Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: 1 ... 120 121 [122] 123 124
1695  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Rysowanie realistycznie wyglądającej tekstury metalu... : 23.11.2009, 22:14:40
SECONDHEARTBEAT, jest u Nas taki zwyczaj, że jak chcemy zrobić na coś tutorial, to pokazujemy jak najlepszy efekt końcowy. Nikt Ci nie da pozwolenia w ciemno. ;-)

Najpierw napiszę tutorial, w którym podam figurę bardziej skomplikowaną, a na końcu dam kilka innych obrazów stworzonych tą właśnie metodą Uśmiech
1696  Tutoriale / Digital Painting / Rysujemy kompletną zbroję : 23.11.2009, 20:47:04
    Rysujemy kompletną zbroję
    Tutorial

    Opracowanie: SECONDHEARTBEAT
    Poziom trudności: trudny





    Spis Treści :
    • 1. - Tarcza
    • 2. - Miecz
    • 3. - Hełm
    • 4. - Kirys
    • 5. - Naramienniki

    "Krótki" tutorial uczący malowania ekwipunku rycerskiego metodą Digital Paintingu.

    Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6.7. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



    Lime Point Podstawy


    Sposób rozchodzenia się światłocienia na różnych bryłach.



    Konturowy kształt głowy pomagający w rysowaniu hełmu.


    Konturowy kształt łydki pomagający w rysowaniu nagolenników.



    Konturowy kształt torsu pomagający w rysowaniu zbroi.



    Konturowy kształt przedramienia pomagający w rysowaniu naramienników.




    Rozdział Pierwszy - Tarcza

    Lime Point Zaczynamy

    Lime Point 1. Najpierw tworzymy nowy, przezroczysty obraz. Jego wymiary początkowo dobierzcie na około 400x400 pikseli.

    Lime Point 2. Widok -> Wyświetl siatkę, oraz Widok -> Przyciągaj do siatki.

    Lime Point 3. Za pomocą narzędzia zaznaczania (Lasso [F], Zaznaczenie prostokątne[R], Zaznaczenie eliptyczne [E] lub Magiczna różdżka{U}) tworzymy kształt tarczy, wypełniamy go kolorem #7e7e7e, po czym wyłączamy siatkę oraz przyciąganie do siatki.

    Lime Point 4. Używając pędzla Pędzel [P] Circle(01) o kryciu ustawionym na 10%, skali 1.0, o kolorze #585858 rozpocznij zamalowywać 70% tarczy. Zmień kolor pędzla na #acacac i powtórz czynność, zamalowując około 50% powierzchni, tak jak na rysunku.



    Lime Point 5. Wybierz narzędzie aerografu Aerograf [A], zmień kolor na #biały, krycie ustaw na 15%, rodzaj używanego pędzla zmień na Circle Fuzzy (19), a jego skalę ustaw na wartość 5.00, po czym rozpocznij zamalowywać orientacyjne miejsca, na których rozchodzi się światło. Czynność tę powtórz zmieniając kolor na #585858, aby stworzyć miejsca, na których zamierzasz umieścić cień.

    Orange Point 5.1 Pamiętaj, iż jest to jedynie orientacyjne ukazanie światłocienia. Nie doprowadzaj tego do złotej perfekcji.



    Lime Point 6. Używając narzędzia rozjaśniania - wypalania Rozjaśnienie-wypalenie [Shift+D], o kryciu wielkości 15%-50% (zalecane 25%), pędzlu Circle (01), o skali 1.00, typie Rozjaśniania, a zakresie Światła, przybliż obraz do 800% i rozpocznij rozjaśnianie krawędzi.

    Orange Point 6.1 Ważniejszą rzeczą tutaj jest uwzględnienie miejsca, na które pada mocne światło. Nie pokrywaj rozjaśniania kilkukrotnie na całej długości ramy. Często oddalaj obraz, aby zobaczyć, czy nie przesadziłeś z grubością uwypuklenia.

    Wygląd rozjaśnionej i nie rozjaśnionej całkowicie krawędzi tarczy w przybliżeniu 800% oraz tarcza z rozjaśnionym obramowaniem w przybliżeniu 100%:





    Lime Point 7. Poziom krycia z 25% zredukuj do 5%, typ zmień na Wypalanie, zakres pozostaw bez zmian. Rozpocznij cieniowanie zewnętrznej strony obramowania oraz miejsc pod ramą. Po ukończeniu wstępnego cieniowania poziom krycia zwiększ do 10% i popraw delikatnie cień, który znajduje się najbliżej ramy.

    Orange Point 7.1 Pamiętaj, aby nie poprawiać jednego cienia 30 razy na jednym przytrzymaniu przycisku, ponieważ będzie on zbyt twardy i nierealistyczny. Przeciągnijcie za pierwszym razem to tak, aby zdawało się być "miękkie", a później drugi lub trzeci raz na miejscach zagięć i styku z ramą, aby uwydatnić cień. Im mocniejsze światło pada na obiekt, tym mocniejszy ma on cień własny w takich miejscach, w tym wypadku zagięć. Zauważ, iż nie stosowałem się perfekcyjnie do linii ramy, ona też rzuca cień na swoją powierzchnię, więc nie bój się na nią wjechać pędzlem, aby ją bardziej wtopić w całość. Wycieniuj również zewnętrzną krawędź!
     
    Wygląd wycieniowanej i niewycieniowanej całkowicie krawędzi tarczy w przybliżeniu 800% oraz tarcza z wycieniowanym obramowaniem:





    Lime Point 8. Rodzaj pędzla zmieniamy na Circle Fuzzy (19) o skali 2.50, zaś krycie ustaw na poziom 5%.

    Orange Point8.1 Pamiętaj o zmianie Rozjaśniania na Wypalanie oraz o sposobie rozchodzenia się światła na różnych kształtach. To jak wykonasz cieniowanie, zależy głównie od Ciebie. Zapamiętaj, że figury o kształtach prostych, stanowczych, z delikatnymi wypukleniami mają dużo bardziej stonowany i prostoliniowy cień aniżeli obiekty koliste, pofałdowane, bądź o totalnie pogiętym kształcie.

    Grafika pokazująca stopniowe dodawanie walorów na tarczy:


     
    Lime Point 9. Teraz zajmiesz się dodawaniem zarysowań, wgnieceń lub wypukłości. Jeżeli postanowiłeś dodać coś od siebie i zmieniłeś rodzaj narzędzia, ponownie wybierz narzędzie rozjaśniania - wypalania Rozjaśnienie-wypalenie [Shift+D], rodzaj pędzla zmienień na Circle (01), zaś krycie ustaw w przedziale 15%-25%.
    Zaznacz typ Wypalania, narysuj kształt Twojej nierówności i popraw ją, aż uzyska ona barwę ciemnej szarości w centrum. Następnie używając typu Rozjaśniania namaluj jaśniejszą, równoległą linię. Jeżeli tworzysz wypukłość, rozjaśnij przerwę pomiędzy nią, bądź wycieniuj, jeżeli tworzysz wgniecenie.
     
    Orange Point 9.1 Jeżeli pragniesz stworzyć czystą tarczę bez wgnieceń, przejdź do punktu 10.

    Proces tworzenia różnego rodzaju nierówności:



    Lime Point 10. Ostatnią akcją jaką przeprowadzisz będzie rozjaśnianie oraz cieniowanie. Wciąż używając narzędzia rozjaśniania - wypalania [Shift+D], zmień poziom krycia w przedziale 5%-15%, rodzaj pędzla z którego skorzystasz to Circle Fuzzy (19) o skali 5.00-10.00. Rozpocznij wykańczanie światłocienia na Twojej tarczy.

    Orange Point 11. Dla mniej domyślnych użytkowników: nie smaruj pędzlem po tarczy jak mydłem po rękach.





    Rozdział Drugi - Miecz

    Lime Point Zaczynamy

    Lime Point 1. Stwórz nowy, przezroczysty obraz o wymiarach około 300x500 pikseli.

    Lime Point 2. Widok -> Wyświetl siatkę oraz Widok -> Przyciągaj do siatki.

    Lime Point 3. Używając narzędzia zaznaczania (Lasso [F], Zaznaczenie prostokątne[R], Zaznaczenie eliptyczne [E] lub Magiczna różdżka{U}) stwórz kształt miecza, po czym wypełnij go kolorem #7e7e7e. Rękojeść wypełnij kolorem #827157, po czym wyłącz siatkę, i przyciąganie do siatki.

    Orange Point3.1 Tutaj proponuję poszukać zdjęć przedstawiających miecz i wzorować się na ich kształcie lub wklejać je do GIMP-a i obrysować konturami na nowej warstwie.

    Kształt podstawowego miecza:



    Lime Point 4. Wybierz Pędzel Pędzel [P] Circle(01), jego krycie ustaw na wartość 10%, a skalę pozostaw bez zmian (1.0). Kolor pędzla ustaw na #585858 i zacznij zamalowywać kształt ostrza (znowu 70%). Następnie zamień kolor pędzla na #acacac i powtórz czynność, zamalowując około 50% powierzchni ostrza. Rękojeść zamaluj kolorem #635949[ na kształt skórzanych przeplatanych pasów.

