (Obraz -> Połącz widoczne warstwy... -> Przycięta do obrazu). Teraz rozmazujemy nasze połączone warstwy za pomoc rozmycia Gaussa: Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa i ustawiamy tak jak na poniższym zdjęciu.



Lime Point 4. Następnie wybieramy: Filtry -> Zniekształcenia -> Deformowanie oraz opcję Przesunięcie. Powoli przeciągamy od środka koła na zewnątrz tworząc przy tym kilka linii tak jak na poniższym zdjęciu.



Lime Point 5. Wybieramy (również w panelu deformacji) na zmianę opcję Zwinięcie PWZ z opcją Zwinięcie ZWZ i przeciągamy z żółtego pola na zewnątrz aż do momentu, gdy uzyskamy coś na wzór ognia. Boki otrzymanego obiektu dopieszczamy opcją rozmywanie lub wyostrzanie (Rozmazywanie/Wyostrzanie Rozmycie-wyostrzenie). Ja do zabiegu użyłem pędzla Circle Fuzzy 19.



Lime Point 6. Tworzymy nową warstwę, nazywamy ją chmury i wybieramy: Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Jednolite chmury i wybieramy ustawienia takie jak na zdjęciu poniżej. Tryb warstwy ustawiamy na Pokrywanie oraz duplikujemy Duplikowanie warstwy ją dwa razy.



Lime Point 7. Odkrywamy Tło, klikamy na warstwę ck, a następnie wybieramy: Filtry -> Zniekształcenia -> Faluj i ustawiamy jak na zdjęciu poniżej.



Lime Point Koniec



Orange Point Wskazówki:
  • Jeżeli ktoś chciałby dodać wewnątrz ognistej kuli jakiś obiekt, może na nim użyć w podanej kolejności następujących opcji: Filtry -> Artystyczne -> Lekki żar..., Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa o wartości do 5 oraz Filtry -> Zniekształcenia -> Faluj gdzie amplitudę ustawiamy do 3, fazę 0 oraz długość fali do 25. Zabieg da nam wrażenie jakby w środku było dość gorąco. Można również używając opcji Rozsmarowywanie Rozmazywanie przeciągając kilka razy od naszego ognia na wstawiony obiekt. Da to wrażenie objęcia obiektu przez ogień.
  • Dodając napis automatycznie będzie on wyglądał jak na rysunku końcowym. Jest to efekt jednolitych chmur oraz opcji przenikania.
    Można również użyć opcji Rozmycie w ruchu przy ustawieniach: powiększenie od 20 do 30, co da nam bardzo ciekawy efekt np. na tło.
  • Pamiętajcie, że warto jest eksperymentować. Często dzięki temu można uzyskać bardzo ciekawe efekty.

Orange Point Rysunek końcowy z użyciem powyższych wskazówek:



Życzę miłej zabawy i oczekuję na wasze prace. Mrugnięcie
Pozdrawiam!



Strony: 1 ... 12 13 [14]