Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1] 2  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Zniszczona karta do gry  (Przeczytany 44504 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Nose4s
√ ι ק

Reputacja: 6 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
JID: moses@jabster.pl
Licencja: Copyright
Wiadomości: 961
Galeria Użytkownika


Troll magister dyplomowany ;)


Zobacz profil
« : 28.01.2009, 18:39:59 »

Zniszczona karta do gry
Tutorial

Opracowanie: Nose4s
Poziom trudności: łatwy





Efekt bardzo mi się spodobał więc postanowiłem zrobić własnym sposobem. Mam nadzieję że podzielicie moje zdanie. Powodzenia!

Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Otwieramy nowy obraz poprzez Plik -> Nowy lub [Ctrl+N]. Wymiary dowolne, ale ja wybrałem 400x500px. W opcje zaawansowane ustawiamy tło przeźroczyste.

Lime Point 2. Teraz musimy zaznaczeniem prostokątnym  Zaznaczenie prostokątne [R]
zaznaczyć prostokąt o wymiarach 306x423px. Następnie z menu zaznaczenia wybieramy zaokrąglenie Zaznaczenie -> Zaokrąglenie, zmieniamy ustawienia na 10 i klikamy ok



Lime Point 3.Duplikujemy naszą warstwę, wybieram warstwę o nazwie Tło i wypełniamy nasze zaznaczenie kolorem bc9e5e, następnie wybieramy nowo powstałą warstwę (domyślnie powinna nazywać się kopia: Tło) i wypełniamy zaznaczenie kolorem fdeed0. Teraz jeszcze tylko musimy przesunąć warstwę Tło o dwa piksele w dół i prawo, w tym celu wybieramy przesunięcie Warstwa -> Przekształcenie -> Przesunięcie i ustawiamy wartości:



Resztę zostawiamy bez zmian i klikamy Przesunięcie.

Lime Point 4. Czas na zabawę jednolitymi chmurami (w dalszym ciągu nie rezygnujemy z zaznaczenia, jeśli jednak zrezygnowaliśmy to nie ma się co martwić, po prostu na warstwie kopia: Tło wybieramy kanał alfa na zaznaczenie), najpierw tworzymy nową warstwę o nazwie Jednolite Chmury i wybieramy Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Jednolite chmury i ustawiamy wartości na:



i klikamy ok.

Tworzymy jeszcze jedną nową warstwę (nad warstwą Jednolite Chmury) i wypełniamy ją kolorem bc9e5e a następnie ustawiamy tryb warstwy na Twarde Światło i łączymy ją z warstwą Jednolite Chmury, tryb nowo powstałej warstwy ustawiamy na Miękkie Światło.

Lime Point 5.Tworzymy kolejną nową warstwę i nazywamy ją przyciemnienie (pamiętajcie aby nie rezygnować z zaznaczenia), wybieramy narzędzie Pędzel Pędzel [P] i bazgrzemy po pracy mniej więcej tak:



Następnie wybieramy rozmycie Gaussa Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa i ustawiamy obie wartości na 90 a rodzaj rozmycia na RLE. Krycie warstwy ustawiamy na około 20% i warstwę duplikujemy 2 razy.

Lime Point 6. Czas na część trudniejszą (nie rezygnujemy z zaznaczenia). Na warstwie pierwotnej Przyciemnienie używamy filtra deformacji (Filtry -> Zniekształcenia -> Deformowanie). Wartości zostawiamy takie jakie są na obrazie poniżej:



Miejsca z czerwoną obwódką to miejsca w których użyłem deformacji, na pozostałych dwóch warstwach kopia: Przyciemnienie i kopia:kopia: Przyciemnienie używamy deformacji dokładnie w tych samych miejscach, ale trochę inaczej. Tak powinna wyglądać nasza praca teraz:



Lime Point 7. Teraz czas trochę "zaplamić" (wciąż nie rezygnujemy z zaznaczenie), używamy pędzla Tims Abstrakt Set (w załączniku) lub jakiegoś innego, np jakiegoś "grunge", kolor pędzla ma być czarny, pomażmy trochę w rogach karty, mniej więcej tak:



Tryb warstwy ustawiamy na Miękkie Światło, krycie zmieniamy na 40-50%.

Lime Point 8. Teraz używamy pędzla z kartą (tworzymy nową warstwę i nazywamy ją karta) i malujemy nim po nowej warstwie, wybieramy narzędzie gumka Gumka [Shift+E], ustawiamy jej krycie na 50%, wybieramy ten sam pędzel co przy "zaplamieniu" i usuwamy gdzieniegdzie troszkę "pędzla z kartą", efekt:



Lime Point 8. Teraz jeszcze dodajmy efekt zagięcia rogów, tworzymy nową warstwę i nazywamy ją zagięcie, potrzebne jest nam do tego narzędzie ścieżek Ścieżki [ B ], używamy go w ten sposób:



W menu ścieżek klikamy ppm na naszą ścieżkę i wybieramy ścieżka na zaznaczenie, powstałe zaznaczenie wypełniamy białym kolorem a następnie łączymy nasze trzy pierwsze warstwy (Tło, kopia:Tło, Jednolite Chmury) w jedną i na niej klikamy Ppm -> Kanał alfa na zaznaczenie, wracamy do warstwy zagięcie, odwracamy zaznaczenie [Ctrl+I] i wciskamy klawisz [Delete], teraz zmniejszamy krycie warstwy do 10-15%, powtarzamy ten punkt jeszcze dla dolnego rogu (możemy, nie musimy).



Lime Point 9. Czas jeszcze trochę podniszczyć kartę, w tym celu rezygnujemy ze wszelkiego zaznaczenia, wybieramy narzędzie Pędzel, jeśli używamy tego pędzla co przy mazaniu gumką skalę ustawiamy na 0.05, jeśli innego to musimy go zmniejszyć do odpowiednio małych rozmiarów. Wybieramy naszą warstwę Tło i gumkujemy tam gdzie na warstwach Przyciemnienie jest zastosowana deformacja (wybieramy albo bok albo dół), gumkujemy mniej więcej tak:



Teraz jeszcze używamy na tej samej warstwie zaznaczenia z kanału alfa, i tworzymy nową warstwę na której w miejscu poprzedniego gumkowania rysujemy pędzlem Circle 5 tak jak na obrazku:



Następnie używamy rozmycia Gaussa Filtry -> Rozmywanie -> Rozmycie Gaussa o wartościach 60 i RLE.



Lime Point Koniec



To tyle na dziś, mam nadzieję ze spodobał wam się zarówno efekt jak i sam tutorial, miłego GIMP-owania.  Chichot



* PlayingCards_23.gbr (682.6 KB - pobrany 653 razy.)
* Tims_Abstract_Set-08-6.gbr (51.05 KB - pobrany 627 razy.)
* PlayingCards_19.gbr (682.6 KB - pobrany 612 razy.)
« Ostatnia zmiana: 24.02.2011, 16:03:08 wysłane przez Nose4s » Zapisane


Qba_
Emeryt

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
JID: qba_@jid.pl
Licencja: Copyright
Wiadomości: 2 627
Galeria Użytkownika


jogurt rlz!


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1 : 03.04.2009, 19:26:25 »

Fajny tut.
Moja praca:
Zapisane

Sojlex
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 1
Galeria Użytkownika

Sojlex


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 09.06.2009, 20:52:34 »

A mi sie nudziło , wiec sie pobawiłem w Harrego Pottera  Chichot

Zapisane
Vinara
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 20
Galeria Użytkownika


"W tej części świata nie ma bezpiecznych dróg".


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 13.06.2009, 17:42:41 »

http://img8.imageshack.us/i/kartaserce.jpg/
oto rezultat mojej pracy Chichot.
Świetny tutorial!
Zapisane

"Jeśli a oznacza szczęście, to a=x+y+z, gdzie x - praca, y - rozrywki, z - umiejętność trzymania języka za zębami."(A.Einstein)
Zonkers
Nowicjusz

Reputacja: 3 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4
Licencja: Copyright
Wiadomości: 11
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 03.07.2009, 21:49:58 »

moje dzieło ;P

Zapisane

Zniwiarz
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 1
Galeria Użytkownika

Zniwiarz


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 11.08.2009, 22:00:12 »

witam jestem tutaj nowy..w tutku pisze uzyc pedzla karta a ja nic takiego nie mam skad pobrac taki pedzel??
« Ostatnia zmiana: 11.08.2009, 22:22:03 wysłane przez Ziomioslaw » Zapisane
Joker13
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 4
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 01.09.2009, 15:27:27 »

witam, jak się ustawia twarde światło?
Zapisane

Wertyś
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 720
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 01.09.2009, 16:31:26 »

witam, jak się ustawia twarde światło?

Jak masz okienko z warstwami to tam jest tryb. Wybierasz twarde światło. Jak dalej będziesz mieć kłopoty to napisz na PW.
Zapisane
Firelli
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 4
Galeria Użytkownika

Firelli


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 19.09.2009, 14:01:09 »

Fajny tutek  Cool


* Jopek.png (199.28 KB, 400x500 - wyświetlony 529 razy.)
Zapisane

pchla112
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 24
Galeria Użytkownika

pchla112


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 28.01.2010, 05:13:19 »

suuperowe to Chichot wyszło mi coś takiego
Zapisane
bufu
Użytkownik

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 49
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 14.02.2010, 19:51:14 »

Witam was.
Zrobilem karte w sposob jaki zostal podany w tutku,a jest super. Prace mozna obejrzec w zalaczniku. Problem mialem przy punkcie 6 jak robilem deformacje to nie wiem jak zrobic by to zadzialalo, chodzi o te czerwone pkt. co wskazal kolega mi to nie dziala nie wiem czemu. Jak skonczylem pomijajac ten pkt co nie wiem to wyszlo mi tak jak widac na obrazku. Pod wcieciami widac jeszcze pozostale warstwy jak sie tego pozbyc ? Prosze o odpowiedz jak ktos potrafi mi pomoc. Pozdro


* karta.png (222.3 KB, 400x500 - wyświetlony 528 razy.)
Zapisane

Veraltha
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 11
Galeria Użytkownika


Każdy walczy o to, co uznaje za słuszne.


Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 20.02.2010, 19:31:37 »

Trochę nie wyszło... Język


* karta11.png (157.85 KB, 400x500 - wyświetlony 609 razy.)
Zapisane

Czyż metal nie jest świetną muzyką? \m/
wojtek2s
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 8
Galeria Użytkownika

wojtek2s


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 03.11.2010, 14:06:02 »

Świetny tutorial Chichot Oto moja praca:
Zapisane


"Nie każdy jak ja markę swą wyrobi.
Zero amatorki - tak to się robi!"


Piszę poprawnie po polsku.
cicha_grecja
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 5
Galeria Użytkownika

cicha_grecja


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 17.11.2010, 01:11:30 »

 używamy pędzla Tims Abstrakt Set (w załączniku) lub jakiegoś innego, np jakiegoś "grunge",

nie rozumiem? jestem nowa.. Jaki załącznik?gdzie to jest? mecze sie juz z tym od 2 dni i zawsze tu staje Skwaszony
Zapisane
Strony: [1] 2  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialeTutorialeGIMPIkonyWątek: Zniszczona karta do gry
Skocz do: