Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: [1]
1  Ogólne dyskusje / GIMP - pomoc / Odp: Zastosowanie gimpa w grach komputerowych. : 22.07.2017, 11:28:42
Sam się nie trzymasz zasad rozdzielczości Uśmiech. Ja zmieniłem silnik na Unreal Engine bo moja plansza będzie miała ponad 256km2 ale problem z rozdzielczością wciąż istnieje.Bo o to tylko chodzi prawdopodobnie mój budynek mógłby być równie dobry gdybym tak nakładam tekstury.Zastanawia mnie jedna rzecz. W Unreal jest możliwość przypisywania materiałów do ścian czy nie lepiej i wydajniej byłoby zrobić 300 materiałów i na ich podstawie teksturować budowle wtedy miałbym piękniejsza grafikę. Zakładając że np. ktoś zrobił 50 podobnych modeli budynków które różnią się nie wiele kształtem i zamiast robić 50 uv map(50 materiałów) zrobi kilkanaście materiałów.
2  Ogólne dyskusje / GIMP - pomoc / Odp: Zastosowanie gimpa w grach komputerowych. : 03.07.2017, 09:59:21
Dalej mi zamazuje ja tego nie potrafię.
3  Ogólne dyskusje / GIMP - pomoc / Odp: Zastosowanie gimpa w grach komputerowych. : 14.06.2017, 23:34:26
dzięki przeczytałem to teraz, ładnie to zrobiłeś prezentuje się znacznie bardziej realistycznie.
4  Ogólne dyskusje / GIMP - pomoc / Odp: Zastosowanie gimpa w grach komputerowych. : 14.06.2017, 13:38:20
dodam że te tekstury miały po około 5000x3000, 3000x2000 jakoś tak.
Robiłem na szybko piramidę, nie no to nie ma sensu popatrz:
Przed bejkiem : https://zapodaj.net/dc151b4ada9dd.png.html
Po bejku : https://zapodaj.net/7dad96ce548fa.png.html


https://zapodaj.net/d6985096a581d.png.html

Poprawiło się ale musiałem dać 4k
5  Ogólne dyskusje / GIMP - pomoc / Odp: Zastosowanie gimpa w grach komputerowych. : 14.06.2017, 12:59:44
Dzięki że o to zapytałeś Chichot
Otóż silnik gry to Unity zdaje się że tutaj nie powinno być żadnych problemów.
Modele tworzę oraz teksturuję w Blenderze i w tym sęk!
Sposób w jaki ja teksturuje jest taki : https://www.youtube.com/watch?v=P-mC7SVuGSE
i problem tutaj jest największy po skończonym teksturowaniu gdy klikam bake to te tekstury trochę się zamazują i tracą na jakości.Do tej pory miałem system 32 bitowy oraz stary sytem Windows XP teraz od tygodnia mam 64 i Windows 7 wiec idę właśnie coś teksturować może się coś pozmienia.Tutaj daje link z moim dworem drewnianym możesz zobaczyć jak ja to wykonałem: https://www.dropbox.com/s/qpjq04nh1jllooh/dw%C3%B3r%20drewniany.unitypackage?dl=0 (jeśli posiadasz Unity 3D)
A tutaj mój najlepszy model graficznie(teksturowo) który wykonałem ale już tylko zdjęcie : https://zapodaj.net/5ba0ab76a6f71.bmp.html obraz ładny nawet przybliżony natomiast ścianki domku już nie tego który właśnie jest w linku.
A tutaj podam metody w jakie robiłem normal mapki i inne:
Gotową Uv mapke:
Normalki coś mi dzisiaj wyszło wygląda ciekawie w Unity.
1Rougness:
a)Kolory-Destrukcja-Jasność
b)Kolory-Jasność i Kontrast Jasność +14 Kontrast -34 Wychodzi dobrze efekt mi się podoba.
2Speculary(krok (c) dodatkowo metalic):
a)Kolory-Destrukcja-Jasność
b)Kolory-Krzywe: Środkową część przesunąć w lewo o jedno pole i trochę do góry.
c)+Metalic:Kolory-Poziomy- Poziomy wejściowe- 66 - 1.89 - 201, Poziomy wyjściowe- 80 - 210
            
