Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialeSzkoła rysowania (Moderator: Hasia)Wątek: Wakacyjne zajęcia z rysunku!
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Wakacyjne zajęcia z rysunku!  (Przeczytany 65011 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Typhon
Opiekun tutoriali

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 874
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« : 06.07.2014, 22:57:34 »

Dobra miśki, z racji że paru użytkowników wykazało inicjatywę, żeby w wakacje podziało się coś w forumowej szkole rysowania... no to się podzieje coś. Na ten tydzień nie będę dawać żadnego konkretnego tematu.
A więc <fanfary>...

Lime Point Zadanie 1

Do dnia 14.07.14r. wykonaj co najmniej jedną pracę w tematyce, w której czujesz się najpewniej.
Najchętniej zobaczyłbym reedycję dowolnie wybranego, samodzielnie wykonanego obrazu (technika dowolna). Jeżeli nie posiadasz żadnej pracy, która miała by co najmniej dwa-trzy miesiące,
narysuj/namaluj coś, co sprawia Ci przyjemność w rysowaniu (wedle własnego uznania. Ja lubię malować trupy więc pewnie machnąłbym trupa).
14.07.14r. lub jeden dzień później, wstawię tutaj wszystkie prace jakie do mnie dotrą i postaram się je szczegółowo (mniej lub więcej) omówić.
Fajnie by było, jakbyście pozakładali jakieś swoje strony typu deviantart, digart, artstation itp. a potem wysłać mi wszystko na priv z czytelnym tematem.

Wytyczne:
 Orange Point Dokładnie przeanalizuj starszą pracę! Wynotuj sobie co Ci się w niej podoba, a co nie, lub co byś zmienił.
Podczas tworzenia nowej wersji, weź pod uwagę wykonane notatki.
 Orange Point Przed przystąpieniem do pracy, zbierz potrzebne Ci materiały, takie jak zdjęcia, muzyka, modele 3d, pędzle i tym podobne.
Pamiętaj jednak, że zdjęcia mają posłużyć jako inspiracja i informacja na temat rzeczywistego wyglądu rzeczy. Staraj się nie kopiować zdjęć.
 Orange Point Szkicuj! Przed przystąpieniem do pracy, zrób kilka szkiców, które pokażą konkretną rzecz w różne sposoby.
Możliwe że na przykład czwarty pomysł okażę się lepszy niż pierwsze trzy....
 Orange Point Najważniejsza jest jakość, a nie ilość. Na początku nie staraj się zrobić dziesięciu przeciętnych prac... zrób jedną lub dwie, ale zrób je najlepiej jak potrafisz. Oczywiście najlepiej jest połączyć jakość z ilością, ale na to jest jeszcze masa czasu.
 Orange Point Za żadne skarby się nie poddawaj! Rzeczą normalną jest, że zniechęcamy się do pracy, gdy po prostu nie wychodzi. Pamiętajcie że osiągnięcie mistrzostwa w dowolnej dziedzinie wymaga przysłowiowego spędzenia "10.000 godzin na ćwiczeniu".
Zakładając że codziennie ćwiczylibyście po 8 godzin, po roku osiągniecie około 3000 godzin. W najlepszym wypadku, ćwicząc po 15 godzin dziennie dobijecie do 5500 godzin na rok. Co jest prawie niewykonalne Rozwój wymaga czasu... oraz zacięcia. Wygrywają Ci, którzy się nie poddają! Sukces to powtarzanie w kółko wciąż tego samego, i poszerzanie to o zdobyte w międzyczasie doświadczenie.

Najwięcej dałem radę wyrobić około 700 godzin na prawdę zapieprzania przez 2 miesiące wakacji. Rysowania było od 8 do 16 godzin na dzień przez 60 dni. I najlepsze jest to, że w ogóle nie żałuje tego czasu. W wakacje wypiłem całe dwa piwa, byłem raz na plaży, życie prywatne praktycznie umarło na jakiś czas... ale nigdy nie powiem, że ten czas był stracony. Właściwie to były najlepsze wakacje w moim życiu.



Pamiętam jak robiłem malun po lewej. Wycisnąłem z siebie wszystkie poty żeby jakoś to wyglądało, i po paru godzinach próbowania stanęło na tym...
Nie byłem sobie w stanie wyobrazić co można by zrobić, aby wyglądało to lepiej. Po prostu się nie dało, finis sermonis.
A po dwóch latach usiadłem jeszcze raz i na podstawie zdobytego doświadczenia spróbowałem jeszcze raz. Oczywiście wystawiłem drugą wersję na publiczny lincz
(konfrontacja pracy z oceną innych jest nieziemsko ważna!) i dowiedziałem się co jest ok, a co jest, a co nie jest "ok". Bardzo dużo rzeczy było nie "ok".
Aż się zdziwiłem że aż tak dużo rzeczy było nie "ok"... ale dzięki temu wiedziałem nad czym muszę pracować.
I nawet moje piękne liternictwo wymieniłem na znak graficzny którego używam do dzisiaj...



A tu praca Jakuba Fajtanowskiego, któremu niezwykle dużo zawdzięczam jeżeli chodzi o pewność siebie w ćwiczeniu.
W sumie dziwie się, że wytrzymał tony pytań jakimi go zasypywałem...
Jeden z Jego najnowszych malunów. Zwłaszcza twarz (tak, namalowana, tak, też się musiałem zastanowić czy to nie fota, nie, to nie fota) i ogólnie cały pomysł na projekt postaci jest mistrzowski.

I starsza praca.


Więcej:
http://jacobsladder785.blogspot.com/
http://www.artstation.com/artist/JakubFajtanowski785
« Ostatnia zmiana: 20.07.2014, 01:18:44 wysłane przez Typhon » Zapisane

Typhon
Opiekun tutoriali

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 874
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 15.07.2014, 02:36:39 »

 Lime Point Zadanie 2.

Do dnia 23.07.14r. (przepraszam za trzydniowe obsunięcie, wyjazdy ze znajomymi nie mają litości) wykonać planszę studyjną jednego dowolnie wybranego zwierzęcia. Postaraj się nie wybierać jednak zwierząt domowych (kot, pies, fretka, rybki itp.). Do wykonania będą co najmniej trzy szkice linearne i jeden stosunkowo wykończony zwierzak. Całość postaraj się ładnie zakomponować na dowolnie wybranym przez siebie formacie (osobiście wybrałbym format B2, z racji że pozwala na wykonanie dużych szkiców i poćwiczenie dobrej kreski). Jeżeli nie masz możliwości rysowania na formacie większym niż A3, zrób po jednym szkicu na formacie A4.
Po wykonaniu szkiców i jednego wykończonego szkicu, postaraj się narysować wybrane przez siebie zwierze z pamięci.

Wytyczne:
 Orange Point Przed przystąpieniem do rysowania zbierz pokaźną ilość zdjęć wybranego zwierzęcia. Warto też obejrzeć jakieś krótkometrażowe nagrania na temat wybranego zwierzęcia, żeby lepiej zrozumieć jego geometrię i formę.
 Orange Point Staraj się wybrać zwierzęta bardziej popularne. Ułatwi to zbieranie potrzebnych referencji
 Orange Point Zwracaj uwagę na geometryczną formę zwierzęcia. Jeżeli ma ono dwie łapy z przodu, są one na tej samej szerokości. Postaraj się rysować w szkicu też to, co jest niewidoczne (schowana łapa, noga). Pomoże to zachować właściwą geometrię zwierzaka.

Autorem pierwszej planszy jest Leonardo da Vinci, pozostałych dwóch rysunków świetny artysta Pavel Sokov (http://www.pavelsokov.com/)



OMÓWIENIE ĆWICZENIA PIERWSZEGO


Lime Point 1.Mithrandirr

Praca ogólnie sprawia bardzo dobre wrażenie. Najbardziej należy docenić fakt, że została przede wszystkim przemyślana. Szkice bardzo ułatwiają pracę i pomagają w znacznym stopniu ulepszyć pierwotny zamysł (czasami nawet całkowicie go zmieniają...). Bardzo na plus jest też fakt, że praca ma za sobą jakąś historię. Nie jest to tylko "zwierzołak który sklepał ogra", a "Obrońca lasu który sklepał ogra wyrywającego drzewa". Nawet dodanie tak małej ilości narracji powoduje, że praca jest po prostu ciekawsza.

+ Przemyślana od początku do końca postać główna
+ Ciekawe podejście do tematu (często gęsto takie potwory nie mają większego celu niż żarcie i zabijanie)
+ Pomimo na prawdę kompleksowego kadru, nie zraziłeś się do pracy i skończyłeś ją!

- Ilość nakładanego detalu jest troszeczkę mylna. Z racji, że węzłem w pracy jest zwierzołak, mógłbyś się pokusić o większy stopień wykończenia go w stosunku do reszty pracy.
- Myślę też, że praca byłaby ciekawsza, gdyby Strażnik Gór był mniej antropomorficzny, a bardziej zwierzęcy. Ciekawym przykładem takich potworów są zwierzoludzie z uniwersum Warhammera (http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20061211002219/warhammeronline/images/7/70/Beastman_concept.jpg). Warto zwrócić też uwagę na rogi tego potwora. Mają one ciekawy, bardzo zwierzęcy kształt. Kojarzący się z brutalnością i dziką siłą. Warto byłoby nadać Twojemu Strażnikowi jakieś cechy, które pokazałyby czym on się zajmuje (może jakieś amulety, albo fetysze owinięte na rogach). Jeszcze co do ludzkich nóg z kopytami... takie coś by nie przeszło. Albo bardzo szybko by się wywalił na ziemie, albo chodziłby w tak komiczny sposób (i wolny), że nie traktowaliby go poważnie.
- Kształty kamieni i drzew. Przed przystąpieniem do rysowania drzew, poszukaj jakiś inspiracji. W tym wypadku ołówkowych, żeby zobaczyć jak drzewa można rysować i do jakiego stopnia są one rozpoznawalne.

Ogólnie, praca wywarła na mnie bardzo dobre wrażenie. W stosunku do poprzednich prac jakie widziałem, że zrobiłeś, ta reprezentuje na prawdę wyższy poziom. Oby tak dalej Uśmiech

 Lime Point 2.Madzialena


Muszę przyznać że zaskoczyłaś mnie wyborem tematu. Samochody są bardzo trudne w rysowaniu, zwłaszcza dla osób początkujących. Więc nawet sama próba ich narysowania bardzo się ceni... zwłaszcza wtedy, gdy efekty końcowe są stosunkowo dobre. Samochody mają ogólnie stosunkowo łatwą, lecz bardzo bezlitosną geometrię. Każdy błąd powoduje, że samochód zaczyna wyglądać trochę głupawo... no taki już ich urok.

+ Wybór trudnego tematu! Należy jednak uważać z rysowaniem rzeczy trudnych. Według mnie lepiej mierzyć siły na zamiary, ponieważ można się bardzo szybko zniechęcić, gdy rysunek przestanie wychodzić.
+ Wykonanie dwóch prac, w których jest różna perspektywa i różne modele samochodów

- Czystość kreski. Postaraj się nie drapać ołówkiem kreski tak długo, aż będzie ona prosta. Poćwicz rysowanie długich, pojedynczych, ładnych linii. Pamiętaj też, żeby różnicować nacisk ołówka. Możesz zrobić sobie delikatny podrys konstrukcyjny, a potem pogrubić najważniejsze linie.
http://minus.com/i/b0Sef4O0dfkiB ; http://minus.com/i/vPb8BApJj6Rh ; http://minus.com/i/IYnH4WjOOXlk
Ściągnij sobie te poradniki i na ich podstawie spróbuj stworzyć jeszcze jeden samochód.
- Geometria samochodów trochę siadła, zwłaszcza w okolicach kół. Ale w sumie zdziwiłbym się, gdyby tak nie było. Elipsy są bardzo niewdzięczne. Mogłabyś zaopatrzyć się w książkę Michała Suffczyńskiego. Są tam bardzo dobrze opisane podstawy geometrii.


 Lime Point 3. Skwara96

Praca jest bardzo sympatyczna. Zawsze lubiłem tego zielonego grubasa... zwłaszcza wtedy kiedy blokował przejście przez jakiś most i nie dało się go obudzić (smutnażaba.psd)...

+ Kadr ma fajną perspektywę. Rysowanie rzeczy od góry często powoduje, że cały teren wydaje się być nienaturalnie powyginany. Jednak w tym wypadku wyraźnie widać Snorlaxa śpiącego sobie wśród nasypu z kamieni.
+ Cieniowanie jest zrobione w stosunkowo czytelny sposób. Da się bez większego problemu rozpoznać obłe bryły, jednak trochę zabrakło konsekwentności. Ciało Snorlaxa sugeruje, że źródło świata jest z lewego górnego rogu, zaś niektóre kamienie temu trochę przeczą. Myślę, że dorysowanie cienia rzucanego przez grubaska i niektóre kamienie, jeszcze mocniej osadziłoby całość w perspektywie.

- Brak konsekwencji w oświetleniu całości
- Brakuje mi też tutaj trochę czegoś, co by cały ten rysunek zespawało razem. Jest Snorlax, są kamienie, jest ziemia, ale nie widać żeby były one jakoś od siebie uzależnione. Można by się pobawić w tym wypadu narracją. Snorlaxy są tak leniwe, że równie dobrze mógł sobie wziąć jeden z kamieni i użyć go jako poduszki... a to już by bardzo dużo dodało do tej pracy!
- Sposób rysowania kamieni pozostawia trochę do życzenia. Są one czytelne jako kamienie, jednak wszystkie są bardzo jednakowe. No i wyglądają nieco jak po prostu usypana kupa kamieni.
http://minus.com/i/ZeyjrE4RHadE Przestudiuj ten poradnik i poćwicz rysowanie naturalnych form. Zobaczysz bardzo szybko że rysowanie pozornie nudnego kamienia bardzo rozbudowuje bibliotekę wizualną.


 Lime Point 4. JaTuTylkoSzkicuje

Ogólnie to... wow. Praca na bardzo wysokim poziomie. Patrząc po Twoich wcześniejszych pracach, rozwijasz się na prawdę szybko i w na prawdę dobrym kierunku.

+ Praca ma w sobie życie, nawet bardzo dużo ma tego życia. Smok jest przedstawiony w bardzo fajny sposób, który pozwala na uwidocznienie jego najbardziej charakterystycznych cech, takich jak duże skrzydła i kolce na głowie.
+ Kolory są bardzo ładnie dobrane. Bardzo podobają mi się zróżnicowane kolory w okolicach jego łap.
+ Czytelność! Pomimo widoku od frontu, bardzo dobrze czyta się tutaj przestrzeń. Wyraźnie widać co ejst przed, a co za czym i gdzie co jest zamontowane.

- Kompozycja i skala niestety już trochę siadła. Przedstawiona sytuacja nie specjalnie ma jakiś większy sens. Mógłbyś spróbować przedstawić tym smokiem jakąś konkretną sytuację, która pomogłaby w określeniu skali. Na chwilę obecną ciężko stwierdzić czy jest to smok wielkości psa, czy wielkości bloku mieszkaniowego. Żeby cała praca nie zmieniła się jakoś drastycznie, pokusiłbym się o obrócenie łba smoka w kierunku odbiorcy, i puszczenie tego płomienia na jakiś konkretny obiekt... jak na przykład szarżujący na smoka wojownik, który chce okryć się chwałą. No a skończy jako zamarznięta konserwa.
- Jak na moje, powinno być tutaj mniej detalu. Doskonale znam tę przejmującą ochotę na wymalowanie wszystkiego doskonale, tak że wygląda jak fota, ale to mija się z celem. I bardzo zabija malarskość pracy. Zdecydowanie lepsze w odbiorze są prace, które są niedopowiedziane. Zauważ, że nawet ludzkie oko w taki sposób odbiera obraz. Patrząc na coś, skupiasz się na jednym konkretnym miejscu. Widzisz wszystkie jego faktury tekstury i tym podobne rzeczy. Wszystko w okół jest czytelne, jednak nie tak bardzo jak Twój punkt na którym się skupiasz. Taki sam zabieg warto stosować w malarstwie. Wybrać najciekawszy element, w tym wypadku pysk, wycisnąć z niego wszystko co się da, a resztę zostawić "nie skończoną".
http://daroz.deviantart.com/art/Mystic-Dragon-442445273 Myślę że ta praca Darka Zabrockiego wyjaśni o co mi chodziło. Łapy są narysowane prawie jedną plamą. Nie ma na nich łusek, jednak nie zmienia to faktu, że doskonale wiesz, że tam łuski są. Tak samo jest w tym wypadku z ptakami. Parę białych plamek, ale rozpoznajesz je jako ptaki.

 Lime Point 5.Ruda

Pierwotna wersja jest bardzo fajna. A poprawiana jeszcze fajniejsza. Widać, że całość jest bardziej przemyślana i ma o wiele ciekawszą kompozycję. Fajnie zobaczyć jeszcze ciekawszą wersję i tak dobrej pracy.

+ Bardziej przemyślany projekt potwora. Teraz sprawia wrażenie bardziej morskiego.
+ Dodanie człowieka, czyli konkretnego obiektu pozwalającego określić skalę.
+ Przyjemnie pokazana długość potwora. Tylna część ogona zanika w morskiej toni, przez co wydaje się on o wiele straszniejszy!

- Najbardziej przeszkadza mi ta odnoga, która przypomina kształtem upośledzoną rękę. Podobna sytuacja jest z pyskiem. Mam wrażenie że jest on strasznie toporny. Może rozłożenie  kołnierza by pokazało, że jest on jednak groźny i zaraz wpierniczy biednego nurka. Ciężko określić czy to ręka czy płetwa. Myślę, że mogłabyś poszukać więcej referencji, aby mieć lepsze pojęcie na temat tego jak wyglądają ryby głębinowe. W tym wypadku najbardziej by pasowały (nazwy po ang. bo łatwiej znaleźć zdjęcia wtedy) : Viper fish; Angler fish; Black dragonfish; Hagfish; Giant grenadier; Lizard fish. Wszystkie wyglądają właściwie groźnie, nawet jakby miały po 10 centymetrów. Jakby były wielkości pociągu to cóż... nie chciałbym być na jej drodze, nawet jakby była martwa. Nagi z uniwersum Warcrafta też bardzo pasują pod ten temat pracy. Zwłaszcza animacja jak Illidan przywołuje Nagi (https://www.youtube.com/watch?v=Vj0g1GEV_aI)
- Kompozycja jest bardzo klasyczna. Wierze że stać Cie na o wiele więcej. W tym wypadku jest po prostu "człowiek i ryba" i w sumie to nie wiadomo kto jest bardziej zaskoczony spotkaniem. Można by się pokusić na jakieś ujęcie, w którym niczego niespodziewający się nurek grzebie coś w jakimś wraku, a z tyłu sunie na niego potężny morski potwór. Albo kompozycję wziąć z pierwszej pracy, drobną łódkę zastąpić jakąś ładną galerą i samego potwora zrobić bardziej smukłego...

Praca zapowiada się bardzo dobrze, ale można ją bardzo polepszyć przy niewielkich nakładach pracy. Chyba warto trochę nad nią spędzić Uśmiech


 Lime Point 6.Pelsza


+ Bardzo przyjemnie rysowane. Ładnie pokazana geometria dzioba i całej głowy, a całość utrzymana w przyjemnie graficznym stylu. Jeżeli jednak chciałaś go namalować bardziej realistycznie, wtedy staraj się pracować bardziej światłem, a nie krawędzią i obrysem. Bardzo pomaga również węzeł w pracy, czyli obranie najciekawszego miejsca, nałożenie na niego największych rozpiętości tonalnych i detalu, oraz pozostawienie całej niewyrysowanej.
- W sumie brak. Praca jest skończona i nie ma tu wiele do poprawienia. Ewentualnie można by ustawić



Właściwie tak jak wyżej. Praca jest bardzo przyjemna. Jedynymi błędami są delikatne przechylenie całej twarzy w prawo, oraz drobne nieścisłości anatomiczne w kształcie oczu i ust. Przy portretach, moim zdaniem, zdecydowanie lepiej operuje się plamą niż linią. Na twarzy krawędzi występują w bardzo niewielkiej ilości miejsc i zaznaczanie ich, często gęsto powoduje, że osoba wygląda o wiele starzej.
http://www.alexhays.com/loomis/ Tutaj możesz znaleźć darmowe książki Andrewa Loomisa, amerykańskiego ilustratora z XX wieku. Przy ćwiczeniu portretów nie jest najważniejsza jakość portretów (fotorealizm) a ilość i umiejętność szybkiego przedstawienia każdej emocji. Wtedy przejście do fotorealizmu jest o wiele szybsze i bardziej przyjemne.
« Ostatnia zmiana: 20.07.2014, 01:19:53 wysłane przez Typhon » Zapisane

Typhon
Opiekun tutoriali

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 874
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 27.07.2014, 21:51:06 »

 Lime Point Zadanie 3.

Do dnia 03.08.14r. zrobić pracę, przedstawiającą krajobraz. Narysować należy co najmniej jedno drzewo w ciekawym otoczeniu (bez architektury i ludzi) Format rysunku minimalnie A3 (najlepiej B2).

Wytyczne:
 Orange Point Postaraj się stworzyć jeden rysunek na podstawie paru zdjęć. Wybierz z nich to, co jest najciekawsze i połącz wszystko w spójną całość.
 Orange Point Przy tym rysunku bardzo ważna jest kompozycja i zróżnicowanie planów. Pamiętaj, żeby nie porywać się na rysowanie gęstego lasu, który ma w sobie zbyt dużo detalu.
 Orange Point Znajdź silny węzeł w swojej pracy, i nałóż na niego największą ilość detalu. Resztę rysunku delikatnie odpuść.
 Orange Point Staraj się dopasować kierunek szrafu/ślad pędzla do faktury i kształtu jaki chcesz pokazać.
 Orange Point http://minus.com/i/bioURAHtUbcl6 <- Warto zapoznać się z darmowym poradnikiem z pracowni Domin. Bardzo dobrze jest tutaj pokazane prowadzenie pracy fazami, robienie czytelnego węzła i sposobu cieniowania różnych faktur materiałowych.

OMÓWIENIE ĆWICZENIA DRUGIEGO

 Lime Point 1. Mithrandirr


Kawał dobrej roboty. Bardzo na plus jest fakt, że zrobiłeś dużo, stosunkowo zróżnicowanych ujęć, oraz zbliżenie na pysk. Zwierze które wybrałeś również jest bardzo dobrym wyborem. Niedźwiedzie są bardzo dużymi zwierzętami, o masywnych kształtach i dobrze czytelnej, prostej geometrii.

Jeżeli rysunki ustawiłem w kolejności w jakiej powstawały, to zdecydowanie największy progres widać w ostatniej pracy. Niedźwiedź jest tam rysowany bardziej świadomie. Jest zachowana geometria całego cielska, proporcje też są mniej więcej dobrze, oraz wszystko poprawnie jest osadzone w perspektywie.
Jednak Twoich rysunkach widać trochę brak pewności w tym, co rysujesz. Postaraj się włożyć w to nieco więcej luzu. Pamiętaj że nic się nie stanie, jeżeli będą widoczne linie pomocnicze i końcowe. Z racji że linie końcowe będą mocniejsze, będą odwracać uwagę od linii pomocniczych.

 Lime Point 2. Madzialena



Bardzo przyjemne rysunki. Linearna część jest rysowana bardzo sprawnie, geometria i proporcje wróbla są bardzo dobre. Myślę, że powinnaś jeden z tych rysunków wycieniować. Najlepiej jest po prostu wziąć zdjęcie, z którego rysowałaś, zmienić je na czarno białe i nieco podkręcić kontrasty. Na podstawie tak przygotowanego zdjęcia spróbuj pocieniować swojego wróbla.

 Lime Point 3. PolskiOrzech



Duży + za pandy. Lubie pandy... ale co do rysunków, myślę że stać Cie na o wiele więcej. Przede wszystkim, podczas rysowania czegokolwiek, nie myśl o tym jako o konkretnym obiekcie. Najważniejsze to złapać właściwe proporcje i we właściwy sposób przedstawić całą sylwetkę rysowanego obiektu. Z racji że jest to panda, dobrze byłoby przeanalizować trochę jej anatomię. Zbadać proporcje części ciała względem siebie i dopiero wtedy zabrać się za rysowanie. Nie bój się rysować rzeczy, których nie widać! Jeżeli rysujesz nogę, która jest z tyłu, narysuj jej zarys, żeby była właściwie umieszczona w stosunku do reszty rzeczy.
Ogólnie rysunek jest bardzo dobrą próbą, ale wierzę, że stać Cie na o wiele więcej!

 Lime Point 4. Skwarek


Czerwone pandy są genialne. Ciężko o słodsze zwierze. Komentarz właściwie jest identyczny jak do poprzednich prac. Za bardzo myślisz konturem o obiekcie który rysujesz. Pamiętaj, że każda rzecz jaka istnieje ma swoją geometrię. Spróbuj ją najpierw zrozumieć, a potem spróbuj ją narysować.

 Lime Point 5. JaTuTylkoSzkicuje

Są wakacje, więc żadne ciężko o czas. Niemniej jednak, rysunki na bardzo dobrym poziomie. Najlepszą robotę zrobiłeś przy rysowaniu pyska. Czuć że to kangur i czuć że lubi prężyć muskły. Zwłaszcza ten pierwszy.
Same lienarki są wykonane bardzo sprawie. Ładna, czysta kreska, całość bardzo dobrze czytelna. Mógłbyś tylko popracować nieco nad łapaniem proporcji, i może pokusić się o większy stopień interpretacji. Szkoda, że nie ma wycieniowanej wersji. Ciekaw jestem jakby wyglądała.
Zapisane

Typhon
Opiekun tutoriali

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 874
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 04.08.2014, 22:00:19 »

Lime Point Zadanie 4.

Do dnia 10.08.14r. zrobić pracę, która przedstawi dowolną żywą rzecz w parodiujący sposób (lecz nie obraźliwy). Praca ma na celu głównie zabawienie się rysunkiem i pośmianiem się przy rysowaniu, jednak pamiętając dalej o ogólnej geometrii rysowanej rzeczy.

Wytyczne:
 Orange Point Postaraj się znaleźć najbardziej charakterystyczne cechy rysowanej rzeczy, i przesadnie je uwydatnij
 Orange Point Zanim zaczniesz cieniować rysunek, dokładnie się zastanów nad sposobem w jaki cień mógłby się rozłożyć na obiekcie. Pamiętaj o założeniu konkretnego kierunku światła

OMÓWIENIE ĆWICZENIA TRZECIEGO

 Lime Point 1. PolskiOrzech

Przede wszystkim- nie zadbałeś o użycie referencji. Rysowanie krajobrazów bez wcześniejszego znalezienia dobrego zasobu zdjęć, jest bardzo trudne. Zwłaszcza gdy jest to dopiero początek nauki.
Praca ogólnie ma bardzo sympatyczny klimat, jednak przypomina bardziej stylizowaną ilustracje do książki dla dzieci. Bardzo podoba mi się fakt, że zróżnicowłeś odcienie zieleni dla poszczególnych drzew. Ożywia to pracę i powoduje że jest ciekawsza, jednak zauważ, że dla iglaków, kolor igieł bardziej wpada w oliwkowy, lub zieleń zmieszaną z niebieskim/błękitem. Pooglądaj prace takich artystów jak Noah Bradley oraz Jonas De Ro.

 Lime Point 2. Mithrandrirr

Pierwsza rzecz, która bardzo koli w oczy to umiejscowienie podpisu. Podpis jest częścią całej pracy, najbezpieczniejsze miejsce dla niego to prawy dolny róg, lub ukrycie go we fragmencie jakiegoś mniej kluczowego dla obrazu miejsca.
Sama praca jest bardzo pstrokata, jest za dużo odrębnych elementów, które nie wyglądają na spójną całość. Można by podzielić obraz na drzewo, świerki, klif, góry i kamienie na pierwszym planie. Przy rysunkach widoków, dobrze jest ograniczyć ilość elementów, zrobić silny węzeł z detalem, po czym resztę odpuścić. O wiele lepiej działa również pracowanie plamą cienia i światła, aniżeli kreską i konturem. Kontur w naturze nie występuje nigdzie.
Jednak kora na drzewie jest rysowana bardzo dobrze, jeżeli reszta pracy byłaby na takim poziomie jak kora na drzewie, byłaby rewelacja.
 
Lime Point 3. JaTuTylkoSzkicuje

Fajnie widoczna perspektywa, bardzo korzenie po lewej, jednak samo drzewo mogłoby być o wiele wyższe, zważając na grubość pnia na dole. Wydaje mi się, że powinieneś podkręcić kotrasty na pierwszych planach i spróbować może dodać jakieś przeplatające się korzenie na pierwszych planach, aby to drzewo bardziej przypasowało do całej reszty rysunku. Na chwile obecną jest rzeka/droga (ciężko określić) oraz drzewo. Brakuje jakiegoś elementu spajającego całość.
Jedna z moich starych prac kojaży mi się z Twoją. Może scena w mojej pracy jest trochę inna i ogólna sytuacja jest bardziej kiczowata... ale mam wrażenie że jest stosunkowo spójna. http://fc09.deviantart.net/fs71/i/2013/245/d/b/fishing_in_the_forest_by_typhonart-d6kpuik.jpg
A za nie użycie referencji do gór w tle... >:|


A to jest sympatyczne. Bardzo prosta, bezpieczna kompozycja. Stoki wyglądają nieco nienaturalnie, tak samo jak kształt drzew, ale wyglądają w miarę wiarygodnie. Co do nieba... lepiej go nie rysować. Zbyt ciężko zrobić jednolite szare tło, żeby nie wyszło pstrokate.
Akurat to drzewo robiłem patykiem i tuszem, jednak zasada jest ta sama. Przy rysowaniu liści/igieł o wiele lepiej działać plamą i ażurami, aniżeli konturem i rozmytym grafitem.
http://fc01.deviantart.net/fs70/i/2013/219/1/a/strange_tree_by_typhonart-d6h1ppg.png

 Orange Point 4. Madzialena

Bardzo podoba mi się prostota tej pracy. Mało elementów, rysowane plamą... wygląda bardzo przyjemnie. Tak jak już Ci powiedzieli w komentarzach, przydałyby się kontrasty. Staraj się używać ołówków typu 2B na podrys, 6B na cieniowanie. Po wykonaniu wielu prac 4-5B na podrys 8-9B na cieniowanie.
Sądzę że drzewo mogłoby być zwrócone w drugą stronę, aby ściągało całą kompozycję na lewą stronę. Na chwilę obecną patrzy się z lewej na prawą, ślizgając wzrok po górze piachu, przechodząc na górną gałąź i uciekając za kartkę. Brakuje elementu stopującego w kompozycji, który by pozwalał kierować krok. Pooglądaj przykłady z książki Andrewa Loomisa- Creative Illustration (http://www.alexhays.com/loomis/ jest darmowa).

 Lime Point 5. Blachahaha

Ciężko coś powiedzieć, bo niewiele widać. Jednak to samo co w poprzednich pracach. Za dużo elementów, które nie są spójne. Wszystko walczy oddzielnie o uwagę. Geometria ławki jest również nieco źle zrobiona. Na chwile obecną oparcie jest nachylone pod kątem jakiś 30-40 stopni do siedziska. Spróbuj może wymodelować w blenderze kształt takiej ławki i przeanalizować go dokładniej.
Fajnie by było zobaczyć to wycieniowane.

 Lime Point Bardzo fajnie że aż tyle prac tutaj dodajecie. Jestem z Was na prawdę zadowolony. Strasznie fajnie byłoby Was zgarnąć do sali i móc robić aktualne korekty na papierze Uśmiech
Zapisane

Typhon
Opiekun tutoriali

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 874
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 20.08.2014, 21:16:05 »

 Lime Point Zadanie 5.

Przepraszam że takie opóźnienie było. Miałem trochę zasuw z robotą.

Do dnia 25.08.14r. wykonać rysunek dowolnie ustawionej martwej natury. Rysowanie kompozycji złożonej z różnych obiektów, pozwala na ćwiczenie prezentacji różnych faktur materiałowych, przy użyciu tylko jednego (lub wielu) narzędzia.

Wytyczne:
 Orange Point Kompozycja powinna składać się z co najmniej trzech obiektów o różnej geometrii
 Orange Point Dobrane przedmioty powinny cechować się różnorodnością faktur materiałowych
 Orange Point Ważne jest ciekawe ustawienie pozornie nudnych rzeczy, oraz dopasowanie kadru rysunku (wertykalny/horyzontalny) do treści
 Orange Point Rysunek powinien zawierać pełne spektrum szarości, biel, czerń
 Orange Point Martwa natura po angielsku to "Still nature", przydaje się przy wyszukiwaniu inspiracji

Materiały pomocnicze: http://minus.com/i/mTzWCKcKKx1l ; http://min.us/i/h6VwDkzDUxh3 ; http://min.us/i/LybebmUVvZCB ; http://min.us/i/EkhKHUt4fTEL
Są to darmowe materiały z pracowni rysunku DOMIN.
http://turningshadow.deviantart.com/ Jeden z moich ulubionych artystów malujących głównie martwe natury.

OMÓWIENIE ĆWICZENIA CZWARTEGO

 Lime Point 1.Mithrandirr


Bardzo sympatyczny bober. Na plus jest użycie bardzo szerokiej skali szarości. Są miejsca ciemne i jasne, których zdecydowanie brakowało w Twoich poprzednich pracach. Można by pokusić się o jakieś ciekawsze ujęcie samego bobra. Może coś bardziej przestrzennego?
 
 Lime Point 2.JaTuTylkoSzkicuje


Tak jak ogólnie wszystkie prace są dobre, tak w tym wydaniu ta wygrywa. Bardzo fajne podejście do tematu. Jedno z tych najbardziej oczywistych rozwiązań, na które najciężej wpaść. Zdecydowanie największą zaletą tej pracy jest przestrzenność zarówno zwierzęcia, jak i samego młota.

 Lime Point 3.Dragonfly


Dobrze dobrane zwierze. Lama sama w sobie trochę wygląda jak parodia zwierzęcia. Jedyne co mi nie pasuje w tym rysunku... to fakt że przypomina to również kangura. Zgodzę się, że pyski lamy i kangura w widoku od przodu są skrajnie podobne. Jednak w widoku 3/4 lub z profilu już zdecydowanie się różnią. Przydałoby się tutaj bardziej pobawić przestrzenią, żeby uchwycić różnicę. Cieniowanie jest nieco blade... można by wyraźniej określić kierunek i kąt padania światła, aby w bardziej czytelny sposób przedstawić bryłę i fakturę zwierza.

 Lime Point 4.Renatinaa


Tego... mógłbym się bać. Małpy mają w sobie coś przerażającego, Twoja wersja jest jeszcze bardziej przerażająca...
Tak jak wyżej, przydałoby się konkretniej określić źródło światła. Poza tym, jest bardzo sympatycznie rysowane.
Boje się D:

 Lime Point 5. PolskiOrzech


"na szkołe rysowania i tyle cała historia ;_;"
Urzekło mnie to... Chichot Wierze że stać Cie na o wiele więcej. Spróbuj może rysunku tradycyjnego, zamiast cyfrowego. Malarstwo cyfrowe jest o wiele trudniejsze od tradycyjnych mediów. Prowadzenie linii sprawia więcej problemów, swoboda jest ograniczona (zwłaszcza u początkujących), oraz trzeba dbać o kolor. Samo dbanie o kolor wymaga już bardzo dużej wprawy i jest bardzo mylące. Wbrew pozorom pandy nie są czarno-białe. W ich futrze kryje się na prawdę cała gama różnych barw i ich odcieni.
Praca ma bardzo duży potencjał, z racji, że pandy są z natury raczej spokojne i niezdarne.
http://promo.leagueoflegends.com/lunar-revel/img/annie.jpg Może Tibbers z League of Legends posłuży Ci za inspirację.

 Lime Point 6.Blachahaha


Jedyne podejście do karykatury człowieka... i to całkiem udane. Mógłbyś poszaleć bardziej z samymi formami. Twoje wydanie faktycznie jest zniekształceniem... ale zdarzają się ludzie, którzy tak wyglądają. Przy karykaturach ludzi dobrze jest znaleźć jakiś bardzo charakterystyczny element i przesadnie go uwydatnić, podczas gdy pozostałe części maja być tylko zniekształconym dopełnieniem.
« Ostatnia zmiana: 24.08.2014, 19:02:24 wysłane przez Typhon » Zapisane

Mithrandirr
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 48
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 24.08.2014, 11:52:11 »

Pracę dodam dzień później bo nie mam możliwości zeskanować ;( Bardzo za to przepraszam

Jeszcze raz przepraszam za opóźnienie o to praca:
« Ostatnia zmiana: 25.08.2014, 09:42:32 wysłane przez Mithrandirr » Zapisane
PolskiOrzech
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 3
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 25.08.2014, 08:48:24 »

Udało mi się skończyć ten rysunek, bycie leniwym nie popłaca ;_;

Zapisane
JaTuTylkoSzkicuje
Użytkownik

Reputacja: 5 Offline Offline

Wiadomości: 26
Galeria Użytkownika

JaTuTylkoSzkicuje


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 25.08.2014, 16:55:40 »

Martwa Natura



Zacytuję:
"A3. Kolejny wytwór na kurs rysunku. Cóż, rysunek powstał tak. Wszedłem do kuchni, wziąłem pierwsze lepsze rzeczy z szafki, wbiłem nóż w stół, zapaliłem świeczkę i dla urozmaicenia położyłem mój szkicownik, nie myślałem specjalnie nad kompozycją więc pewnie ona tutaj leży. W każdym razie zajęło mi to ok 4h. Owoców akurat nie miałem, więc ich nie ma.

Niestety znowu zdjęcie.

Edit: Kubek jest taki powyginany, tak został zaprojektowany, ja tylko uwieczniłem co widziałem ;P
"
« Ostatnia zmiana: 25.08.2014, 18:19:53 wysłane przez JaTuTylkoSzkicuje » Zapisane
JaTuTylkoSzkicuje
Użytkownik

Reputacja: 5 Offline Offline

Wiadomości: 26
Galeria Użytkownika

JaTuTylkoSzkicuje


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 14.09.2014, 20:51:15 »

Typhon nie wiem czy będziesz jeszcze oceniał prace z tego kursu, jeśli jednak zdecydowałbyś się to zrobić to oceń również tą:
 


Opis jest w galerii.
Zapisane
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialeSzkoła rysowania (Moderator: Hasia)Wątek: Wakacyjne zajęcia z rysunku!
Skocz do: