Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: 1 ... 55 56 [57] 58
785  Hyde zone / Tutoriale wycofane z indeksu / Odp: [Sig Tutorial] Sygnaturka dla początujących : 04.11.2006, 15:39:52
wiec tak gdzie znaleźć brushe napisałem w tutku, a warstwę oczywiście tworzymy przeźroczystą (ten brush dosyć przypomina chmury plazmowe, bo byc może był robiony na ich podstawie)

Jak będe miał jeszcze czas to postaram się dodać coś o renderach C4D...
786  Ogólne dyskusje / GIMP / Odp: Projekt: Najdłuższa GIMP'owa grafika : 01.11.2006, 01:06:15
wg. mnie dobrym pomysłem byłoby wklejenie linku do worma na stronie głosnej (nie będzie trzeba tak długo szukać tematu).
787  Ogólne dyskusje / GIMP / Odp: Projekt: Najdłuższa GIMP'owa grafika : 29.10.2006, 19:56:51
Okok sorqa, ze mnie wczesniej nie bylo, swoja droga to ten obrazek za nie dlugo bedzie musial bz na jakims wiekszym servie.
788  Ogólne dyskusje / GIMP / Odp: Projekt: Najdłuższa GIMP'owa grafika : 29.10.2006, 12:28:08
Mam nadzieję, że moderatorzy, nie wyrzucą tematu Uśmiech

No i coś odemnie:

789  Ogólne dyskusje / GIMP / Odp: 70 grafików - 1 praca : 29.10.2006, 00:54:03
myślcie bardziej optymistycznie:) można poprostu założyc temat, a każda następna osoba dorabia do obrazku to co jest  powyżej, jeżeli jakaś grafika będzie brzydka lub poprostu nie będzie pasować to post z przeróbką usuwa moderator, czas minie gdy w projekt wejdzie naprzykład 50 forumowiczów:)
790  Bitwy i konkursy / SotW - archiwum 2006/2007 / Odp: SoTW #7 - Anime : 27.10.2006, 22:29:59
dosyć dawno nie brałem udział:) No to sprubóję kolejny raz:)

791  Hyde zone / Tutoriale wycofane z indeksu / Odp: [Sig Tutorial] Sygnaturka dla początujących : 25.10.2006, 20:30:49
wg. mnie i taki brush jest ładny...
mogęci wysłać ale to troche potrwa, bo mnam pełno brushów zainstalowanych...
792  Root / Konkursy / Odp: Kumulacja! :) : 20.10.2006, 17:16:28
hehe Czech republic sie nie daje:)
793  Hyde zone / Hyde park / Odp: Imiona użytkowników forum : 14.10.2006, 16:03:47
uff dosyc dawno tutaj nawet nie pisałem:)

moje imie to Robert:)heh
794  Tutoriale / Różne / Słońce : 27.09.2006, 08:11:02
    Słońce
    Tutorial

    Opracowanie: Kulok, Secondheartbeat
    Poziom trudności: średni





    Chciałbym poprawić nieco Tutorial napisany przez Kulok.
    http://dracul.kill.pl/~bielu/astronomia/slonce/00025.jpg <- Prawdziwe słońce też nie jest idealnie i nie posiada takich gładkich przejść z koloru na kolor więc proszę się nie czepiać (:

    Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



    Lime Point Zaczynamy

    Lime Point 1. Plik -> Nowy. Wymiary ustawiamy na 400x400px, a wypełnienie wybieramy opcję Przezroczyste.

    Lime Point 2. Za pomocą Zaznaczenia eliptycznego Zaznaczenie eliptyczne [E] rysujemy okrąg, który następnie wypełniamy kolorem #ffffff albo jak kto woli kolorem białym.

    Lime Point 3. Używamy opcji Kanał alfa na zaznaczenie na warstwie Tło.

    Lime Point 4. Tworzymy nową warstwę, którą nazywamy POWIERZCHNIA. Na warstwie tej używamy Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Plazma, a Turbulencje ustawiamy na 6,4.

    Lime Point 5. Warstwę POWIERZCHNIA duplikujemy Duplikowanie warstwy. Duplikat nazywamy POWIERZCHNIA - 1.



    Lime Point 6. Na warstwie POWIERZCHNIA używamy Kolory -> Barwienie z ustawieniami:
    • Odcień: 0
    • Nasycenie: 60
    • Jasność: -10

    Orange Point 6.1. Czynność tą powtarzamy na warstwie POWIERZCHNIA - 1 lecz przy innych ustawieniach:
    • Odcień: 55
    • Nasycenie: 70
    • Jasność: 5

    Lime Point 7. Tryb krycia warstwy POWIERZCHNIA - 1 ustawiamy na Rozjaśnianie, zaś warstwie POWIERZCHNIA zmieniamy tryb krycia na Tylko ciemniejsze.



    Lime Point 8. POWIERZCHNIA - 1 -> Połącz w dół -> POWIERZCHNIA -> Połącz w Dół.

    Lime Point 9. Filtry -> Światło i cień -> Soczewka używamy na warstwie Tło (Otoczenie bez zmian):
    • Współczynnik Załamania Soczewki: 2

    Lime Point 10. Duplikujemy naszą jedyną warstwę, stosujemy na niej Kanał alfa na zaznaczenie, wybieramy Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa przy ustawieniu poziomu rozmycia na 20.
    Tryb krycia do duplikowanej warstwy ustawiamy na Przesiewanie, usuwamy zaznaczenie i łączymy obie warstwy z góry na dół.

    Lime Point 11. Warstwę, którą właśnie otrzymaliśmy znów duplikujemy, przenosimy ją pod warstwę Tło, używamy na niej Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa o mocy 20, aby uzyskać delikatną poświatę naszego słoneczka, która dodatkowo zniweluje widoczne piksele.
    Warstwy łączymy ze sobą i skalujemy do rozmiaru 280x280px. Otrzymaną warstwę nazywamy CENTRUM.

    Lime Point 12. Warstwę, na której znajduje się zeskalowane Słońce, duplikujemy. Duplikat powiększamy do rozmiarów 480x480px, nazywamy go POŚWIATA, centrujemy i ustawiamy pod warstwą CENTRUM.
    Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa
    Poziom rozmycia:
    • Pionowo: 100
    • Poziomo: 100
    używamy na naszym powiększonym Słońcu.



    Lime Point 13. Pomiędzy warstwami CENTRUM i POŚWIATA tworzymy warstwę, którą nazywamy BŁYSK. Następnie: Filtry -> Światło i cień -> Supernowa.



    Tryb warstwy BŁYSK ustawiamy na Wartość i łączymy ją z warstwą POŚWIATA. Warstwę CENTRUM łączymy z warstwą POŚWIATA.
    Nazwę otrzymanej warstwy zmieniamy na SŁOŃCE.

    Lime Point 14. Obraz -> Wymiary płótna.



    Pod Słońcem tworzymy trzy  warstwy, które nazywamy WYBUCH - 1, WYBUCH - 2 i CZERŃ. Warstwę Tło wypełniamy kolorem czarnym.
     
    Lime Point 15. Kolor pierwszoplanowy ustawiamy na czerwony, a drugoplanowy na żółty.
    Zaznaczamy warstwę WYBUCH - 1 i używamy na niej Filtry -> Renderowanie -> Natura -> Płomień. Czynność tą powtarzamy również na warstwie WYBUCH - 2.
    JEDEN RENDEROWANY PŁOMIEŃ NA JEDNĄ WARSTWĘ.
    Paletę kolorów ustawiamy na Gradient Użytkownika i zaczynamy renderować nasze płomienie.
    Typy Wariacji, w których proponuję wybierać rendery:
    • Chusteczka
    • Moc
    • Ex
    • Sferyczny
    Orange Point Tutaj proponuję kombinować i próbować renderować płomienie, które będą wyglądały jak prawdziwe wybuchy.

    Obie warstwy, na których mamy narysowane przez program płomienie, łączymy i duplikujemy. Tryb oryginału ustawiamy na Rozjaśnienie, zaś duplikat ustawiamy pod oryginałem i używamy na nim Filtry - Rozmycie -> Rozmycie Gaussa. Promień Rozmycia:
    • Pionowo: 5
    • Poziomo: 5


     
    Lime Point 16. Wszystkie warstwy łączymy w kolejności: kopia: WYBUCH - 2 -> Połącz w dół -> WYBUCH - 2 -> Połącz w dół -> SŁOŃCE -> Połącz w dół. Otrzymaną warstwę duplikujemy, ustawiamy ją nad warstwą pierwotną i zmieniamy jej tryb na Wypalenie. Obie warstwy łączymy, wchodzimy w Kolor -> Odcień i nasycenie, wybieramy barwę Y, która jest kolorem żółtym i zmieniamy jej odcień na kolor bardziej pomarańczowy.



    Lime Point Koniec



    Polecam nazywanie warstw tak, jak nazywają się one w tutorialu, ponieważ używanie własnych nazw bądź nie zmienianie ich może spowodować potem ogólny chaos. Kolory oczywiście można dobierać samemu, nóż widelec a efekt będzie lepszy Uśmiech 2
    Mam nadzieję, że to Słońce wygląda realnie, a przynajmniej jest komputerowym odpowiednikiem oryginału, który świeci nam w lato prosto w monitory uniemożliwiając przeglądanie Gimpuj.info Uśmiech

    Mam nadzieję, że polepszony Tutorial, który pozwala nam stworzyć lepsze słońce przyda się wam nie tylko w teorii, ale również w praktyce.
    Pozdrawiam,
    SECONDHEARTBEAT


    [/list]
    795  Galerie / Sygnatury / Odp: [-gewloh gallery-] : 26.09.2006, 07:41:38
    W loscie 2 co 108 minut musieli wciskać klawisz (chociaż nie wiedzieli po co)
    796  Ogólne dyskusje / GIMP / Odp: Dlaczego używasz GIMP'a? : 24.09.2006, 15:23:53
    Ja uzywam Gimpa dlatego, e open source staje się coraz popularniejsze, Gimp staje się coraz lepszy,wg. mnie  góra kilka lat i Gimp przegoni photoshopa  Uśmiech
    797  Galerie / Tapety / Tapetki Kuloka : 23.09.2006, 20:37:10
    Oto moje tapetki (narazie tapetka:) ):

    http://traxa.pl/photo/img/510fc85197fc834543c48617c6e95a07/water2.png
    798  Galerie / Różne / Odp: coś tam pociapkałem^^ : 23.09.2006, 20:34:31
    Nie no spoks, ale nie radze pokazywać na jakiś poważnych stronach itp. Uśmiech (źle się kojarzy Uśmiech )
    Strony: 1 ... 55 56 [57] 58