Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Smudge Abstract [tłumaczenie] by Szajba  (Przeczytany 29561 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Szajba
Użytkownik

Reputacja: 8 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.3
Wiadomości: 118
Galeria Użytkownika


Chillout


Zobacz profil
« : 17.02.2007, 15:55:23 »

Jest to tłumaczenie tutoriala autorstwa Vo1ture z forum www.gimp-tutorials.com

Wersja Gimpa: 2.3.x (drganie w rozsmarowywaniu, gradient mapy)
Poziom trudności: średni/trudny
Pliki do ściągnięcia: scatter Banity36

1.Tworzymy nowy obrazek o sygnaturowych wymiarach. W moim przypadku jest to 370x135
i wypełniamy go kolistym gradientem, z dwóch składowych naszego rendera. Ciemniejszy kolor do środka, jaśniejszy na zewnątrz.





2.Tworzymy nową warstwę. Wybieramy Filtry->Światło i Cień->Błysk gradientowy

Tutaj radzę poeksperymentować, zależnie od tematu, rendera i kolorystki pracy. Ja wybrałem:

Dla GFalre_101
 
Ustawienia:
środek: x:323 y:68 {px}
Parametry:
promień - 68
obrót - 64
obrót odcienia - 90 stp.
długoś wektora - 400

Nie wybierałem nadpróbkowania adaptywnego.
Musicie pamiętać zeby wybrać odcień odpowiedni dla waszego gradientu, oraz ustawić flarę na jednej z krawędzi waszej pracy.

Po dodaniu flary kopiujemy warstwę i wciskamy Shift+F (odbicie) i odbijamy warstwę w poziomie. Łączymy obie warswty, ustawiamy tryb na rozjaśnianie i krycie na 55% Powinniście uzyskać podobny do tego efekt:





3.Wklejamy render i kopiujemy warstwę z nim 3 razy (w sumie 4 rendery) Wybieramy rozsmarowywanie, zaznaczamy podopcję 'drganie' ustawiamy Liczność na 1,60 a Tempo na 70,0 Wyłączamy widoczność pierwszych 3.
a)Rozmsmarowujemy pożądnie widoczną warstwę z renderem pędzlem: banita36scatter
b)Właczmy widoczność kolejnej warstwy i rozsmarowujemy render pędzlem: Pencil Sketch głównie na krawędziach, odrobinę wewnątrz. Tryb warstwy: pokrywanie.
c)Włączamy widoczność kolejnej warstwy i pędzlem: banita36scatter2 rozsmarowujemy TYLKO delikatnie krawędzie. Ustawiamy tryb warstwy na Pokrywanie 40%
d)Włączamy widoczność ostatniej warsty z renderem, wybieramy Lasso (zaznaczenie) i ręcznie wycinamy elementy najwyżej położonego rendera, pod którymi są rozmazane wcześniej warstwy. W oryginale autor sugeruje, żeby zaznaczyć obszar poza renderem, odwrócić znaznaczenie (crtl+i) i zmniejszyć je o 25-30 px. zależnie od tego jaki obszar rendera zajęliśmy. Jednak IMHO zaznaczanie fragmentów i ręczne ich wycinanie daje dokładniejszy efekt i łatwiej dopasować pracę do naszej koncepcji. Tryb 'pociętej' warswty to zwykły, ale zmniejszyłem jej krycie na 70%.

Ostatecznie efekt powinien przypominać coś takiego:



4.Wklejamy rendery c4d na nowe warswty poza główny render. BEZ OGRANICZEN co do ich ilości (różne). Ich tryby ustawiamy na przesiewanie, pokrywanie bądź miękkie światło - zależnie od tego jaki efekt zamierzamy uzyskać. Ja użyłem przesiewania i miękkiego światła. Możemy je także delikatnie rozmazać, z podanymi wcześniej ustawieniami. Ważne jest, żeby rendery odpowiadały głównej koncepcji pracy. Tj. powinny być nieco... abstrakcyjne Uśmiech Cały sens tej opiera się na odpowiednim dobraniu renderów c4d i rozmieszczeniu ich na sygnaturce. Więc radzę próbować. Mimo wszystko to nie jest tak proste, jak wygląda... Gumką wymazujemy elementy nachodzące na gółwny render, bądź te które się nam nie podobają.




