Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: 1 [2] 3
15  Root / Sprawy techniczne / Odp: W kwestii formalnej ("Gimp'a") : 15.02.2007, 15:10:19
Nie mogę się zgodzić. Zasady przedstawione powyżej stosuje się do słów obcojęzycznych, a ktoś słusznie zauważył, iż jest to skrótowiec/akronim.

GIMP to akronim, można pisać "gimpa", "GIMPa", "GIMP-a", ale nie "gimp'a" albo "GIMP'a". Uśmiech

Skoro GIMP jest akronimem, to GIMPa i gimpa odpada. Możemy napisać użytkownicy GIMP lub użytkownicy GIMP-a.

Cytuj
Skrótowce — pisane w całości wielkimi literami, kończące się w wymowie na spółgłoskę —
albo odmieniamy według określonego wzoru deklinacyjnego (częściej w języku
mówionym), albo ich nie odmieniamy (w niektórych źródłach stawia się tę zasadę na
pierwszym miejscu, np. w Słowniku ortograficznym języka polskiego).
członek ZCHN lub ZCHN-u (czyt. zet-cha-en a. zet-cha-enu);
DOS, DOS-a, DOS-em;
UNIX, UNIX-em, UNIX-ie;
stacja CPN lub CPN-u (czyt. ce-pe-en a. ce-pe-enu).

więcej na http://nospam-pl.net/pub/Podstawowe_zasady_interpunkcyjne_2.pdf oraz http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629584
16  Root / Konkursy / Odp: Nowe działy na naszym forum. : 14.02.2007, 16:36:57
Pomysł jak najbardziej dobry. W sieci jest dużo grafik .svg, można sobie je wstępnie podedytować przed wykorzystaniem w Gimpie. Pamiętam, że ktoś kiedyś pytał w pomocnej dłoni o pisanie tekstu po krzywej. W Inkscape nie ma z tym problemu, a potem fru do Gimpa i gotowe. Przykłady na połączenie sił Gimpa i Inkscape można mnożyć. Gratuluję pomysłu.
17  Hyde zone / Hyde park / Odp: Tutoriale a prawa autorskie : 02.02.2007, 00:37:40
[offtopic]
Khhrhk... a w jakim kraju jestes?
[/offtopic]

Jestem w Irlandii

Edit: ale pracuję z Francuzami Mrugnięcie Nawet myślę o nauce francuskiego Mrugnięcie

sorry za off
18  Hyde zone / Hyde park / Odp: Tutoriale a prawa autorskie : 26.01.2007, 13:11:32
Zdziwiłbyś się, ile idei jest objętymi prawami autorskimi.
Być może, ale mówimy o tych, którzy owymi ideami podzielili się ze społecznością.

Właśnie dlatego, że pobieramy tą idee to trzeba pisać, że jest tłumaczone z stąd, a stąd.
Co do tego nie mam wątpliwości. Pisałem o pytaniu o zgodę na tłumaczenie.

może obcokrajowcy, też chcą je czytac i używają translatorów??
Byłoby bardzo miło, ale ja pozostanę realistą.
19  Hyde zone / Hyde park / Odp: Tutoriale a prawa autorskie : 26.01.2007, 03:22:53
Moim zdaniem pytanie autora o zgodę na przetłumaczenie tutka to konieczność tylko w przypadkach, gdy tłumaczenie jest bardzo dosłowne (mało realne) lub gdy zamieszczone obrazki są pobrane z oryginalnego tutka.

W momencie gdy tłumaczymy "na wolno", a obrazki są wygenerowane przez nas, jedyne co czerpiemy z oryginału to idea, sposób, a do tego nikt nie może sobie rościć praw w momencie gdy publikuje to w sieci.
To tak jakbym chciał zakazać komuś opisania narzędzia ścieżki, bo ja to już zrobiłem - bez sensu. Poza tym wiele osób na pewno zrobiło to przede mną, a ja przecież nic nowego nie wymyśliłem.