6  Ogólne dyskusje / GIMP - pomoc / Odp: Zastosowanie gimpa w grach komputerowych. : 14.06.2017, 12:27:25
Wiecie co tak teraz doszedłem do wniosku że ja to potrafię zrobić te mapy mam inny problem że jakość poteksturowanych modeli jest słaba gdy gracz się zbliża do domku to widać słabą jakość i nie ma większego wpływu na wielkość zdjęć korzystałem nie raz z 8000x6000 tekstury desek i nic jednak bardziej to mi chodzi o poprawienie jakości zdjęcia które będę chciał nakładać na model oraz nadal nie rozwiązany problem tekstur do zbroi czy szat.
7  Ogólne dyskusje / GIMP - pomoc / Odp: Zastosowanie gimpa w grach komputerowych. : 14.06.2017, 10:46:19
chociaż ta strona nie wiele mi się przyda na tworzenie tekstur nie będę miał czasu oraz na robienie hight poly murów jak na jedna osobę która sama tworzy grę to zbyt czasochłonne.Chcę przetwarzać gotowe zdjęcie żeby osiągało jak najlepsze efekty metodą im szybciej tym lepiej oraz tworzyć mapki normal i occ oraz roughness który już teraz w sumie robię dobrze.Da się jakoś wcześniej przygotować uv mape żeby lepiej wygenerowało normal mape ?
8  Ogólne dyskusje / GIMP - pomoc / Odp: Zastosowanie gimpa w grach komputerowych. : 13.06.2017, 22:55:58
To już zrobiłem ale najbardziej to mnie zainteresowała stronka mordraqa
9  Ogólne dyskusje / GIMP - pomoc / Odp: Zastosowanie gimpa w grach komputerowych. : 13.06.2017, 22:23:23
no no no całkiem całkiem trochę mnie to podbudowało widzę niezłą mapkę jednak jutro sprawdzę efekty w silniku gier dzięki .
10  Ogólne dyskusje / GIMP - pomoc / Odp: Zastosowanie gimpa w grach komputerowych. : 13.06.2017, 21:52:52
jedyna wtyczka z jaka miałem do czynienia to insane bump.
11  Ogólne dyskusje / GIMP - pomoc / Odp: Zastosowanie gimpa w grach komputerowych. : 13.06.2017, 21:12:02
Potrafi ktoś pomóc cała moja praca ruszy naprzód jak ktoś opiszę w jaki sposób zrobić mapki oraz poprawić uv. To dla mnie ważne.
12  Ogólne dyskusje / GIMP - pomoc / Prawidłowe tworzenie textur do gier : 13.06.2017, 14:27:37
Witam,
Jestem osobą która przez niecały rok temu zaczęła tworzyć grę komputerową natworzyłem dużą ilość modeli 3D przyszedł czas na poteksturowanie tego.
Starałem się na różne sposoby nauczyć tworzyć w gimpie dobra grafikę (różne poradniki na Youtube) efekt nie był taki jaki chciałem być może jest uboga ilość takich poradników albo tacy twórcy siedzą na photoshopie. Wiem że są do tego specjalne programy typu Substance Painter 2 czy Quixel albo 3d Coat są też takie które z gotową poteksturowaną Uv mapką robią : normal map, height map , occlusin ( takie programy jak Crazy bump, b2m i inne) ja jednak chciałem tworzyć darmowymi sposobami pod tym względem.Wiem że jest do tego odpowiednia wtyczka za pomocą której mogę generować normal mapki efekt nie jest zachwycający i tyle. Czy jest w gimpie chociaż jedna osoba która pomoże mi jak odpowiednio poprawić moje uv mapki albo jeszcze wcześniej tekstury żebym potem mógł mieć lepszą jakość graficzną? Czy są jakieś sposoby żeby tworzyć te mapki w gimpie (normal map, height map , occlusin, rouhness i inne) jakiś wyrafinowanym sposobem prosto szybko do celu. Czy ten program posiada takie możliwości. I dodatkowo zapytam czy są może do tego jakieś profesjonalne wtyczki ? Może ktoś poradzić jestem człowiekiem który uczy się tylko potrzebnych rzeczy pomijając całą obsługę gimpa umiem tylko to co potrzebowałem nie znam się aż tak na tym programie wykonywałem tylko te podstawowe funkcje które były mi potrzebne mam je zapisane i tworzę według swojego wzoru ale efekt tak jak mówię jest fatalny dlatego pytam na takim forum.
I jeszcze jedno natworzyłem sporo modeli: strojów, zbroi oraz szat i tak nie wiem za bardzo skąd ludzie biorę do tego odpowiednie tekstury te co oferują strony typu textures.com są raczej nie odpowiednie sama w sobie tekstura tkaniny wydaję się być zbyt jałowa chciałem mieć bogato teksturowane zbroje oraz szaty.
Strony: [1]