Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Polskie Forum Użytkowników GIMP-aOgólne dyskusjePomocna dłońGIMP - pomoc (Moderator: be@)Wątek: Prawidłowe tworzenie textur do gier
Strony: 1 [2]  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Prawidłowe tworzenie textur do gier  (Przeczytany 10275 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mardraq
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 202
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #14 : 14.06.2017, 15:26:03 »

Twoim problemem wydaje się być rozdzielczość Uśmiech
Aby tekstura nie rozmywała się muszą być spełnione pewne warunki- tu odsyłam do https://gamedev.stackexchange.com/questions/64106/best-practices-of-texture-size
Odpowiednie dopasowanie wielkości tekstury do wielkości elementu i gdy to konieczne stosowanie modułowości to jest rozwiązanie Uśmiech

Jeszcze trochę teorii:
https://docs.unity3d.com/Manual/HOWTO-ArtAssetBestPracticeGuide.html


* Zrzut ekranu (19).png (1077.18 KB, 1190x842 - wyświetlony 355 razy.)
Zapisane
Zdobywca
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 12
Galeria Użytkownika

Zdobywca


Zobacz profil
« Odpowiedz #15 : 14.06.2017, 22:34:26 »

dzięki przeczytałem to teraz, ładnie to zrobiłeś prezentuje się znacznie bardziej realistycznie.
Zapisane
mardraq
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 202
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #16 : 15.06.2017, 07:56:47 »

Jeszcze jedna uwaga- patrzymy na rozdzielczość tekstury wynikowej. Ściana budynku o szerokości 4 m i wysokości 3 m powinna być rozłożona na obszarze tekstury minimum 512x400 px. Jeżeli wnętrze budynku jest takie same jak zewnętrze, to na tym samym obszarze tekstury można je umieścić. Gdy w środku stosujemy inną teksturę, to lepiej rozdzielić wnętrze- jako nowy samodzielny element ze swoja teksturą. W sieci jest dużo informacji na temat modułowego budowania obiektów budowlanych, więc poszukaj.
Jeżeli chodzi o postaci, to opisz problem i załącz screeny- wtedy zobaczymy jak poradzić sobie z problemami.

Zapisane
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #17 : 16.06.2017, 12:28:32 »

ja juz tylko na doczepkę, ale skoro już przyszłam to odpowiem Uśmiech
Otóż! Ja nigdy tekstur w gimpie nie tworzyłam - ja je rysowałam w inkscape Uśmiech Z gimpa zrezygnowałam na samym początku ponieważ nie gwarantował mi możliwości wyeksportowania tekstury w dowolnym rozmiarze a to w przypadku gier - dosyć kluczowe. To spowodowało, że inkscape narzucił mi pewien styl graficzny, trochę kreskówkowy - dotychczas też korzystaliśmy z silników lub bibliotek, które nie dawały specjalnego wsparcia dla map innych niż po prostu diffuse. (jak to robiłam, można zobaczyć tu https://www.youtube.com/watch?v=3HZcLWFbyKU)

Ale za miesiąc GODOT będzie miał oficjalnie pbry (teraz ma tylko dla tych, co sobie sami kompilują) i w związku z tym postanowiliśmy zmienić workflow..... na Substance Paintera. (jak robię teraz, można zobaczyć tu https://www.youtube.com/watch?v=MQ0JFuIJF0Q)
Także podsumowując....jeśli chodzi o Gimpa, to za wiele pomóc nie mogę. Używałam go tylko do dodawania efektów w czasach kiedy nie używałam nocnych wersji inkscape - od kiedy używam tych nocnych - mam dostęp do różnych trybów krycia warstw i spełnia wszystkie moje oczekiwania).
Zapisane

Zdobywca
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 12
Galeria Użytkownika

Zdobywca


Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : 03.07.2017, 08:59:21 »

Dalej mi zamazuje ja tego nie potrafię.
Zapisane
mardraq
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 202
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #19 : 11.07.2017, 21:20:50 »

Z uwagi na  nawał pracy w tej chwili nie jestem Ci w stanie wytłumaczyć wszystkiego po kolei, ale załączam link do paczli Unity, w której znajduje się zrobiona przeze mnie tekstura i model. Możesz zobaczyć na jakim obszarze tekstura jest rozłożona.
https://www.dropbox.com/s/lx2rii3f3x5pxzy/dwor_2.unitypackage?dl=0
Zapisane
Zdobywca
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 12
Galeria Użytkownika

Zdobywca


Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : 22.07.2017, 10:28:42 »

Sam się nie trzymasz zasad rozdzielczości Uśmiech. Ja zmieniłem silnik na Unreal Engine bo moja plansza będzie miała ponad 256km2 ale problem z rozdzielczością wciąż istnieje.Bo o to tylko chodzi prawdopodobnie mój budynek mógłby być równie dobry gdybym tak nakładam tekstury.Zastanawia mnie jedna rzecz. W Unreal jest możliwość przypisywania materiałów do ścian czy nie lepiej i wydajniej byłoby zrobić 300 materiałów i na ich podstawie teksturować budowle wtedy miałbym piękniejsza grafikę. Zakładając że np. ktoś zrobił 50 podobnych modeli budynków które różnią się nie wiele kształtem i zamiast robić 50 uv map(50 materiałów) zrobi kilkanaście materiałów.
Zapisane
Strony: 1 [2]  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aOgólne dyskusjePomocna dłońGIMP - pomoc (Moderator: be@)Wątek: Prawidłowe tworzenie textur do gier
Skocz do: