Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: 1 ... 14 15 [16]
211  Hyde zone / Introbox / Odp: Nowy w składzie. : 20.07.2010, 22:56:33
Witaj po trzykroć-
i masz już trochę inny tekst powitania. Chichot
A tak poważnie, to nie dziw się osobom, które na forum są od lat i co najmniej kilka razy w tygodniu witają nową osobę, że mają już gotową formułę.
Miłego GIMP'owania!!!
212  Ogólne dyskusje / Sprzęt dla grafików / Odp: Tablet i Linux Ubuntu : 20.07.2010, 21:32:51
Wczoraj zainstalowałem UBUNTU STUDIO 10.04. Ku mojemu miłemu zaskoczeniu otworzyłem GIMP'a i w zakładce Edycja->Preferencje-> Urządzenia wejściowe mogłem już wybrać ustawienia dla mojego Wacom Bamboo. Wszystko działa tak jak trzeba, bez konieczności instalowania dodatkowych sterowników- nie wiem jak z innymi tabletami.
Chcę zaznaczyć, że pod XP miałem z tabletem i Gimp'em problemy. Chichot
213  Hyde zone / Hyde park / Odp: Kilka pytań dotyczących Blendera : 10.07.2010, 18:10:24
Odpowiem odnośnie dodawania TUBE. SPACJA->ADD->MESH->CYLINDER  i odznaczasz Cap Ends (chyba o to chodzi).

Moje sterowanie kamerą polega na dodaniu w punkcie (0,0,0)- SHIFT+C- obiektu EMPTY. Zaznaczam kamerę, daję ALT+R (likwiduję obroty kamery). Zaznaczam z przyciśniętym SHIFT kamerę i EMPTY (w tej kolejności), daję CTR+T, wybieram opcje Old Track. Mam teraz kamerę powiązaną z obiektem EMPTY. Teraz CTR+0 i mam widok z kamery. W widoku kamery zaznaczam obiekt EMPTY, który mogę przesuwać uzyskując odpowiedni kadr. Jeszcze w opcjach kamery można regulować obszar widoku.
Reszta to już tylko własne próby.  Mrugnięcie
214  Hyde zone / Hyde park / Odp: Kilka pytań dotyczących Blendera : 10.07.2010, 16:10:48
O ile dobrze zrozumiałem chodzi Ci o to, że po przesunięciu ściany nie następuje przesunięcie wierzchołków ścian, które do tej pory wydawały się połączone?
Bywa, że w wyniku operacji extrude, pojawiają nam się dodatkowe wierzchołki. Wtedy warto zaznaczyć wszystkie wierzchołki (A) i na zakładce Mesh tools panelu Editing (F9) wybrać Rem Double.

EDYCJA POSTU

Podwójne wierzchołki pojawiają się również, gdy przy zaznaczonej krawędzi (wierzchołku, ścianie) naciśniemy klawisz (V)- bardzo pomocne narzędzie przy edycji siatki.
215  Hyde zone / Hyde park / Odp: Dokładne ustawianie pozycji punktów w Blenderze : 10.07.2010, 13:23:53
Aby wyrenderować obiekt z przeźroczystym tłem wciskamy F10.
1) Na zakładce Render zmieniamy SKY na PREMUL,
2) Na zakładce Format wybieramy format graficzny obsługujący przeźroczystość,
3) Na tej samej zakładce zmieniamy tryb renderu na RGBA.

I otrzymujemy render obiektu bez tła.

216  Hyde zone / Hyde park / Odp: Dokładne ustawianie pozycji punktów w Blenderze : 09.07.2010, 22:16:26
I jeszcze tylko ustawiamy na tej samej zakładce globalny układ współrzędnych (GLOBAL). Jeżeli wybierzemy LOCAL, wtedy współrzędna punktu odnosi się do środka naszego obiektu (co nieraz się przydaje).  Uśmiech

217  Ogólne dyskusje / Inkscape - pomoc / Odp: Problem z tabletem : 30.06.2010, 22:14:11
U mnie dzieje się podobnie (tablet WACOM BAMBOO)przy pierwszym uruchomieniu GIMPA. Gimp nie widzi tabletu- mogę oczywiście wykonywać czynności, które opisałeś, jednak nie mogę rysować. Pomaga zamknięcie GIMPA i ponowne uruchomienie- wtedy dopiero mój GIMP widzi tablet. Nie mam pojęcia,  dlaczego tak się dzieje- tak na XP jak i na Viście- chyba tylko na 7 chodziło dobrze.
Konkluzja- u mnie pomaga ponowne uruchomienie GIMP'a. Uśmiech
218  Hyde zone / Hyde park / Odp: Blender. : 20.03.2010, 10:46:54
@Dobrotek!
Umówmy się z naszą drogą MisaAmane, że jeżeli napotka problem, to szczegółowo go opisze, a my (w miarę naszych możliwości) przedstawimy odpowiednie rozwiązanie. Mrugnięcie
A skrót do podglądu rendera to SHIFT+P.
219  Hyde zone / Hyde park / Odp: Blender. : 19.03.2010, 09:43:37
Model z płaszczyznami widoczny jest gdy naciśniemy klawisz Z.
Powtórne naciśnięcie Z spowoduje zmianę widoku. Wszystko zależy jeszcze, czy jesteś w Object czy w Edit mode. Standardowo blender otwiera się z obiektem sześcianika w Object mode. Prawym przyciskiem myszy zaznaczasz sześcianik, wciskasz TAB i możesz rozpocząć edycję punktów modelu. Klawiszem z sprawiasz, że ma on wypełnione ściany lub nie.
W necie jest duża liczba tutoriali, lecz na początku proponuję zapoznanie się z podstawami na stronie
http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual. Uśmiech
220  Hyde zone / Hyde park / Odp: Blender. : 18.03.2010, 21:26:26
Nie ma za co.
Mimo wszystko zapraszam na BLENDEROWNIĘ- dominuje tam płeć męska, więc może większa ilość przedstawicielek płci pięknej trochę złagodzi uczestników, Mrugnięcie
221  Hyde zone / Hyde park / Odp: Blender. : 18.03.2010, 20:52:07
Forum: http://www.blender.pl. To, które podał Jocker już praktycznie nie funkcjonuje.
Wchodząc tam musisz bardzo uważać, gdzie umieszczasz swoje pytania, bo moderatorzy nie za szybko działają i nie ostrzegają Cię, że umieściłaś pytanie nie w tym dziale co potrzeba, a uczestnicy nie zostawią na Tobie suchej nitki. Uśmiech
222  Root / Sprawy techniczne / Odp: Modernizacja galerii : 16.03.2010, 14:14:22
No i chyba wybuchło!!!
Bo dzisiaj to się tylko pięknie reklamy ładują, a obrazów galerii nie widać. Chichot
223  Hyde zone / Hyde park / Odp: Akcje charytatywne. : 18.02.2010, 15:21:38
1645,25 + 2244
224  Hyde zone / Introbox / Niewczesne powitanie! : 16.02.2010, 23:08:52
Witam Wszystkich Serdecznie!

Mimo, iż na forum jestem zarejestrowany już od dawna ze skruchą muszę wyznać, że zapomniałem swojego hasła, a mail, na który byłem zarejestrowany był nieaktualny, więc zaglądałem tutaj jako gość. Lecz niedawno jakimś cudem przypomniałem sobie jakie hasło wybrałem i jestem już jako zalogowany użytkownik.
Bardzo dużo skorzystałem z zamieszczonych TUTAJ tutoriali i porad forumowiczów, za co chcę podziękować.

Pozdrawiam Wszystkich
Strony: 1 ... 14 15 [16]