Polskie Forum Użytkowników GIMP-a

Ogólne dyskusje => Ogólne - pomoc => Wątek zaczęty przez: rubesom on 04.09.2013, 20:39:41



Tytuł: [ROZ] Program do nauki rysowania
Wiadomość wysłana przez: rubesom on 04.09.2013, 20:39:41
Hej

Mam taki mały dylemat. Nie wiem w czym zrobić grafikę do mojej aplikacji/gry na androida.
Nie mam talentu do rysowania a nie stać mnie na zatrudnienie grafika.

Mam gotowy kod (zostały ostatnie szlify), jeżeli można tak powiedzieć nie mając konkretnych grafik...

W czym radzicie mi naukę/początki rysowania, jaki program (Grafika nie musi być wektorowa)?
Tak żebym w miarę coś mógł narysować ładnego.

Dodam tylko, że wiem iż jest to kwestia talentu i nie zależnie ile godzin spędzę nad tym to dalece będzie mi do ideału ale w tym stanie co jest teraz nie wypuszczę apki...


Tytuł: Odp: Program do nakui rysowania
Wiadomość wysłana przez: Hasia on 04.09.2013, 21:19:42
Nasza koleżanka z forum, Rejke tworzy grafiki do swoich aplikacji w Inkscape, programie właśnie wektorowym. Oczywiście GIMP jako program do grafiki rastrowej też jest dobry. Przede wszystkim ważna jest znajomość programu. Bez tego nie ruszysz.

A tak ogółem, to nauka rysowania jest bardzo złożona, więc jaki poziom Cię interesuje?


Tytuł: Odp: Program do nakui rysowania
Wiadomość wysłana przez: be@ on 04.09.2013, 21:20:22
GIMP jest prosty w obsłudze a można za jego pomocą uzyskać naprawdę ładne efekty no i przede wszystkim jest darmowy. Znajdziesz sporo tutoriali do niego po polsku i jeszcze więcej po angielsku. Zawsze też możesz dopytać tutaj na forum. Niestety sama nigdy nie tworzyłam grafiki do gier, więc nie jestem pewna jakie dokładnie efekty chcesz uzyskać. Może podaj przykład takiej grafiki?


Tytuł: Odp: Program do nakui rysowania
Wiadomość wysłana przez: rubesom on 04.09.2013, 22:06:52
Jeżeli chodzi o poziom grafiki jaki by mnie satysfakcjonował to przykładem niech będzie gra "FTL: Faster Than Light"
W google wystarczy wpisać ftl.

Moim zdaniem sukces aplikacji opiera się głównie na grafice/szacie graficznej. Wole nigdy nie wypuścić aplikacji niż wprowadzić ją w miernym stanie.

Nawet nie wiecie jak zazdroszczę ludziom z talentem do rysowania. Programowania nauczysz się w kilka miesięcy a do rysowania trzeba mieć talent...

To co będzie łatwiejsze Waszym zdaniem na początek gimp czy Inkscape?


Tytuł: Odp: Program do nakui rysowania
Wiadomość wysłana przez: be@ on 04.09.2013, 22:14:36
Na ogół ludzie uważają, że łatwiejszy jest GIMP. Niestety nauka obsługi programu nie nauczy Cię rysować. Skoro zajmujesz się programowaniem, to pewnie opanujesz GMP-a w kilka dni.
Co do tego FTL, to w grafice google widzę bardzo różne grafiki. Wszystkie da się wykonać w GIMP-ie ale np. ta: http://0-media-cdn.foolz.us/ffuuka/board/vg/image/1360/35/1360355232128.png wymagałaby użycia tabletu a tę: http://images.jayisgames.com/tricky_ftl_image2.png pewnie łatwiej byłoby zrobić w Inkscape ale w GIMP-ie też nie będzie problemu. W każdym razie ja tam żadnych rewelacji nie widzę.


Tytuł: Odp: Program do nakui rysowania
Wiadomość wysłana przez: Hasia on 04.09.2013, 22:22:12
Po opanowaniu programów, to jakiś rok intensywnych ćwiczeń z rysunku powinien wystarczyć do wykonania tych trudniejszych grafik.


Tytuł: Odp: Program do nakui rysowania
Wiadomość wysłana przez: Rejke on 06.09.2013, 15:19:05
rubesom z tym talentem to trochę przesadzasz .... jasne, to ważne, ale ja na ten przykład nigdy talentu nie miałam i nadal nie mam :) Jako dziecko malowałam, oczywiście - ale tak samo okropnie jak każde inne dziecko w moim wieku, nie mam żadnych osiągnięć w tym zakresie ani nic z tych rzeczy, ale mam do dyspozycji ogromną cierpliwość i upór. Myślę, że to jest równie ważne jak talent więc głowa do góry!

Ja osobiście polecam Tobie używanie przede wszystkim Inkscape a Gimpem jedynie się podpierać. Nie dla tego, że któryś z nich jest łatwiejszy lub trudniejszy - trudność to subiektywna ocena. Inkscape jest programem wektorowym a wierz mi - to ogromna zaleta kiedy się robi aplikacje i gry.
Kiedyś tego nie wiedzieliśmy i naszą pierwszą grę zrobiliśmy w rozdzielczości adekwatnej do ówczesnych telefonów czyli do.... G1. Jak już się pewnie domyślasz, zaraz po G1 wszystkie następne sprzęty zaczęły prześcigać się w rozdzielczościach i rozmiarach ekranów. Koniec końców grafikę do tej konkretnej gry trzeba było smarować od początku od nowa, bo wersja rastrowa nie nadawała się przecież już do niczego. Od tamtej pory zawsze wszystko robię w Inkscape, żeby nie powielać tego błędu sprzed lat i nie robić sobie bezsensownie dodatkowej roboty :D
Poza tym nie trzeba daleko szukać podobnych błędów... Nie dalej jak dwa miesiące temu młode Polskie studio, które zaczęło robić gry na mobilne platformy - wystartowało z akcją na wspieramto.pl żeby uzbierać kasę na nowe grafiki hd.... Nawet uzbierali wymaganą kwotę, z tym że ja bym się raczej publicznie nie przyznawała do popełnienia takiego błędu : )


aha, i jeszcze podrzucam link do swojego kanału na YT gdybyś chciał popatrzeć jak się męczę http://www.youtube.com/user/Rejke87
Wszystko jest montowane na bardzo dużym przyspieszeniu, ale myślę, że można z tych filmów wywnioskować ogólny sposób organizacji pracy a to też już naprawdę dużo :)