Musisz zaopatrzyć się w pędzle typu dym, płomienie, mgła. Tworzysz czarny obraz, wybierasz kolor biały i na środku klikasz pędzlami, o których pisałam wcześniej. Następnie stosujesz:
Kolory -> Barwienie i poprawiasz za pomocą
Balansu kolorów. W przypadku niektórych ikon będą też potrzebne pędzle w kształcie jakichś iskierek czy światełek. Mgłę i chmury można również wygenerować filtrem:
Renderowanie -> Chmury -> Jednolity szum albo
Fog. Promienie można zrobić gradientem stożkowym
Flare Glow Angular. Słońce utworzysz za pomocą filtra:
Światło i cień -> Supernowa na nowej, przezroczystej warstwie powyżej tła. Do deszczu potrzebujesz pędzla lub rendera kropli wody, chociaż na tym przykładzie jest jakiś kryształ. Na koniec zaznaczasz obszar, który ma być wycięty z tła, zmiękczasz i odwracasz zaznaczenie, po czym klikasz DELETE. To tak ogólnie. Jak poprawisz tytuł i będziesz miał jakieś problemy, to pytaj a opiszę bardziej szczegółowo. Ogólnie trzeba tutaj mieć trochę wprawy i doświadczenia aby odpowiednio dopasować kolory itp.
PS
Pędzli szukaj w grafice google lub na dA pod angielskimi nazwami, np.: smoke brushes, lights, sparks, flame, fog brushes.
@Edit:
Aż sobie jedną taką zrobiłam
W załączniku poglądowy XCF