Polskie Forum Użytkowników GIMP-a

Tutoriale => Różne => Wątek zaczęty przez: Typhon on 16.01.2010, 19:24:56



Tytuł: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: Typhon on 16.01.2010, 19:24:56
(http://www.gimpuj.info/gallery/26746_17_01_10_5_20_10.png)

Opracowanie: Typhon
Poziom trudności: łatwy

(http://www.gimpuj.info/gallery/26746_17_01_10_12_34_14.png)




Piekielna wersja Tetrisa 3D powstała... na Ziemię wypuszczone zostały tylko zdeformowane ogniem piekielnym kwadratowe bloki, które otrzymały jedną misję... Zawładnąć Gimp-em i PFUG-iem...

Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6.7 W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.




[lp] Zaczynamy

[lp] 1. Stwórz nowy obraz [Ctrl+N] o wielkości 700x700px.

[lp] 2. Trzykrotnie użyj Filtry -> Renderowanie -> Lawa.., a suwak szorstkości ustaw na 10. Po wytworzeniu przez program lawy pojawi się nowa warstwa. Jedną z tych warstw nazwij LEWO, zaś drugą DÓŁ

(http://www.gimpuj.info/gallery/26746_17_01_10_11_43_04.png)


[lp] 3. Użyj teraz Filtry -> Odwzorowanie -> Odwzorowanie obiektu....

 [op] 3.1 Jeżeli posiadasz w komputerze procesor mocniejszy niż 1.8 GHz i ponad 2 GB Ramu, wejdź w Edycja -> Preferencje... i zmień Rozmiar cache kafli z 1024 (domyślnie) na 2/4 - 3/4 mocy Twoich kości RAM. W moim wypadku z 1024 zwiększyłem do 3000 MB.
color=beige]Opcje:[/color]
  • Zaznacz Wyświetlaj szkielet,
  • Zaznacz Przezroczyste tło.
Światło - Położenie:
  • X: 1,00
  • Y: -1,00
  • Z: 5,50
Ułożenie - Obrót:
  • X: -22,0
  • Y: 26,00
  • Z: 0,00
Prostopadłościan - Obrazy na płaszczyznach prostopadłościanu:
  • Przód: Tło
  • Dół: Dół
  • Lewo: Lewo

Kliknij [OK] i uzbrój się w cierpliwość. Odwzorowanie takiego prostopadłościanu może trwać długo (około 1 minuty), więc najlepiej, abyś w czasie odwzorowywania nie dotykał żadnego z narzędzi.
Po stworzeniu prostopadłościanu wszystkie warstwy możesz bezpiecznie skasować. Duplikuj warstwę z kostką i ustaw jej tryb na Suma, lub Przesiewanie. Połącz wszystkie warstwy razem.

(http://www.gimpuj.info/gallery/26746_17_01_10_11_55_23.png)


[lp] 5. Włącz teraz Filtry -> Odwzorowanie -> Zniekształcenie fraktalne.... Tutaj suwaki musisz dopasować sam, ponieważ efektów do uzyskania jest dosłownie ponad miliard... Najważniejsze jednak, abyś suwak Głębia ustawił na wartość nie większą niż 3,00.
Moje ustawienia suwaków:
  • X1: 5,26
  • X2: -5,79
  • Y1: -4,21
  • Y2: 4,74
  • Głębia: 1

(http://www.gimpuj.info/gallery/26746_17_01_10_12_00_30.png)


[lp] 6.Jeżeli chcesz mieć same kostki, właśnie zakończyłeś pracę, lecz jeśli nie... Stwórz nową warstwę, użyj na niej Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Plazma..., a suwak Turbulencje ustaw na 2,00. Zrób duplikat tej warstwy.

[lp] 7. Wyłącz wszystkich warstw poza najniższą, na której znajduje się plazma. Potraktuj ją Kolory -> Barwienie... o następujących wartościach:
Barwienie:
  • Odcień: 0
  • Nasycenie: 75
  • Jasność: -10

[lp] 8. Włącz widoczność duplikatu warstwy z plazmą i wykonaj na niej tą samą operację, lecz wartości suwaków zmień na:
Barwienie:
  • Odcień: 55
  • Nasycenie: 70
  • Jasność: 5
Zmień tryb warstwy z żółtą plazmą na [/b]Twarde światło[/b], po czym połącz obie plazmy i nazwij je Tło[. Włącz widoczność wszystkich warstw.

(http://www.gimpuj.info/gallery/26746_17_01_10_12_23_21.png)


[lp] 9. Wybierz warstwę Tło, użyj Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie "w ruchu".... Typ rozmycia ustaw na Powiększanie, a suwak Długość przesuń na wartość równą 13. Włącz teraz Filtry -> Artystyczne -> Rysunek... i po prostu kliknij Ok.

(http://www.gimpuj.info/gallery/26746_17_01_10_12_31_13.png)


[lp] 10. Daj Kanał alfa na zaznaczenie warstwie z klockami, powiększ zaznaczenie Zaznaczenie -> Powiększ... o 4px, stwórz nową warstwę pod klockami, ale nad tłem i wypełnij ją czarnym kolorem.

(http://www.gimpuj.info/gallery/26746_17_01_10_12_34_14.png)


[lp] Koniec



Warstwę, która ma być konturem można dodatkowo rozmyć używając Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie "w ruchu", aby bardziej wtopić klocki w tło, lecz INSEKT zażyczył sobie "bez zbędnych efektów na klockach" :)

Miłego zrzucania bloczków ;)
Typhon




Tytuł: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: bufu on 29.03.2010, 23:48:27
Jestem 1-szy. :) Udało mi się zrobić takie coś. Zrobiłem w klocku i na płaszczyźnie. Chyba mi wyszło.


Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: kimpowiec on 30.03.2010, 19:44:28
Ludzie nie rozumiem tego punktu "Po stworzeniu prostopadłościanu wszystkie warstwy możesz bezpiecznie skasować. Duplikuj warstwę z kostką i ustaw jej tryb na Suma, lub Przesiewanie. Połącz wszystkie warstwy razem." gdzie ten tryb się ustawia? i jak je połączyć i które te warstwy usunąć? te lewo dół i tło?


Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: B.Cast on 30.03.2010, 20:59:19
a mi wyszło tak że tło mam na pierwszym planie czyli najbardziej widoczna ściana prostopadłościanu jest biała. Ile tych warstw mam zrobić z lawą bo pisze 3 razy użyj filtru a za każdym razem pojawia się nowa warstwa czyli są z tłem 4, natomiast nazwać mam tylko 2 jako góra i dół. Nie rozumiem ;/


Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: kimpowiec on 30.03.2010, 22:26:16
Oke zrobiłem wszystko. B.Cast ja to zrobiłem inaczej niż autor pisał tzn tam coś wspomniał od tle że dać na przodzie tło, ja dałem warstwę z lawą i mi wyszło co trzeba ...


Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: Typhon on 30.03.2010, 22:29:05
Kasować możesz warstwy z kwadratami, które zostały wykorzystane do stworzenia sześcianu. Wtedy zostaje Ci 1 warstwa z kostką, którą duplikujesz. Tryb warstwy duplikowanej kostce możesz gdy klikniesz CTRL+L i wybierzesz odpowiedni rodzaj trybu po napisie "Tryb warstwy:"
CZARNE tło jest Wam kompletnie nie potrzebne, używacie jedynie kwadratów z lawą, więc są 3 warstwy. Po wygenerowaniu kostki kasujecie wszystkie warstwy poza warstwą z kostką.
4 warstwy:
Czarne tło domyśle = śmietnik
Lewo = ustawiasz przy generowaniu kostki
Dół = ustawiasz przy generowaniu kostki
Tło = trzeci kwadrat z lawą =  ustawiasz przy generowaniu kostki.

Nie używacie przezroczystości, to się nie dziwcie, nie zmieniacie parametrów kostki, to przód jest biały.


Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: Gimpix on 01.04.2010, 21:07:33
(http://img242.imageshack.us/img242/5859/piekielny.png)mi wyszło takie cudo :P


Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: janicowka on 05.04.2010, 22:11:21
A ja nie rozumiem punktu 9. :(
Może mi go ktoś jakoś bardziej wytłumaczyć.



Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: UeK. on 06.04.2010, 09:05:03
A mi wyskakuje jakiś błąd podczas robienia tej kostki  :'(


Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: jarekk1 on 08.04.2010, 20:52:37
AGHRR w tym odwzorowaniu to mam ten prostopadłościan to skąd mam wziąść tło jak mam do wybory np. w "PRZÓD" Lewo i dół mam zrobić new warstwe?? :-[


Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: Typhon on 08.04.2010, 20:57:18
Masz zakładkę w której dobierasz teksturę prostopadłościanu...
UeK. Jaki?


Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: UeK. on 11.04.2010, 11:26:04
Już wszystko w porządku pobrałem nowszą wersję gimpa i poszło :D

P.S. dobrze opisany tut i fajny efekt końcowy.


Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: Aresi on 11.04.2010, 15:47:15
Mam tego samego GIMPa, czyli 2.6.7 + GAP.
Cytuj
Prostopadłościan - Obrazy na płaszczyznach prostopadłościanu:

    * Przód: Tło
    * Dół: Dół
    * Lewo: Lewo
Tego nie mogę zrozumieć po co to jest... Sam u siebie zrobiłem tylko jedną ścianę, a reszta jakoś tako nie pasuje. Kostka przez to nie wyszła. Wytłumaczcie mi proszę o co chodzi z tym co jest u mnie wyrywkiem z tuta.


Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: Typhon on 11.04.2010, 16:03:44
Przy odwzorowywaniu na obiekt wybierasz zakładkę odpowiednią i tam masz do ustalenia jaką teksturę ma mieć dana ściana sześcianu.


Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: GuzikNew on 18.04.2010, 01:09:54
Chodzi Ci o to, że jak wchodzisz w Filtry-->Odwzorowania-->Odwzorowanie Obiektu to nie masz zakładki Prostopadłościan? Jak o to chodzi to kliknij w Filtry-->Odwzorowania-->Odwzorowanie Obiektu na zakładkę opcje i "Obiekt docelowy" rozwiń  pasek i wybierz opcję "Prostopadłościan".(na początku może się zaciąć, ale nie wiem bo ja mam słabego kompa) Teraz powinno działać a jak nie chodzi o to to zrób tak jak powiedział kolega @UP Czyli wybierz tylko teksturę, która ma być na dole, lewo i przodzie. (Innych nie trzeba jeśli ustawiasz tak jak w Tutorze, bo ich nie widać ;)


Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: emma100 on 17.05.2010, 20:42:24
na dzisiaj tylko do pkt. 5
(http://www.iv.pl/images/99859813357314831293.jpg)

co rusz mnie wyrzuca ,że błąd z wtyczkami...... >:(


Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: Typhon on 17.05.2010, 20:43:47
Aktualizuj Gimp'a do 2.6.8. Powinno być ok.


Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: HyperX on 16.06.2010, 20:44:16
A mi wyskakuje jakiś błąd podczas robienia tej kostki  :'(

U ciebie też?? Mi w jakiś 80% wyskakuje błąd że jakiś plik map-object(s) czy coś. I jest raport o błędach. No to co mam robić!?! Pomóżcie!


Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: Silterss on 16.06.2010, 20:58:45
Może byś tak przytoczył nam ten komunikat, bo takie postawienie sprawy:
Cytuj
wyskakuje błąd że jakiś plik map-object(s) czy coś.
raczej nie pomoże w zdiagnozowaniu problemu.


Tytuł: Odp: Piekielny Tetris 3D
Wiadomość wysłana przez: lucasch on 26.07.2010, 10:24:33
Nie rozumiem po co robić trzy warstwy z lawą skoro każda jest taka sama. wystarczy nałożyć jedną warstee na lewo, dół, przód, a na resztę nałożyć przeźroczystą warstwę i wszystko wyglada tak samo.