Co do odwiedzania forum przez obcokrajowców to mogą to być Polacy przebywający za granicą jak na przykład ja.
Mnie osobiście nie zdarza się żebym czytał coś w języku, którego nie rozumiem Mrugnięcie, a mam wrażenie, że niewielu obcokrajowców uczy się języka polskiego.
20  Tutoriale / Tła / Odp: Matrix Tło : 12.01.2007, 13:19:40
Musze jeszcze pokombinować, żeby ten krzyżyk biały był na środku. Nie wiecie co robiłem źle?
Użyłeś innych wartości filtrów niż te w tutorialu. Przerób tuta dokładnie jeszcze raz, a wszystko wyjdzie dobrze Mrugnięcie

Tak jak napisał Piotros, a dokładniej chodzi o punkt 5 i o "środek rozmycia" w filtrze "rozmycie w ruchu". Coś tam pozmieniałeś, ale nie musisz się martwić bo fajnie wygląda tak jak jest.
21  Root / Konkursy / Odp: Czystka : 02.01.2007, 20:16:06
Na początku sam się przestraszyłem, bo ostatnio jestem mało aktywny, ale chyba nie zrozumiałem dokładnie o co chodzi.

Wszyscy użytkownicy którzy nie mieli napisanego żadnego posta oraz nie odwiedzili forum w ciągu ostatniego miesiąca(30 dni) zostali z forum usunięci.

Mam nadzieję, że chodzi o jedną grupę użytkowników spełniającą oba te warunki.

Jeżeli tak to nie ma problemu, bo konta te z uwagi na to, że nie miały żadnych postów i tak były bezwartościowe.

Edit:

Cakper nie usuwa kont żadnych użytkowników, którzy napisali chociaż jednego posta na forum, więc czyszczenie jest OK. Chichot

Czyli tak jak myślałem. Muszę jednak przyznać, że na początku zrozumiałem to troszkę inaczej.
Wszystko jest ok Uśmiech
Pozdrawiam
22  Tutoriale / Tła / Pikselowe tło : 25.12.2006, 17:55:12
Pikselowe Tło
Tutorial

Oryginał: Oryginalny tutorial
Opracowanie: pawloz
Poprawa: Żaba
Poziom trudności: bardzo łatwy





Bardzo prosty tutorial, w którym nauczysz się otrzymywać ładne, pikselowe tło.

Tutorial napisany w wersji GIMP 2.8. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Tworzymy nowy obraz Obraz -> Nowy [Ctrl+N] o wymiarach 800x600px.

Lime Point 2. Wybieramy narzędzie Gradient Gradient [L]. W opcjach narzędzia zmieniamy tryb krycia na Różnica, gradient na: Kolor pierwszoplanowy na kolor tła (kolory domyślne: czarny i biały), kształt: dwuliniowy.

Lime Point 3. Przy użyciu narzędzia Gradient wypełniamy obraz poprzez kilka(naście) długich przeciągnięć myszą.

Lime Point 4. Stosujemy Filtry -> Rozmycie -> Pikselizacja. Szerokość i wysokość: 10px.







Lime Point 5. Tworzymy nową przezroczystą warstwę Warstwa -> Nowa warstwa [Ctrl+Shift+N].

Lime Point 6. Nową warstwę Wypełniamy Wypełnienie kubełkiem [Shift+B] deseniem piksel2 (w załączniku).

Lime Point 7. Krycie nowej warstwy zmniejszamy do ok. 30%. Warstwy łączymy ze sobą Warstwa -> Połącz w dół.



 


Lime Point 8. Barwimy nasz obrazek poprzez Kolory -> Barwienie (ja zastosowałem Barwa: 230, Nasycenie: 60, Jasność: -5).






Lime Point9. Za pomocą narzędzia Perspektywa Narzędzie perspektywy [Shift+P] edytujemy nasz obraz.

Lime Point 10. Z powstałego obrazu, przy użyciu narzędzia Kadrowanie Kadrowanie [Shift+C] wycinamy interesujący nas obszar (ja wyciąłem obszar o wielkości 400x300px).



Lime Point Koniec



Oczywiście każda wykonana praca będzie inna, w zależności od dobranych parametrów i przekształceń. Gorąco zachęcam do zabawy ustawieniami. Na koniec przedstawię jeszcze kilka, możliwych do uzyskania efektów, oraz sposób w jaki zostały stworzone.
Miłego GIMP-owania!



Lime Point Efekt 2

W punkcie 8 zastosowałem inny kolor, w punkcie 9 zamiast Perspektywy użyłem Nachylenia [Shift+S].





Lime Point Efekt 3

W punkcie 8 zastosowałem inny kolor, w punkcie 9 zamiast Perspektywy użyłem Obrotu Narzędzie do obracania [Shift+R].





Lime Point Efekt 4

W punkcie 6 zastosowałem deseń cien 105.pat (w załączniku), tryb krycia warstwy z deseniem ustawiłem na Pokrywanie, w punkcie 8 zastosowałem inny kolor, w punkcie 9 zamiast Perspektywy użyłem Obrotu.





Lime Point Efekt 5

W punkcie 6 zastosowałem deseń cien gd11.pat (w załączniku), tryb krycia warstwy z deseniem ustawiłem na Pokrywanie, w punkcie 8 zastosowałem inny kolor, punkt 9 pominąłem.





Lime Point Efekt 6

W punkcie 6 zastosowałem deseń cien pro14.pat (w załączniku), tryb krycia warstwy z deseniem ustawiłem na Pokrywanie, w punkcie 8 zastosowałem inny kolor, punkt 9 pominąłem.




23  Dodatki / Pędzle, desenie, gradienty / Piksele 10x10 : 25.12.2006, 17:47:25
DESENIE PRZYGOTOWANE DO TUTORIALA PIKSELOWE TŁO

PIKSEL 2

Link:
http://pawloz.prv.pl/piksele/piksel2.pat

CIEN 105

Link:
http://pawloz.prv.pl/piksele/cien 105.pat

CIEN GD11

Link:
http://pawloz.prv.pl/piksele/cien gd11.pat

CIEN PRO14

Link:
http://pawloz.prv.pl/piksele/cien pro14.pat

Desenie należy zapisać w katalogu /patterns po głównym katalogiem /Gimp.
24  Hyde zone / Hyde park / Odp: Jakiej muzyki słuchasz? : 03.11.2006, 19:07:07
Cytuj
myslałem ze to jest na tyle potoczne okreslenie ze nie będzie o tym w wiki
Dlatego dałem link Mrugnięcie Poza tym na wiki jest wixa a nie vixa, można się pogubić.

Dodam od siebie, że vixa to bardzo prymitywne zjawisko potrafiące skutecznie zepsuc imprezę.
Ja słucham jungle, break beat, d&b więc vixy mi raczej nie grożą Uśmiech
25  Hyde zone / Hyde park / Odp: Jakiej muzyki słuchasz? : 03.11.2006, 18:35:16
a ja dalej nie wiem co to "Vixa"  8)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wixa
26  Ogólne dyskusje / GIMP / Odp: Gimp czy Photoshop? : 16.10.2006, 17:51:34
Tak jak w topicu: co według Was jest lepsze? Ja niestety daje głos na Photoshopa. Może to zabrzmi dziwnie,ale wydaje mi się, że jest on łatwiejszy w obsłudze i tak jakby nie miał poukrywanych funkcji. W Gimpie dobpiero się uczę, a jego wielką zaletą jest to, iż jest on darmowy. A co Wy o tym sądzicie?

@Bogul
Zadałeś pytanie "Co jest lepsze?". Zaznaczyłeś PS, a potem dopisałeś, że wielką zalętą Gimpa jest to, że jest on darmowy.
W związku z powyższym odnoszę wrażenie, że przy wyborze pominąłeś rolę ceny. Jakbyś zapytał "co według Ciebie jest lepsze nie biorąc pod uwagę ceny" odpowiedział bym Photoshop. Jednak Ty tak nie napisałeś, a cena jest dla mnie bardzo ważna jako, że dzisiaj grafiką bawię się typowo amatorsko.

Pracowałem przez dwa lata jako grafik. Zajmowałem się grafiką wektorową (CorelDraw), rzadko bo rzadko, ale jednak czasem musiałem podeprzeć się grafiką rastrową (Adobe Photoshop albo Corel Photo Paint). Na codzień współpracowałem z "grafikami od rastrów".
W dyskusje typu "Gimp jest bardziej profesjonalny od PS'a" albo "Inkscape ma wszystko co CorelDraw" nawet nie wchodzę. Ale na boga! Moim najbardziej odpowiedzialnym zadaniem od ponad roku było zaprojektowanie okładki do płyty ze zdjęciami z wesela koleżanki. Po jakie licho mi do takich zastosowań program za kilkaset Euro?

Mam nadzieję, że dobrze mnie zrozumiałeś. Po części się z Tobą zgadzam, ale odpowiedzi w Twojej ankiecie będą uzależnione od tego kto ich będzie udzielał (profesjonaliści czy amatorzy). 1,5 roku temu nawet bym się nie zastanawiał. Od razu waliłbym Photoshop. Dziś zaznaczyłem Gimp.

Pozdrawiam
27  Tutoriale / Tutoriale do poprawy / Dżins : 22.09.2006, 00:27:56
DŻINS



UWAGA: Przed przystąpieniem do pracy pobierz deseń "ScanLineDzins.pat" i zapisz go w katalogu patterns pod głównym katalogiem Gimp:


ETAP 1 - DŻINS


1. Tworzymy nowy obraz (ctrl+n), wymiary 420x300px.

2. Nazwę warstwy "Tło" zmieniamy na "Dżins".

3. Wartwę "Dżins" pokrywamy kolorem niebieskim (ja użyłem #226688).

4. Filtry > Szum > rozproszenie RGB o nasepujących wartościach:



5. Tworzymy nową przezroczystą warstwę. Nazywamy ją "ScanLine".

6. Warstwę "ScanLine" wyełniamy deseniem "ScanLineDzins".

7. Na warstwie "Dżins" Filtry > Odwzorowania > Mapowanie Wypukłości o następujących wartościach:



8. Wyłącz warstwę "ScanLine":



9. Na warstwie "Dżins" Filtry > Szum > rozproszenie RGB (wartości jak w pkt. 4).

10. Twój Dżins jest już gotowy.




ETAP 2 - NICI


11. Za pomocą narzędzia Ścieżki, projektujemy linie (nici).
Oto i moje ścieżki:



Zalecam projektowanie każdej ścieżki osobno (ułatwia to późniejszą modyfikację):



Jeżeli nie robisz kieszeni pomiń punkty 12, 13, 14

12. Duplikujemy ścieżkę "Dżins". Nowo powstałą ścieżkę nazywamy "Kieszeń"

13. ścieżkę "Kieszeń" obracamy (shift+R) o jakiś stopień (ja użyłem -40)

14. Tworzymy zaznaczenie w kształcie naszej kieszeni (PPM na scieżkę "Kieszeń" > Ścieżka na zaznaczenie).
Powiększamy je o 2px (zaznaczenie > powiększ).
Zaznaczenie odwracamy (ctr+I).
Zaznaczenie czyścimy (ctrl+K).

15. Jako kolor pierwszoplanowy ustawiamy pomarańczowy (np. #ffdd00)
Uaktywniamy ściężkę (klik LPM na niej) i wciskamy "Rysowanie wzdłuż ścieżki":





16. Punkt 15 powtarzamy dla każdej ścieżki i dżins z nićmi jest gotowy:




ETAP 3 - PRZETŁOCZENIA


17. Tworzymy nową warstwę i nazywamy ją "Tłocz"

18. Na warstwie "Tłocz" stosujemy: Filtry > Renderowanie > Chmury > Jednolite chmury:



19. Duplikujemy warstwę "Dżins". Nowo powstałą warstwę nazywamy "Dżins tłocz".
Na warstwie "Dżins tłocz" usuwamy zbędny obszar, zostawiamy tylko to co ma być przetłoczone.



20. Na warstwie "Dżins tłocz" stosujemy: Filtry > Odwzorowania > Mapowanie wypukłości



21. Punkty 19 i 20 powtarzamy dla przetłoczenia kieszeni (i ewentualnie innych obszarów).

Efekt końcowy:

28  Dodatki / Pędzle, desenie, gradienty / ScanLineDżins 5x5 : 22.09.2006, 00:16:10
Deseń przygotowany na potrzeby tutoriala "Dżins"



Pobierz i zapisz w katalogu patterns pod głównym katalogiem Gimp:
http://www.pawloz.prv.pl/dzins/ScanLineDzins.pat

Uwaga:
Jeżeli odnośnik okaże się nieaktualny do poniższego posta cakper dołączył ten sam plik.
Strony: 1 [2] 3