Polskie Forum Użytkowników GIMP-a

Hyde zone => Gimpuj Pixel Town => Wątek zaczęty przez: Miner on 22.06.2010, 01:41:49



Tytuł: Oficjalna dokumentacja gpt
Wiadomość wysłana przez: Miner on 22.06.2010, 01:41:49
Witam

Któryś z modków pewnie patrzy się na temat i drapie się po łbie: "o co temu barankowi znowu chodzi?"

No więc ostatnio robiąc puzzla (zielony budynek architekta co alkocholikiem... był...) napotkałem problem z cieniami. I to jaki! W całym budynku pokopane, a poprawić będzie trzeba dużo. Kto widział budowle ten wie o co biega  >:( .

Mój pomysł polega na tym, że aby zapobiec sytuacją typu "to jest w złej skali, tu zła krawędź, to nie pasuje do stylu miasta", wypadało by zrobić dokumentacje - spis wszystkich najczęściej napotykanych elementów miasta (takich jak np. samochody), sposób kładzenia cieni, zasady związane z kolorystyką, itp. w jednym pliku poście. Poszłoby to do zakładki "jak zacząć" i byłoby ładnie... a ja bym nie musiał szukać po mieście co chwilę czegoś  8-) .
Mogę nawet z tym trochę pomóc, jeśli Modkom-sie-nie-chce :)

Dodam, że przy każdej mojej pomyłce tego typu ginie jeden kotek piesek >:D .


Tytuł: Odp: Oficjalna dokumentacja gpt
Wiadomość wysłana przez: arktos on 22.06.2010, 10:05:18
Czyżby chodziło Ci o ten puzzel:
(http://town.gimpuj.info/puzzle/85.png?1264617482)


Tytuł: Odp: Oficjalna dokumentacja gpt
Wiadomość wysłana przez: Miner on 22.06.2010, 14:00:39
Ja robię ten z prawej, ale budynek ten.


Tytuł: Odp: Oficjalna dokumentacja gpt
Wiadomość wysłana przez: Daffy on 22.06.2010, 17:29:10
To napiszcie taką listę najczęściej popełnianych błędów to się doda do "zanim zaczniesz" ;)


Tytuł: Odp: Oficjalna dokumentacja gpt
Wiadomość wysłana przez: Miner on 22.06.2010, 17:52:45
Ot problem :]


Cała długa lista Minera
   [lp] źle zrobiony odblask na szybie
   [lp] źle rzucony cień (zwłaszcza na dachach, błędy są już nawet na mapie)
   [lp] zła kolorystyka (zbyt jaskrawe kolory)
   [lp] niepasujący skalą obiekt ( x mw rzeczywistości = y pxna obrazie)
   [lp] wstawienie mutanta (ludziki) lub transformersa (wszystkie pojazdy, zwłaszcza jeśli niedługo mają pojawić się w gpt wozy specjalne)
   [lp] płaszczyzna dachu pod złym kątem
   [lp] nieregularna czcionka na napisach (izometrycznych)

+ ode mnie

   [lp] jak robić dithering (gdzieś na forum w tutorialach o pixel arcie jest), pęknięcia na murach, itp.
   [lp] jak zrobić dokładną krzywiznę
   [lp] jak zrobić koło, cylinder, kulę

To jak, brać się za to, czy mod zrobi sam? ;>


Tytuł: Odp: Oficjalna dokumentacja gpt
Wiadomość wysłana przez: Daffy on 22.06.2010, 18:27:28
Ale problemy muszą być lepiej opisane i najlepiej zobrazowane


Tytuł: Odp: Oficjalna dokumentacja gpt
Wiadomość wysłana przez: agape on 22.06.2010, 18:33:17
( x mw rzeczywistości = y pxna obrazie)

XD


Tytuł: Odp: Oficjalna dokumentacja gpt
Wiadomość wysłana przez: Miner on 22.06.2010, 18:39:27
Nesq: znajdź mi inny sposób opisania tego tak, żeby ktoś kto tworzy np. wejście do windy na dachu, nie skopał jej wielkości :).

Daffy: Uno momento


Tytuł: Odp: Oficjalna dokumentacja gpt
Wiadomość wysłana przez: Deykun on 23.06.2010, 19:52:38
Po tytule myślałem, że chodzi o jakieś archiwa powstawania gpt, nie wiem czy ktoś posiada coś takiego ja mam chyba 5 etapów budowy miasta na komputerze, a oto najstarszy TU (http://www.deykun.boo.pl/gpt/1/city.php.htm)