5. Czas na gradient mapy...
Zapisujemy dotychczasowy efekt w pliku .xcf i łączymy warstwy.
Wybieramy dwa odcienie zieleni ciemny i jasny (ciemniejszy jako kolor podstawowy), kopiujemy nowopowstałą warstwę i używamy Kolory->Odwzorowanie->Odwzorowanie Gradientu
Powtarzamy czynność dla dwóch ciemniejszych kolorów i dwóch jaśniejszych. Krycie tych warstw ustawiamy na 40%


6. Dodajemy ramkę i napis.

Outcome:












« Ostatnia zmiana: 18.02.2007, 11:17:30 wysłane przez Szajba » Zapisane


-----
Adriano
Użytkownik

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.3
Wiadomości: 51
Galeria Użytkownika


Kononowicz FAN


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 19.02.2007, 19:14:39 »

oto moj outcome:


 ;Dmyślę,że troszkę mi nie wyszedł, bo dałem trochę za dużo crd'ów, co myślicie o moim sigu??
Zapisane


Galeria-TUTAJi TUTAJ
Szajba
Użytkownik

Reputacja: 8 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.3
Wiadomości: 118
Galeria Użytkownika


Chillout


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 19.02.2007, 20:31:28 »

Ciemny render, jasne c4d. zrobisz jeszcze ze 20 i Ci wyjdzie perfect. A teraz nie jest źle... boli mnie ta czcionka jeszcze.

Trenuuuj!
Zapisane


-----
Devil
Nowicjusz

Reputacja: 3 Offline Offline

Wiadomości: 3
Galeria Użytkownika

Devil


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 07.04.2007, 13:35:25 »

szahba daj dobry link do pędzla bo ten mi nie chodzi......
Zapisane
Szajba
Użytkownik

Reputacja: 8 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.3
Wiadomości: 118
Galeria Użytkownika


Chillout


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 15.04.2007, 23:59:12 »

szahba daj dobry link do pędzla bo ten mi nie chodzi......

Następnym razem pisz wolniej.
Kod:
http://www.sendspace.com/file/gvetnn
Zapisane


-----
Puszek
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Wiadomości: 1
Galeria Użytkownika

Puszek


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 12.01.2008, 21:27:03 »

Oho wiem że to stary temat ale ma ktoś może linki do tych pędzlów? bo te nie działają....
Zapisane
Tomal
Użytkownik

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 57
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 13.01.2008, 14:15:25 »

W załączniku pędzelki Mrugnięcie

* scatter1.gbr (1.61 KB - pobrany 374 razy.)
* scatter2.gbr (1.61 KB - pobrany 342 razy.)
Zapisane

SnopDevil
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 4
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 14.03.2008, 14:32:25 »

Hmmm witam ja wykombinowalem cos takiego (pewnie cos zrypalem???)bo wyglada ciut inaczej?Co??

Zapisane
Rudy12
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Wiadomości: 12
Galeria Użytkownika

Rudy12


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 16.03.2008, 09:34:39 »

I jak?

Zapisane
Graf.Bartek
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 54
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 01.07.2008, 12:54:49 »

i jak mi wyszło Co?
Zapisane

gerwazyxd
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 7
Galeria Użytkownika

gerwazyxd


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 14.10.2008, 15:54:55 »

Gdzie moge zdobyś jakies ekstra c4d bo co sciagam to taka kicha ze szok Uśmiech
Zapisane

Zdybek
Emeryt

Reputacja: 14 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 729
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #11 : 14.10.2008, 16:03:20 »

Z www.planetrenders.net
Zapisane

Cytuj
<+Bizzar> będę na v lansił laski
<+Bizzar> *eeej laska mam v na IRCu 8)*
madlain
Gość
« Odpowiedz #12 : 06.03.2009, 23:44:19 »

Zapisane
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aHyde zoneArchiwumTutoriale wycofane z indeksuWątek: Smudge Abstract [tłumaczenie] by Szajba
Skocz do: