Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 93
43  Bitwy i konkursy / Bitwy użytkowników / Odp: Grolak vs Mmiicc (Zwierzęta - fotomontaż) : 15.09.2009, 17:00:45
Gratuluję, pomysłowa praca Mrugnięcie
44  Tutoriale / Efekty tekstowe / Odp: Blaszany napis : 12.09.2009, 23:29:27
Jak bierzesz Nowa warstwa... to zobacz, czy Wypelnienie masz ustawione na przezroczystość.
45  Hyde zone / Hyde park / Odp: Oceniamy avatar osoby powyżej. : 06.09.2009, 15:04:31
jak twoj to daje 9/10 za wlozona prace a jak nie twoj to 1/10

Co do Twojego avatara: jak postać sam malowałeś to 9/10 jeśli nie to 1/10 ...

Dobrotek: Fajne, ramka jest raczej ok no i fajny stock, ładnie umiejscowione.
46  Hyde zone / Hyde park / Odp: Piosenka, która wpadła ci w ucho : 31.08.2009, 19:36:44
Wprawdzie ten ending do Bleacha mi nie pasuje, to jednak wpadł mi w ucho Chichot

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Bqe48xKrmCs" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=Bqe48xKrmCs</a>
47  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: Prośba o przetłumaczenia tuta PS > Gimp : 30.08.2009, 14:46:49
Taa, mi sie to nie podoba. Jest to również krótkie i raczej proste, Qba może napisać Ci o co chodzi w skrócie.
48  Root / Sprawy techniczne / Odp: Brak tutoriala w indeksie. : 30.08.2009, 12:54:50
Przepraszam Zawstydzony To niechcący.
49  Bitwy i konkursy / Wyzwania / Odp: Grolak vs. mmiicc (fotomontaż) : 29.08.2009, 14:08:34
Ja również wysłałem prace (dopiero).
50  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Duch na prośbę : 28.08.2009, 00:22:48
A tak w ogóle nie powinna być cenzura słowa "tutorial"?

No chyba nie, to słowo juz sie na forum ogólnie przyjęło, zeyb je cenzurowac trzeba by troche roboty. Nie róbym sobie problemów Chichot

Co do tuta, aby nie offtopować - czekam na ten efekt końcowy, bo na razie ciężko jest określić czy Twój efekt rzeczywiście przypomina ducha.
51  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Menu z Bonsai Collectors : 28.08.2009, 00:17:55
Myśle, ze jest to ok, nie wiem, czegos mi tu brakuje ale nie potrafię określić czego. Po chwili zastanowienia jestem na tak, ogólnie menu jest ładne, ale również pracochłonne (robota z zaznaczeniami). A to chyba dobrze.
52  Hyde zone / Test / Odp: Poprawy : 27.08.2009, 23:50:45
Dolina - obraz aerografem malowany
Tutorial

Opracowanie: þevel
Poziom trudności: trudny

 




W tym tutorialu postaram się pokazać, jak w miarę wydajny i prosty sposób namalować klimatyczny obraz przedstawiający majestatyczną dolinę. Namalowanie średniej jakości obrazu może zająć kilka godzin. A więc jeśli uważasz siebie za leniucha, nawet nie próbuj tego malować - tak dla Twojego dobra. Na początek polecam przeczytać pierwszą część [tego tutoriala], czyli taki wstęp do sprawnego używania pędzli. Dynamiczna zmiana wielkości pędzli przyspieszy pewnie pracę.
Na końcu posta znajdziesz przykładowe efekty końcowe. Tobie powinno wyjść coś podobnego Mrugnięcie
Komfort pracy poprawia instyktowna znajomość podstawowych skrótów klawiszowych do wywołania narzędzi. Przypomnij je sobie.

Dodatkowe zasoby: zalecane pędzle (w załączniku posta)



Tutorial napisany w wersji GIMP 2.2. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point 1. Stwórz nowy obraz. Ja preferuję wymiary 1240x1754px, czyli połowa z A4 (300dpi). Takie obrazy wymagają dosyć sporego dopracowania, toteż najlepiej maluje się na dużych rozmiarach, później się skaluje do bardziej przystępnych dla odbiorców Mrugnięcie

Lime Point 2. Stwórz trzy nowe, przezroczyste warstwy: trzeci plan, drugi plan, pierwszy plan. Oczywiście, umieść pierwszy plan na wierzchu. Na nim za pomocą narzędzia do zaznaczania odręcznego  Lasso [F] ustal wstępny kształt pierwszoplanowych skał, najpierw z jednej strony - później trzymając [Shift], naprzeciwko. Postaraj się nie przesadzać z komplikacją struktury. Stok góry powinien być mniej stromy na dole, tak aby było możliwe osadzenie na nim jakichś obiektów (drzew, budynków). Zaznaczenie wypełnij czarnym kolorem. Zrezygnuj z zaznaczenia. Powtórz czynności dla pozostałych warstw-planów:



Lime Point 3. Czas zająć się tłem. Na początku ustal linię horyzontu za pomocą lassa, nie musi być idealnie prosta. Wypełnij Wypełnienie kubełkiem [Shift+B] zaznaczenie szarym kolorem, ja wybrałem [color=a0a0a0]a0a0a0[/color]. Odwróć zaznaczenie i wypełnij je jaśniejszym kolorem, np. [color=383838]e8e8e8[/color]. Zrezygnuj z zaznaczenia. Możesz sobie teraz pozwolić na ekspresyjną bazgraninę na niebie pędzlami z załącznika ^-^ Użyj aerografu z kryciem ok. 40, dynamicznie zmieniając kolory [X] - biały i czarny. Postaraj się jak najbardziej uwydatnić strukturę chmur, a także naznaczyć lekkie światło (u mnie ciągnie się pionowo pośrodku). Dla korekty stosuj rozsmarowywanie Rozmazywanie .



Lime Point 4. Teraz warto urozmaicić nieco taflę wody. Stwórz nową, przezroczystą warstwę tuż nad tłem. Używając dużego pędzla Pędzel [P] o kryciu 100, naznacz odbicia skał (kolorem czarnym) w wodzie i odbłyski światła (kolorem białym). Rozsmaruj delikatnie granice między kolorami. Pamiętaj, że odbicia skał powinny być nieco jaśniejsze niż same skały. Tworząc odbicie światła, staraj się nadać perspektywę. Gdy już uzyskasz efekt podobny do tego poniżej po lewej, zajmij się falami. Oczywiście, nie będzie to żaden sztorm, tylko takie drobne drgania na wodzie, które możesz uzyskać, malując poziome krechy aerografem Aerograf [A] o kryciu ok. 30. Użyj miękkiego pędzla. Na jaśniejszym tle maluj na czarno, na ciemniejszym - na jasno. Staraj się jednak zachować wcześniej naznaczone obszary kolorów. Ten etap może długo potrwać. Jeśli zdarzy Ci się namalować jakąś krzywą krechę w stosunku do pozostałych, zniweluj ją, używając rozsmarowywania w poziomie. W krytycznym przypadku możesz odwzorować taflę wody przy pomocy tego tutoriala na realistyczną wodę.



Lime Point 5. Zajmij się odwzorowaniem struktury skał. Zacznij od pierwszego planu, tak najłatwiej. Na warstwie z pierwszym planem zamień kanał alfa na zaznaczenie (Warstwa -> Przezroczystość -> Kanał alfa na zaznaczenie). Staraj się teraz nakreślić delikatny światłocień, w tym celu namaluj pędzlem o kryciu 100 kreski w miejscach, które są najbardziej oświetlone. W moim przypadku są to wewnętrzne stoki gór. Za pomocą rozsmarowywania zniweluj różnice między kolorami i nadaj bardziej 'okrągły' kształt skałom. Nie bój się przybliżać, dopracuj niekóre szczegóły. Gdy to już zrobisz, możesz urozmaicić strukturę gór. Utwórz nową, przezroczystą warstwę (nazwij ją tekstura) nad pierwszym planem. Jeśli masz dalej aktywne zaznaczenie z początku punktu, przejdź do Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Plazma.... Stwórz chmury o turbulencjach 7 i dowolnym ziarnie losowości. Dokonaj desaturacji (Warstwa -> Kolory -> Desaturacja). Ustaw tryb warstwy na miękkie światło. Skoryguj jasność i kontrast. Jak będzie wszystko w porządku, połącz w dół warstwę tekstura. Czynności z pkt. 5 powtórz dla wszystkich planów.



 Orange Point Poniższe trzy kroki są opcjonalne. To, czy je wykonasz czy nie, zależy od specyfikacji obrazu i ogólnego wyczucia gustu.

Lime Point 6. Czas na umieszczenie pewnych obiektów na obrazie. W moim przypadku będą to drzewa iglaste. Stwórz nową, przezroczystą warstwę nad pierwszym planem. Powiększ podgląd obrazu do 200%. Nanoszenie drzew zacznij od pierwszego planu, oczywiście. Narysuj za pomocą aerografu o kryciu ok. 60 pionową kreskę na brzegu jeziora, najlepiej jeśli będzie się zwężała do góry (patrz niżej po lewej). Następnie domaluj poziome gałęzie, nie muszą być skomplikowane. Ważne, aby zapełnić względnie przestrzeń wokół pnia. Drzewo nie powinno być całkowicie czarne. W ramach korekty jasności użyj białego aerografu o niskim kryciu. Czynności powtórz dla całego obrazu.



Lime Point 7. Pozwól niektórym zamieszkać na tych pięknych wzgórzach. Można domalować budynki, jeśli tylko znajdzie się jakieś miejsce Język Warto się zastanowić, w jakim rzucie namalować budynek. Polecam tworzenie w dimetrii, jak wygląda - możesz spojrzeć na rysunek poniżej. Stwórz nową, przezroczystą warstwę - nad pierwszym planem. Przygotuj trzy odcienie szarości, na przykład (w kolejności od najjaśniejszego): [color=b3b3b3]b3b3b3[/color], [color=777777]777777[/color] i [color=4b4b4b]4b4b4b[/color]. Zacznij od namalowania prostokąta pędzlem o kryciu 100 w najciemniejszym odcieniu. Zależnie od położenia budynku, domaluj najjaśniejszą ścianę boczną i płaski dach. Powstałą kostkę możesz dowolnie modelować poprzez drobne modyfikacje ścian. Ważne, aby zachować prawidłowy światłocień. Po wstępnym wymodelowaniu budynków, zamień kanał alfa na zaznaczenie i stwórz nową, przezroczystą warstwę. Następnie przejdź do Filtry -> Szum -> Rozproszenie HSV i zastosuj z domyślnymi wartościami. Zmień tryb warstwy na miękkie światło i połącz ją w dół. Aerografem o niskim kryciu domaluj szczegóły.



Lime Point 8. Warto nadać Twojej pracy kolorów. Stwórz nową warstwę tuż nad tłem. Wypełnij ją pionowo gradientem Gradient [L] kolorów [color=78a4ec]78a4ec[/color] (u góry) i [color=89d8ed]b9d8ed[/color]. Ustaw tryb krycia warstwy na pokrywanie. Przejdź do warstwy z pierwszym planem - zmień kanał alfa na zaznaczenie, a dla kolejnych planów - Warstwa -> Przezroczystość -> Dodaj do zaznaczenia. Stwórz nową warstwę i umieść nad wszystkim planami. Wypełnij ją kolorem gleby, w moim przypadku jest to [color=a28b5a]a28b5a[/color]. Czynności możesz powtórzyć dla wszystkich obiektów, stosując inne kolory, oczywiście.

Na koniec można poprawić kontrast, jasność, a także zastosować wyostrzanie o niewielkich wartościach.



Lime Point Koniec



Żeby nie zaśmiecać - link do innej pracy z tutoriala: [link]

Wszyscy umrzecie, pozdro dla kumatych Mrugnięcie


53  Bitwy i konkursy / Liga / Odp: Liga - dyskusje : 26.08.2009, 21:46:59
Ładny jest, tylko przydalby sie wiekszy kontrast, bo trudno jest rozróżnić te bliższe i dalsze... "rogi". Przydalyby sie tez moze jakies diamenty czy cos, zeby to lekko ozdobić Chichot No i ten napis, chyba lepiej zeby był cały pod koroną, takie jest moje zdanie.
54  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Sygnatura : 24.08.2009, 15:39:51
Nikt nie ucierpi na tym, że w indeksie będzie o jeden dobry tutorial więcej Mrugnięcie

Wiesz, idąc takim tokiem myślenia mozemy pododawać wszystkie tuty, przecież nikt nie ucierpi Mrugnięcie
Nie usprawiedliwiam sie rewolucją, jednak jestem raczej na nie, gdyż sygnatura mi sie po prostu nie podoba. Czcionka nie pasuje do tych klimatów, tło takie nijakie i w dodatku rozmyte lekko.
55  Galerie / Różne / Odp: Inny Gusiek. : 24.08.2009, 11:34:00
ta cała rewolucja zmusiła mnie do zrobienia czegoś innego

No i bardzo dobrze. Co do pracy, pierwsze co mi się w oczy rzuciło to brak cienia pod ramką. Nie pasuje mi również kolorystyka tła, i mozna by to tło troche uwypuklic, ale trochę. No i ten napis można by zrobić bardziej stylowy, w stylu tej ramki, mozesz to albo zrobic z jakims tutorialem, na forum mamy podobny (CrtZa bodaj), lub mozesz sie pobawic z opcjami Bevell and Emboss w Layer Effects. Podsumowując praca jakas mistrzowska nie jest, ale skoro to taka pierwsza po sygnaturach, to nie ma się co dziwić chyba.
56  Hyde zone / Hyde park / Odp: "Cała prawda o... "- czyli komiks gimpujowy w swieżym ubraniu. : 23.08.2009, 22:35:27
Tutaj raczej nie ;>
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 93