    Wygląd zamalowanego ostrza oraz rękojeści:




    Lime Point 5. Za pomocą aerografu Aerograf [A] o kolorze  białym, poziomie krycia ustawionym na 15%, rodzaju pędzla zmienionego na Circle Fuzzy (19), o skali 2.50, rozpocznij rozjaśnianie ostrza na jednej z jego połówek, jeżeli jest to zwykły najzwyklejszy w świecie miecz (bardziej skomplikowane miecze, głównie te fantasy, wymagają większych umiejętności o rozkładaniu światłocienia). Czynność te powtórz zmieniając kolor na #585858 i delikatnie zamalowując ciemniejsze strony miecza.

    Orange Point 5.1 UWAGA! Ne wjeżdżaj aerografem na trzon!

    Wygląd wstępnie ścieniowanego miecza:



    Lime Point 6. Używając rozjaśniania - wypalania Rozjaśnienie-wypalenie [Shift+D], o kryciu 25%, rodzaju pędzla zmienionym na Circle (01), oraz skali 1.00, typie Rozjaśniania, zakresie Światła, powiększ obraz do 800% i rozpocznij rozjaśnianie jelca (ochraniacz znajdujący się pomiędzy ostrzem a trzonem), głowicy (metalowe zgrubienie na końcu trzonu) oraz zbroczy (wypuklenia przechodzące przez środek ostrza).

    Orange Point 6.1 Szczególną uwagę przy tym kroku zwróć na rozjaśnianie zbroczy. To właśnie one powodują, że miecz wygląda ostro, ciężko oraz profesjonalnie.

    Wygląd miecza ze zbroczem:





    Lime Point 7. Poziom krycia z 25% zredukuj do 5%, typ zmień na Wypalanie, zakres pozostaw bez zmian. Zacznij cieniowanie wewnętrznej oraz zewnętrznej strony zbroczy.
     
    Wygląd wycieniowanych zbroczy w przybliżeniu 800% oraz wycieniowanego na całej długości miecza:





    Lime Point 8. Narzędziem Rozjaśnianie - Wypalanie Rozjaśnienie-wypalenie [Shift+D] nadaj mieczowi dokładniejszy walor. Rodzaj pędzla zmień na Circle Fuzzy (19) o skali 2.50, wartość krycia zmień na 5%, po czym rozpocznij nadawanie mieczowi światła oraz cienia.

    Orange Point8.1 Pamiętaj o zmianie Rozjaśniania na Wypalanie oraz o sposobie rozchodzenia się światła na ostrzu... Miękkie, równe światło.

    Grafika pokazująca stopniowe dodawanie głównego światłocienia na ostrzu:


     
    Lime Point 9. Nadszedł czas, abyś zaczął wykańczanie trzonu. Przybliż obraz do 800%. Używając narzędzia Rozjaśnianie - Wypalanie Rozjaśnienie-wypalenie [Shift+D], o skali krycia równym 5% i pędzlu Circle (01) ze skalą wartości 1.00 pocznij wykańczać skórzane paski.

    Grafika pokazująca stopniowe wykańczanie uchwytu:



    Lime Point 10. Teraz nauczysz się dodawać wyszczerbienia na ostrzu. Wybierz narzędzie Rozjaśnianie - Wypalanie Rozjaśnienie-wypalenie [Shift+D], rodzaj pędzla pozostaw bez zmian (Circle (01) ze skalą 1.00), jedynie wartość poziomu krycia zmień na 25%.
    Używając typu Wypalania zrób kreskę na brzegu ostrza, którą popraw tyle razy, aż będzie ona w ciemnym odcieniu szarości, a następnie stwórz bardzo blisko przeciwległą do niej, jaśniejszą linię.

    Orange Point 10.1 Jeżeli chcesz stworzyć gładkie, nieużywane ostrze, przejdź do punktu 11.

    Proces tworzenia szczerbin:

     

    Lime Point 11. Ostatnią rzeczą, którą wykonasz z Twoim mieczem, to końcowe rozjaśnianie oraz cieniowanie. Używając stale narzędzia Rozjaśnianie - Wypalanie <rozjasnienie-wypalenie [Shift+D], o kryciu w przedziale 5%-15%, rodzaju pędzla Circle Fuzzy (19) o skali 2.50 rozpocznij rozjaśnianie i cieniowanie całego miecza.

    Orange Point 11.1 Jeżeli nie jesteś zbyt bystry lub nie czytałeś tutoriala o malowaniu tarczy: nie smaruj po mieczu pędzlem jak dzikus... Delikatnie. Pamiętaj również o dodaniu cienia na uchwycie.

    Tak, wiem. Widać piksele i nie za ładnie się one komponują, lecz w obrazie bardziej rozbudowanym (z tłem, postaciami itp.) piksele te nie są widoczne:





    Rozdział Trzeci - Hełm

    Lime Point Zaczynamy


    Lime Point 1. Najpierw tworzymy nowy, przezroczysty obraz. Jego wymiary początkowo dobierzcie na około 300x500 pikseli.

    Lime Point 2. Widok -> Wyświetl siatkę oraz Widok -> Przyciągaj do siatki.

