Polskie Forum Użytkowników GIMP-a

Ogólne dyskusje => GIMP - pomoc => Wątek zaczęty przez: Bzdury Same on 22.04.2022, 18:50:45



Tytuł: [ROZ]Jak naprawić własny pędzel w kształcie śladów butów?
Wiadomość wysłana przez: Bzdury Same on 22.04.2022, 18:50:45
Cześć,
Od kilku godzin próbuję zmajstrować własny pędzel. Składa się on z dwóch obrazków - odcisku buta i jego lustrzanego odbicia. Obrazki pojawiają się naprzemiennie, co ma dawać złudzenie pozostawionych po kimś śladów. Problem w tym, że nad drugim obrazkiem, czyli odciskiem prawej nogi, tym który został odbity lustrzanie, pojawia się pozioma linia. Początkowo sądziłam, że po prostu ją przegapiłam podczas rysowania i że wystarczy ją wymazać. Niestety nie. Na rysunku, z którego powstał pędzel, tej linii po prostu nie ma. Sam pędzel jest zapisany w formacie gih. Robię go w następujący sposób:

1. Kopiuję lewy odcisk buta i wklejam obok jego lustrzane odbicie. Oba ślady znajdują się na przezroczystych warstwach. Łączę je ze sobą.
2. Daję wyeksportuj jako i wpisuję rozszerzenie gih. Klikam "wyeksportuj".
3. Odstęp pomiędzy poszczególnymi rysunkami ustawiam na 150 procent. Pierwszy rozmiar komórki ustawiam na 145, bo wtedy pionowa, niebieska linia dzieli mi obraz na pół - ustawia się równo pomiędzy dwoma śladami, prawym i lewym. Drugiego rozmiaru nie ruszam. Wynosi on 215. Liczba komórek to 2. Wymiar 1, Rzędy 2 i ustawienie incremental.

Efekt końcowy byłby w porządku, gdyby nie ta przeklęta kreska znikąd. Dodatkowo chciałabym, żeby ślady zmieniały swoje nachylanie, w zależności od tego, w którą stronę podążam myszką. I tutaj następuje drugi problem. Chciałam uzyskać ten efekt ustawiając w opcjach Dynamiki opcję Track Direction. Dodam, że narysowałam swoje ślady pionowo, piętami skierowane w dół. Po włączeniu Track Direction w istocie da się ustawić ślad pod pożądanym kątem. Pierwszy ślad, bo każdy kolejny zaczyna ustawiać się bokiem - kąty nachylenia tych śladów nadal się zmieniają, ale program nie traktuje za przód pędzla "palców", tak jak ja bym tego chciała, tylko bok stopy. Żeby uzyskać efekt chodzenia, rysując inną trasę niż po prostu pionowa kreska, muszę każdy jeden ślad stawiać osobnym kliknięciem, co jest żmudne i wkurzające, bo pędzel cały czas drży i wiruje. Chciałabym móc stworzyć taką ścieżkę za jednym pociągnięciem. I chciałabym się pozbyć tej przeklętej kreski XD Czy ktoś mógłby mi pomóc?


Tytuł: Odp: W cierpieniach rodzę własny pędzel
Wiadomość wysłana przez: be@ on 22.04.2022, 19:00:03
Bardzo skomplikowana sprawa. Musiałabym chyba sama taki pędzel przetestować. Aczkolwiek ja bym się nie macała z pędzlem animowanym. Zrobiłabym dwa osobne, jeden dla prawego, a drugi lewego śladu i po prostu użyła opcji rysowania wzdłuż tej samej ścieżki 2 razy. Najpierw lewym, później prawym. Możliwe, że dynamika track direction nie działa za dobrze z pędzlem animowanym.
W każdym razie od wieków nie robiłam takiego pędzla, musiałabym sobie odświeżyć pamięć :(

I prosiłabym o zmianę tego poetyckiego tytułu na taki, który najlepiej opisuje zagadnienie ;)


Tytuł: Odp: W cierpieniach rodzę własny pędzel
Wiadomość wysłana przez: Bzdury Same on 22.04.2022, 19:31:56
Jasne, już zmieniam, tylko muszę ogarnąć, gdzie tu jest opcja edycji :D Też myślałam o rozwiązaniu z dwoma pędzlami, jednak stworzenie takiego brusha, jak opisałam, daje więcej satysfakcji.


Tytuł: Odp: W cierpieniach rodzę własny pędzel
Wiadomość wysłana przez: be@ on 23.04.2022, 10:33:15
Najlepiej jak dodasz ten pędzel w załączniku. Wtedy będę mogła sama sprawdzić jak to wygląda i skąd ta kreska


Tytuł: Odp: Jak naprawić własny pędzel w kształcie śladów butów?
Wiadomość wysłana przez: Bzdury Same on 23.04.2022, 14:19:11
Niestety strona nie pozwala mi wysłać załącznika w formacie .gih, mogę wysłać tylko plik, z którego pędzel powstał.


Tytuł: Odp: Jak naprawić własny pędzel w kształcie śladów butów?
Wiadomość wysłana przez: be@ on 23.04.2022, 14:21:36
Można było spakować, przyjmuje zip, rar i 7z ;)
No ale już sprawdzam ten XCF :)


Tytuł: Odp: Jak naprawić własny pędzel w kształcie śladów butów?
Wiadomość wysłana przez: Bzdury Same on 23.04.2022, 14:32:17
Nie pomyślałam, ale zawsze mogę jeszcze dosłać XD


Tytuł: Odp: Jak naprawić własny pędzel w kształcie śladów butów?
Wiadomość wysłana przez: be@ on 23.04.2022, 14:33:14
Rzeczywiście nie widzę tam żadnej linii, ale ślady są tak ułożone, jakby ktoś miał skakać, nie chodzić. W sensie, że powinna być noga za nogą, a nie obok siebie. W dodatku jest tam tylko jedna warstwa, więc nie widzę sensu zapisywania jej w formacie GIH.
W sumie teraz mnie oświeciło, że wcale nie trzeba tworzyć dwóch różnych pędzli, wystarczy oba ślady w odpowiednim ułożeniu umieścić na jednym i użyć track direction wzdłuż ścieżki. Właśnie tak przed chwilą zrobiłam i całkiem nieźle to działa, ale ślady muszą być w poziomie, nie w pionie jak na twoim obrazku. I czubki butów powinny odchylać się nieco do zewnątrz, bo raczej nikt zdrowy nie stawia stóp idealnie równolegle przy zwykłym, swobodnym chodzeniu


Tytuł: Odp: Jak naprawić własny pędzel w kształcie śladów butów?
Wiadomość wysłana przez: Bzdury Same on 23.04.2022, 14:40:37
Okej, zrobię to w ten sposób, dzięki wielkie :3 Te tutaj "chodzą" poprawnie, ale tylko w pionie. Kiedy zmieniam kierunek ruchu myszką, zaczynają się buntować. To znaczy da się je ułożyć poprawnie na bardziej krętych ścieżkach, ale nie za jednym pociągnięciem.


Tytuł: Odp: Jak naprawić własny pędzel w kształcie śladów butów?
Wiadomość wysłana przez: be@ on 23.04.2022, 14:46:13
Hmm, to nie wiem, może w tym XCF był pędzel jeszcze niedokończony? Widzę tam tylko jedną warstwę, gdzie ślady są obok siebie. Chyba, że już nie pamiętam, jak te pędzle dokładnie mają działać. Nie chciało mi się w to wgryzać, a jakoś nigdy nie miałam potrzeby tworzenia animowanych pędzli


Tytuł: Odp: Jak naprawić własny pędzel w kształcie śladów butów?
Wiadomość wysłana przez: Bzdury Same on 23.04.2022, 14:56:37
To działa w ten sposób, że po wpisaniu formatu .gih i wciśnięciu "wyeksportuj", wyskakuje tabelka, która pozwala podzielić jeden obraz na kilka części. W ten sposób dzielę tę jedną warstwę na pół i program od tej pory będzie traktował je, jak dwa oddzielne obrazy. W tabeli wybieram jeszcze sposób w jaki będą się one pojawiać (w tym przypadku na przemian) i odległość między nimi. Dzięki temu ostatecznie stopy chodzą.


Tytuł: Odp: Jak naprawić własny pędzel w kształcie śladów butów?
Wiadomość wysłana przez: be@ on 23.04.2022, 15:02:58
Rozumiem. W takim razie ta linia musi tam się jakoś samoistnie dodawać. Być może jest to związane z odległością/wymiarami w pixelach, może wychodzi niepełny pixel i program sobie dodaje taki nieprzezroczysty?
W każdym razie dosyć to uciążliwe, dlatego uważam, że zwykły pędzel jest prostszym rozwiązaniem, a efekt ten sam


Tytuł: Odp: Jak naprawić własny pędzel w kształcie śladów butów?
Wiadomość wysłana przez: Bzdury Same on 23.04.2022, 15:10:09
Też myślę, że program dodaje ją sam, ponieważ po tym, jak zapobiegawcze jeżdżenie gumką dookoła rysunku nic nie dało, zmniejszyłam wymiary płótna. Gdyby faktycznie coś tam było, wypadłoby poza obręb obrazu. Tak się jednak nie stało - linia jedynie zaczęła pojawiać się niżej.

Skorzystam z Twojej metody. Bardzo dziękuję za radę :3

EDIT: W razie gdyby ktoś miał kiedyś podobny problem - skąd się wzięła kreska nie wiem, ale pędzel zaczął poprawnie podążać za myszką, kiedy oprócz włączenia w opcjach dynamiki Track Direction, pobawiłam się kątem w ustawieniach pędzla. W tym przypadku pomógł kąt 85 stopni.