Polskie Forum Użytkowników GIMP-a

Hyde zone => [Archiwum] Pomocna dłoń - GIMP => Wątek zaczęty przez: MajkiFajki on 20.01.2016, 21:31:51



Tytuł: Kafelkowanie heksagonalnego obrazu
Wiadomość wysłana przez: MajkiFajki on 20.01.2016, 21:31:51
Mam taki problem.

Powiedzmy że mam nieregularnie skadrowany obraz, który jest wzorem szachownicy. Mam obrazek właściwy, mam nawet normal mapę - jak to "zkafelkować" jakoś mądrze tak, aby to było potęgą liczby 2? 512x512, 1024x1024, 2048x2048?

Trzeba to jakoś "wyciąć" czy jak? Co proponujecie? Szachownica powstaje w aplikacji 3d, łatwiej mi "zkafelkować" w Gimpie chyba?

Załączam obrazek poglądowy.

Ukryta treść: obrazek poglądowy (kliknij aby pokazać/schować)

//be@: Takie duże grafiki należy ujmować w spoiler lub podawać tylko odnośnik. Poprawiłam.


Tytuł: Odp: Kafelkowanie heksagonalnego obrazu
Wiadomość wysłana przez: be@ on 20.01.2016, 21:43:13
Przyznam szczerze, że ja nic z tego nie rozumiem, poza tym, że chcesz mieć kwadratowy (zapewne bezszwowy) obraz wypełniony wzorem plastra miodu. Czy w Twoim pytaniu chodzi o to, jak ułożyć te sześciokąty, aby wzór był powtarzalny (bezszwowy)?


Tytuł: Odp: Kafelkowanie heksagonalnego obrazu
Wiadomość wysłana przez: Ziomioslaw on 20.01.2016, 22:14:01
Pozioma granica: Trzeba podzielić w połowie linii pionowej.
Pionowa granica: symetrycznie przez połówkę sześciokąta.


Tytuł: Odp: Kafelkowanie heksagonalnego obrazu
Wiadomość wysłana przez: MajkiFajki on 21.01.2016, 20:06:08
Chciałbym uzyskać coś coś takiego

http://forum.unity3d.com/threads/sexy-hexagon-materials-release-date-april-2nd.176215/


Tytuł: Odp: Kafelkowanie heksagonalnego obrazu
Wiadomość wysłana przez: be@ on 21.01.2016, 20:21:22
Ale z tego co zrozumiałam, chcesz to uzyskać w programie do 3D, skoro masz tam normal mapę, a co chcesz uzyskać w samym GIMP-ie? Ja niestety nie używam programów do 3D (poza sporadycznym użyciem Google SketchUp), więc nie mam pojęcia co się robi z tą normal mapą i co tak naprawdę chcesz w tym GIMP-e uzyskać. Nawet nie raczyłeś odpowiedzieć, czy chodzi o obraz bezszwowy czy o coś innego.
https://lh4.googleusercontent.com/-hnP_3y5LSOo/UVcAw0Xh2CI/AAAAAAAADHc/_MfencX6Luk/s1300/n11.jpg - ten konkretnie obrazek jestem w stanie w GIMP-ie wykonać, ale chyba nie o to chodzi...


Tytuł: Odp: Kafelkowanie heksagonalnego obrazu
Wiadomość wysłana przez: MajkiFajki on 21.01.2016, 20:43:57
Nie nie nie :) W Blenderze mogę uzyskać obraz + normal mapy i tego typu obrazy. Ale kafelkowanie muszę już zrobić jakoś w Gimpie.


Tytuł: Odp: Kafelkowanie heksagonalnego obrazu
Wiadomość wysłana przez: be@ on 21.01.2016, 20:46:26
Nadal nie rozumiem o co chodzi. Co masz na myśli przez "kafelkowanie"? Jeśli chcesz wypełnić obraz deseniem plastra miodu, to możesz sobie stworzyć taki deseń albo użyć filtra Mozaika.


Tytuł: Odp: Kafelkowanie heksagonalnego obrazu
Wiadomość wysłana przez: MajkiFajki on 21.01.2016, 20:50:03
Bazowy obraz powstanie w aplikacji 3d. Szachownica którą tu wkleiłem dla przykładu, jest bardzo prosta, finalny schemat będzie dużo bardziej skomplikowany. Mogę sobie wszystko w Blenderze wyrenderować i zapisać jako png. Problem pojawia się z kafelkowaniem. obraz 2048x2048 do którego zmierzam musi się kafelkować bezszwowo. Na pewno tego nie zrobię w Blenderze, to musi być zrobione już w Gimpie.

To czego teraz szukam, to jakiegoś pomysłu jak z tego zrobić obraz bezszwowy w Gimpie.


Tytuł: Odp: Kafelkowanie heksagonalnego obrazu
Wiadomość wysłana przez: be@ on 21.01.2016, 21:03:41
Czyli jednak cały czas chodziło tylko o tę bezszwowość? To po co było tak mieszać? Przecież już w swoim pierwszym poście pytałam, czy o to właśnie chodzi...
Hmm, to by zapewne wymagało stworzenia odpowiedniego desenia (tak jak napisał Ziomioslaw) i kombinowania z rozmiarem sześciokątów. Zdaje się, że to już bardziej problem matematyczny...
W GIMP-ie niestety nie ma filtra, który automatycznie stworzy taki wzór bezszwowo. Sprawdzę jeszcze w G'MIC.

@Edycja:
W G'MIC też nic takiego nie znalazłam.


Tytuł: Odp: Kafelkowanie heksagonalnego obrazu
Wiadomość wysłana przez: klecior on 22.01.2016, 04:48:32
Ok, jest kilka sposobów na robienie kafelkowanych tekstur.

Nr.1:

Podziel teksturę na 4 części w ten sposób (pomocne jest ustawienie dwóch prowadnic)
http://imgur.com/MZmvpXT

Zamień ich kolejność w taki sposób (dzięki czemu widać będzie dokładnie jaki efekt byłby przy kafelkowaniu)
http://imgur.com/AktNJcQ

Następnie... Zabawa.  <wilber> Możesz albo przesuwać rzeczy ręcznie, albo używać narzędzia klonowania.

Metoda Nr.2:

W twoim przykładzie da się wyciąć mały, łatwo powielalny kawałek
O taki (Zignorujmy kolory jako że to tylko przykład :p ): http://imgur.com/ycAhs9K

Ten kawałek możesz zaznaczyć, skopiować za pomocą ctrl + c, a następnie wypełnić nim obraz. (Narzędzie wypełnienia, w opcjach zmień z "wypełnienie koloru pierwszoplanowego" na "wypełnienie desenia", a następnie wybierz "schowek". Uzyska to taki efekt: http://imgur.com/OWkpug5

Jak widać... tekstura ponownie się nie kafelkuje. By to naprawić, należy stworzyć nowy obraz, którego wielkość dzieli się przez wielkość twojego kawałka, tak o:
http://imgur.com/sEt5qrl

Po tym kroku powinieneś być w stanie przeskalować teksturę do poprawnego rozmiaru, i powinna ona się kafelkować. Niestety by uniknąć skalowania, takie tekstury zazwyczaj robi się od razu na odpowiednim rozmiarze.

Szczerze, biorąc pod uwagę że to dość prosta tekstura, zapewne najłatwiejszą metodą było by zrobienie od nowa, na odpowiednich rozmiarach. Poprzednie 2 metody dalej są przydatne, jeśli chce się robić tekstury przykładowo z zdjęć, tak na przyszłość. <wilber>


Tytuł: Odp: Kafelkowanie heksagonalnego obrazu
Wiadomość wysłana przez: be@ on 22.01.2016, 14:18:56
Hmm, w przypadku takiego geometrycznego wzoru, który powinien być idealnie równy, to moim zdaniem klonowanie się nie sprawdzi. Wg mnie trzeba sobie to jednak wyliczyć.