    Lime Point 3. Jeżeli jesteś bardziej zaawansowany, narysuj od razu kształt Twojego hełmu, jeżeli jednak nie potrafisz na oko stworzyć ładnego, proponuję wkleić do obrazu grafikę głowy, która znajduje się na początku tutoriala. Za pomocą narzędzia Ścieżki Ścieżki {b} rozpocznij tworzenie przedniej części hełmu, następnie kliknij znajdujący się na głównym panelu przycisk Zaznaczenie ze ścieżki, następnie używając narzędzia Zaznaczanie eliptyczne Zaznaczenie eliptyczne [E], przytrzymując [Shift] dodaj resztę kształtu hełmu. Wypełnij go kolorem #7e7e7e.

    Orange Point3.1 Niestety jest to bardzo trudne zadanie, trzeba dobrze władać narzędziami zaznaczenia.

    Nie zwracajcie uwagi na umiejscowienie nosa i oczu. Zarys głowy nie jest w 100% równy.



    Lime Point 4. Wybieramy Pędzel Pędzel [P] Circle(01), jego krycie ustawiamy na 10%, a skalę pozostawiamy bez zmian (1.0). Kolor pędzla ustawiamy na #585858 i zaczynamy zamalowywać kształt hełmu w 70%. Następnie zmieniamy kolor pędzla na #acacac i powtarzamy czynność, zamalowując około 50% powierzchni hełmu.



    Lime Point 5. Wybieramy narzędzie Aerograf Aerograf [A], zmieniamy kolor na biały, krycie ustawiamy na 10%, rodzaj pędzla zmieniamy na Circle Fuzzy (19), a jego skalę ustawiamy na 2.50, po czym zaczynamy wymalowywać orientacyjne miejsca, na których rozchodzi się światło. Czynność tą powtarzamy zmieniając kolor na #585858, aby stworzyć miejsca, na których rozlewa się cień.

    Orange Point 5.1 Pamiętajcie, że podczas pracy z aerografem hełm musi być zaznaczony!

    Hełm po wstępnej obróbce światłocieniem:



    Lime Point 6. Używając narzędzia Rozjaśnianie - Wypalanie Rozjaśnienie-wypalenie [Shift+D], o kryciu 25%, rodzaju pędzla zmienionym na Circle (01) oraz skali 1.00, typie Rozjaśniania, zakresie Światła, powiększ obraz do 800% i rozpocznij rozjaśnianie widocznych brzegów hełmu.

    Orange Point 6.1 Szczególną uwagę przy rozjaśnianiu zwróć na miejsca, w których zgrubienie przestaje być widoczne.

    Wygląd hełmów ze zgrubieniami oraz wykończone hełmy:





    Lime Point 7. Poziom krycia z 25% zredukuj do 5%, typ zmień na Wypalanie, zakres pozostaw bez zmian. Zacznij cieniowanie zewnętrznej oraz wchodzącej do wewnątrz strony hełmu. Po ukończeniu wstępnego cienia zwiększ poziom krycia z 5% do 10%, po czym zacznij dodawać dokładniejszy cień bliżej obwódki oraz na krawędziach zewnętrznych.

    Wygląd wycieniowanych zgrubień w przybliżeniu 800% oraz wycieniowanych obramowań na hełmach:





    Lime Point 8. Narzędziem Rozjaśnianie - Wypalanie Rozjaśnienie-wypalenie [Shift+D] nadaj hełmowi prawie ostateczny światłocień. Rodzaj pędzla zmień na Circle Fuzzy (19) o skali 2.50, wartość krycia zmień na 5%, po czym rozpocznij nadawanie obiektowi walorów.

    Orange Point8.1 Pamiętaj o zmianie Rozjaśniania na Wypalanie oraz o sposobie rozchodzenia się światła na kuli oraz powierzchniach płaskich.

    Grafika pokazująca stopniowe dodawanie walorów na hełmach:



    Lime Point 9. Teraz zajmiesz się dodawaniem wgnieceń, które są dość częste w hełmach... zwłaszcza tych używanych. Jeżeli postanowiłeś dodać coś od siebie i zmieniłeś rodzaj narzędzia, ponownie wybierz narzędzie Rozjaśnianie - Wypalanie Rozjaśnienie-wypalenie [Shift+D], rodzaj pędzla zmienień na Circle (01), zaś krycie ustaw w przedziale 15%-25%.

    Zaznacz typ Wypalania, narysuj kształt Twojego wgniecenia i popraw go, aż uzyska ono barwę ciemnej szarości w centralnych partiach. Następnie używając typu Rozjaśniania namaluj jaśniejszą, równoległą linię.

    Orange Point 9.1 Jeżeli pragniesz stworzyć nowy hełm bez wgnieceń, przejdź do punktu 10.

    Orange Point 9.2 Pamiętaj, aby jaśniejszą kreskę umiejscowić po lewej stronię ciemnej kreski, jeżeli światło pada z prawej i na odwrót.

    Grafika ukazująca powstawanie klasycznej rysy hełmowej:



    Lime Point 10. Ostatnią akcją jaką przeprowadzisz jest rozjaśnianie oraz cieniowanie. Stale używając narzędzia Rozjaśnianie - Wypalanie Rozjaśnienie-wypalenie [Shift+D], zmień poziom krycia w przedziale 5%-15%, rodzaj pędzla, którego użyjesz to Circle Fuzzy (19) o skali 5.00-10.00. Rozpocznij wykańczanie światłocienia na Twoim hełmie.

    Orange Point 10.1 Pamiętaj, aby ostateczny cień nadawać tak, aby środek pędzla znajdował się poza obiektem.

    Domyślam się, iż zaraz powiecie, że zapomniałem o stronie hełmu, która jest widoczna przez otwory w jego przedniej części... Ale nie ma to znaczenia bo zapewne i tak hełm będzie okrywał czyjąś głowę w Waszym dziele.






    Rozdział Czwarty - Kirys


    Lime Point Zaczynamy

    Lime Point 1. Najpierw tworzymy nowy, przezroczysty obraz. Jego wymiary początkowo dobierzcie na około 300x500 pikseli.

    Lime Point 2. Widok -> Wyświetl siatkę oraz Widok -> Przyciągaj do siatki.

    Lime Point 3. Jeżeli jesteś bardziej zaawansowany, narysuj od razu kształt Twojej zbroi. Jeżeli jednak nie potrafisz od ręki namalować dobrego pancerza, proponuję wkleić do obrazu grafikę torsu, która znajduje się na początku tutoriala. Za pomocą narzędzia Ścieżek Ścieżki {b}, rozpocznij tworzenie głównego kształtu, następnie kliknij znajdujący się na głównym panelu przycisk Zaznaczenie ze ścieżki. Zbroję wypełnij kolorem #7e7e7e.

    Orange Point3.1 Pamiętaj, że zbroja powinna być wytrzymała i nie powinna ograniczać swobody ruchów.

    Podstawowy kształt typowej rycerskiej zbroi płytowej:



    Lime Point 4. Wybieramy Pędzel Pędzel [P] Circle(01), jego krycie ustawiamy na 10%, a skalę pozostawiamy bez zmian (1.0). Kolor pędzla ustawiamy na #585858 i zaczynamy zamalowywać kształt zbroi w 70%. Następnie zmieniamy kolor pędzla na #acacac i powtarzamy czynność, zamalowując około 50% powierzchni zbroi.



    Lime Point 5. Wybieramy narzędzie Aerograf Aerograf [A], zmieniamy kolor na #biały, krycie ustawiamy na 10%, rodzaj pędzla zmieniamy na Circle Fuzzy (19), a jego skalę zmieniamy na 2.50, po czym zaczynamy wymalowywać orientacyjne miejsca, na których rozchodzi się światło. Czynność tę powtarzamy zmieniając kolor na #585858, aby stworzyć miejsca, na których rozlewa się cień.

    Orange Point 5.1 Pamiętajcie, że podczas pracy z aerografem zbroja musi być zaznaczona!

    Wygląd wstępnie oświetlonego i wycieniowanego pancerza:



    Lime Point 6. Używając narzędzia Rozjaśnianie - Wypalanie Rozjaśnienie-wypalenie[Shift+D], o kryciu 20%, rodzaju pędzla zmienionym na Circle (01) oraz skali 1.00, typie Rozjaśniania, zaś zakresie Światła. Powiększ obraz do 800% i rozpocznij rozjaśnianie widocznych krawędzi zbroi.

    Orange Point 6.1 Szczególną uwagę przy rozjaśnianiu zwróć na miejsca, w których zgrubienie przestaje być widoczne.

    Wygląd rozjaśnionych elementów zbroi w przybliżeniu 400%:



    Lime Point 7. Częstym problemem, który spotyka się podczas malowania zbroi, jest pewna niedoróbka, która powoduje, że zbroja wygląda bardzo nienaturalnie. Najczęściej jest to złej wielkości otwór na ręce.
     
    Orange Point 7.1 Pamiętajcie, iż w tej akcji najważniejsza jest precyzja. Miejsca prowadnic proponuję porównywać na podstawie dolnej części zbroi, ponieważ prowadnice znajdują się najbliżej i najłatwiej na oko ocenić, czy jest równo. Pamiętaj również, aby zaznaczenia były tej samej wielkości! Wielkość zaznaczenia masz podaną w głównym panelu po kliknięciu narzędzia Zaznaczenia eliptycznego Zaznaczenie eliptyczne [E].

    Grafika ukazująca, jak za pomocą prowadnic oraz zaznaczenia epileptycznego Zaznaczenie eliptyczne [E] usunąć niewygodny fragment zbroi... w moim wypadku otwór na ramiona:


    Lime Point 7. Poziom krycia z 20% zredukuj do 5%, tryb zmień na Wypalanie, zakres pozostaw bez zmian. Zacznij cieniowanie zgrubień na zbroi. Po ukończeniu wstępnego cienia zwiększ poziom krycia z 5% na 10%, po czym zacznij dodawać dokładniejszy cień bliżej obwódki oraz na krawędziach zewnętrznych.

    Wygląd wycieniowanych zgrubień w przybliżeniu 400% na zbroi oraz wykończona zbroja z cieniem:





    Lime Point 8. Narzędziem Rozjaśnianie - Wypalanie Rozjaśnienie-wypalenie [Shift+D] nadaj zbroi dużo dokładniejsze światło i cień. Rodzaj pędzla zmień na Circle Fuzzy (19) o skali 2.00-2.50, wartość krycia zmień na 5%, po czym rozpocznij nadawanie obiektowi walorów.

    Orange Point8.1 Pamiętaj o zmianie Rozjaśniania na Wypalanie oraz o sposobie rozchodzenia się światła na kuli oraz powierzchniach płaskich.

    Grafika pokazująca stopniowe dodawanie walorów na pancerzu:



    Lime Point 9. Teraz zajmiesz się dodawaniem zarysowań i wgnieceń. Jeżeli postanowiłeś dodać coś od siebie i zmieniłeś rodzaj narzędzia, ponownie wybierz narzędzie Rozjaśnianie - Wypalanie[Shift+D] Rozjaśnienie-wypalenie, rodzaj pędzla zmienień na Circle (01), zaś krycie ustaw w przedziale 15%-25%.
    Zaznacz typ Wypalania, narysuj kształt Twojej nierówności i popraw ją, aż uzyska ona barwę ciemnej szarości w centrum. Następnie używając typu Rozjaśniania namaluj jaśniejszą, równoległą linię. Jeżeli tworzysz wypukłość, rozjaśnij przerwę pomiędzy nią, bądź wycieniuj, jeżeli tworzysz wgniecenie.

    Orange Point 9.1 Jeżeli pragniesz stworzyć gładką zbroję bez wgnieceń, przejdź do punktu 10.

    Proces tworzenia różnego rodzaju nierówności:



    Lime Point 10. Ostatnią akcją jaką przeprowadzisz jest rozjaśnianie oraz cieniowanie. Stale używając narzędzia Rozjaśnianie - Wypalanie Rozjaśnienie-wypalenie [Shift+D], zmień poziom krycia w przedziale 5%-15%, rodzaj pędzla którego użyjesz to Circle Fuzzy (19) o skali 5.00-10.00. Rozpocznij wykańczanie światłocienia na Twojej zbroi.

    Orange Point 10.1 Pamiętaj, aby ostateczny cień oraz światło nadawać tak, aby środek pędzla znajdował się poza obiektem.





    Rozdział Piąty - Naramienniki


    Lime Point Zaczynamy

    Lime Point 1. Najpierw tworzymy nowy, przezroczysty obraz. Jego wymiary początkowo dobierzcie na około 300x300 pikseli.

    Lime Point 2. Widok -> Wyświetl siatkę oraz Widok -> Przyciągaj do siatki.

    Lime Point 3. Jeżeli jesteś bardziej zaawansowany narysuj od razu kształt Twoich naramienników, jeżeli jednak nie wychodzi Ci namalowanie dobrze wyglądających naramienników, proponuję wkleić do obrazu grafikę przedramion, która znajduje się na początku tutoriala. Za pomocą narzędzia Ścieżek Ścieżki {b} rozpocznij tworzenie głównego kształtu, następnie kliknij znajdujący się na głównym panelu przycisk Zaznaczenie ze ścieżki. Naramienniki wypełnij kolorem #7e7e7e.
     
    Podstawowy kształt naramienników:



    Lime Point 4. Wybieramy Pędzel Pędzel [P] Circle(01), jego krycie ustawiamy na 10%, a skalę pozostawiamy bez zmian (1.0). Kolor pędzla ustawiamy na [color]=#585858]#585858[/color] i zaczynamy zamalowywać kształt naramienników w 70%. Następnie zmieniamy kolor pędzla na #acacac i powtarzamy czynność, zamalowując około 50% powierzchni naramienników.



    Lime Point 5. Wybieramy narzędzie Aerograf Aerograf [A], zmieniamy kolor na biały, krycie ustawiamy na 10%, rodzaj pędzla zmieniamy na Circle Fuzzy (19), a jego skalę zmieniamy na 1.50-2.50 (w zależności od wielkości grafiki), po czym zaczynamy wymalowywać orientacyjne miejsca, na których rozchodzi się światło. Czynność tą powtarzamy zmieniając kolor na #585858, aby stworzyć miejsca, na których rozlewa się cień.

    Orange Point 5.1 Pamiętajcie, że podczas pracy z aerografem naramienniki muszą być zaznaczone!

    Wygląd wstępnie oświetlonych i wycieniowanych naramienników:



    Lime Point 6. Używając narzędzia Rozjaśnianie - Wypalanie Rozjaśnienie-wypalenie[Shift+D], o kryciu 20%, rodzaju pędzla zmienionym na Circle (01) oraz skali 1.00, typie Rozjaśniania, zaś zakresie Światła. Powiększ obraz do 800% i rozpocznij rozjaśnianie widocznych krawędzi naramienników.

    Wygląd rozjaśnionych elementów naramienników w przybliżeniu 800%, oraz całkowicie rozjaśnione naramienniki:




    Lime Point 7. Poziom krycia z 20% zredukuj do 5%, typ zmień na Wypalanie, zakres pozostaw bez zmian. Zacznij cieniowanie zgrubień naramienników. Po ukończeniu wstępnego cienia zwiększ poziom krycia z 5% na 10% po czym zacznij dodawać dokładniejszy cień bliżej obwódki.

    Wygląd wycieniowanych zgrubień w przybliżeniu 800% na naramiennikach, oraz wykończone naramienniki z cieniem:





    Lime Point 8. Narzędziem Rozjaśnianie - Wypalanie Rozjaśnienie-wypalenie [Shift+D] nadaj naramiennikom dokładniejsze światło oraz cień. Rodzaj pędzla zmień na Circle Fuzzy (19) o skali 1.50-2.50, wartość krycia ustaw na 5%, po czym rozpocznij nadawanie plam światła i cienia

    Orange Point8.1 Pamiętaj o zmianie Rozjaśniania na Wypalanie oraz o sposobie rozchodzenia się światła na powierzchniach zaokrąglonych.

    Grafika pokazująca stopniowe dodawanie walorów na naramiennikach:



    Lime Point 9. Teraz zajmiesz się dodawaniem zarysowań i wgnieceń. Jeżeli postanowiłeś dodać coś od siebie i zmieniłeś rodzaj narzędzia, ponownie wybierz narzędzie Rozjaśnianie - Wypalanie[Shift+D] Rozjaśnienie-wypalenie, rodzaj pędzla zmienień na Circle (01), zaś krycie ustaw w przedziale 15%-25%.
    Zaznacz typ Wypalania, narysuj kształt Twojej nierówności i popraw ją, aż uzyska ona barwę ciemnej szarości w centrum. Następnie używając typu Rozjaśniania namaluj jaśniejszą, równoległą linię. Jeżeli tworzysz wypukłość, rozjaśnij przerwę pomiędzy nią, bądź wycieniuj, jeżeli tworzysz wgniecenie.

    Orange Point 9.1 Jeżeli pragniesz stworzyć gładką zbroję bez wgnieceń, przejdź do punktu 10.

    Proces tworzenia różnego rodzaju nierówności:



    Lime Point 10. Ostatnią rzeczą do zrobienia jest rozjaśnianie oraz cieniowanie. Stale używając narzędzia Rozjaśnianie - Wypalanie Rozjaśnienie-wypalenie [Shift+D], zmień poziom krycia w przedziale 5%-15%, rodzaj pędzla którego użyjesz to Circle Fuzzy (19) o skali 3.00-7.00. Rozpocznij wykańczanie światłocienia na Twoich naramienników.

    Orange Point 10.1 Pamiętaj, aby ostateczny cień oraz światło nadawać tak, aby środek pędzla znajdował się poza obiektem.



    Lime Point Koniec



    Niby mogę coś napisać, niby nie, ale weny jakoś brak, więc po prostu doceńcie moje starania, które włożyłem w pisanie tego tutoriala Uśmiech Jeżeli mielibyście jakiekolwiek pytania dotyczące tego tutoriala, piszcie do mnie, a spróbuję Wam pomóc!

    Pozdrawiam,
    SECONDHEARTBEAT


    [/list]
    1697  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Rysowanie realistycznie wyglądającej tekstury metalu... : 23.11.2009, 19:38:04
    Za małe, trochę jakość też przydałoby się dopracować.
    Skoro 10 minut roboty, to pokaż tą "lepszą" wersję, bo ciekawi mnie ta koncepcja.


    Drogi Insekcie Uśmiech Napisałem, iż to jest po prostu krótki przykład, który pokazałby możliwości. Nie będę tworzył nie wiadomo czego skoro nie mam pewności, że przejdzie ale skoro jesteście na tak, zabieram się do pracy Chichot
    1698  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Rysowanie realistycznie wyglądającej tekstury metalu... : 22.11.2009, 22:30:59
    no ja tu niestety nie jestem nikim tak ważnym żeby zezwolić ci na tego tutka(bo w końcu wg. rangi jestem tylko Użytkownikiem Język), ale trochę zajęło by mi zrobienie takiej tarczy (na pewno by było wiele nieudanych prób itp.) więc nawet mi przydał by się taki tutek  Chichot

    Robiłeś to wszystko myszką? bo przypomina trochę digital painting... pewnie przez te pędzle


    Wszystko myszką, pędzle podstawowe kółka i rozmyte kółka, nic więcej.
    Wydaje się trudne, ale tak na prawdę to jest 10 minut roboty Uśmiech
    1699  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Rysowanie realistycznie wyglądającej tekstury metalu... : 22.11.2009, 22:18:42
    Praca ciekawa... tylko szkoda że taka mała, ale według mnie nowym może się przydać.

    Będę wszystko i wszystkich cytował Uśmiech
    To jest jedynie przykład, nie będę rysował jakiegoś nie wiadomo czego, skoro nie mam pewności, że przejdzie.
    1700  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Rysowanie realistycznie wyglądającej tekstury metalu... : 22.11.2009, 22:15:04
    Yyy... PNG ma kompresję bezstratną, więc nie gadaj głupot, że eksport do tego formatu rozjaśnił plik.

    nie mam pojęcia co to znaczy, w każdym bądź razie tutaj tarcza zdaje się być dużo jaśniejsza, aniżeli na oknie rysowania d:
    ale nie o tym mowa, przejdzie to czy raczej bezużyteczne ?
    1701  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Rysowanie realistycznie wyglądającej tekstury metalu... : 22.11.2009, 22:10:05
    Ogólnie proponowałbym wprowadzić dział, z teksturami...
    Tutorial ten przedstawiałby, jak za pomocą podstawowych narzędzi ( Pędzel Lasso Aerograf Rozjaśnienie-wypalenie) namalować realistycznie wyglądający fragment metalu z wgnieceniami lub bez.
    W praktyce tarcza wychodzi ciemniejsza, bardziej realistyczna, format .png stosunkowo mocno ją rozświetlił.

    Liczę na przychylność Uśmiech


    EDIT :
    Dodam, iż tutorial ten mógłby być świetnym przykładem, który pokazywałby w jaki sposób światłocień pada na różne figury.
    1702  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: zachód słońca : 19.11.2009, 20:24:13
    Sprecyzuj zapytanie...
    Bo równie dobrze, teraz mogę Ci powiedzieć, abyś użył narzędzia tekstu i wpisał "Zachód Słońca".
    1703  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: Potrzebna pomoc do maski spider-mena : 19.11.2009, 20:23:09
    Efekt fajny, ale to najprawdopodobniej jest lateksowe wdzianko z gumowymi zgrubieniami... które nie zostało namalowane a sfotografowane...
    1704  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Obróbka zdjęcia. : 02.11.2009, 16:20:17
    w sumie tutek może być, ale jest za prosty d: kilka warstw z kolorami i krzywe, i mamy efekt Uśmiech 2
    Ale pisz, pisz.
    Może nas czymś zaskoczysz Uśmiech
    1705  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: Efekt wody : 29.10.2009, 21:14:44
    oba to zdjęcia, ale 2 po prostu ma zrobione tło aby fotka była "atrakcyjniejsza"
    1706  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Jak stworzyć podstawowe tekstury prosto z natury. : 28.10.2009, 20:57:44
    Witam.

    Chciałbym poprosić kogoś obeznanego z filtrami, warstwami itp. aby napisał tutorial, jak zrobić w możliwie najbardziej realistyczny sposób tekstury :
     - kamienia,
     - metalu (tak, wiem, że już niby jest ale nie wygląda on specjalnie realistycznie),
     - materiału

    Z góry dziękuję osobie, która podjęłaby się tego zadania Uśmiech
    1707  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Średniowieczny szyld / Ozdobna tarcza : 28.10.2009, 17:25:23
    OK, wykombinuje sam drewienko i sam światełko dopracuje Uśmiech

    Edit:

    Ok, drewno stworzone solo, znaczek też, jedyny błąd to te nieznośne kolorki na środku, które umknęły mojej uwadze przy robieniu, ale łatwo je wyeliminować Uśmiech
    i jak ?
    1708  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Średniowieczny szyld / Ozdobna tarcza : 26.10.2009, 20:55:03
    Mi się ten efekt nie podoba. Drewno to pewnie tekstura, a logo jest wklejone, więc pracy przy tym dużo nie będzie. Jestem na nie.

    Racja i racja, ale jak czytam prośby o tutoriale, których jeszcze nie ma, sądzę, iż nawet taki się przyda d:
    Strony: 1 ... 120 121 [122] 123 124