Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1] 2 3 4  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Toby Revenge - Gra  (Przeczytany 12376 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« : 17.05.2011, 22:54:12 »

Witam!
Właśnie kończę kolejny etap nauki i z tej okazji mam do obronienia dyplom, który traktuje o projekcie gry Uśmiech Co ważne i istotne, jest to gra na platformę Android zatem musiałam pokonać pewne problemy związane z zaprojektowaniem takiej gry od strony graficznej i chciałabym się z Wami podzielić swoimi spostrzeżeniami i usłyszeć coś od Was.
Toby Revenge to moja w praktyce druga gra, a w teorii 3, bo pierwsza była takim dość nikłym projekcikiem. Z tego też względu ciągle idzie mi jeszcze dość ciężko delikatnie mówiąc, a moje projektowanie graficzne gry przypomina ciągle próbę zbudowania latającej machiny - niby machina, ale coś kiepsko lata. Niemniej jest to coś co tygryski lubią najbardziej Uśmiech 2
Swego czasu wrzuciłam do galerii koncept postaci

Od tamtej pory postać już znalazła swoje imię i nazywa się Toby : ) (Dzięki Sick49)
Fabuła jest dość a nawet bardzo prosta: pewną planetę atakują ni z tego ni z owego straszni najeźdźcy, rzeź niewiniątek, krew się leje i w ogóle straszne straszności. W tym momencie wkracza do akcji dzielny Toby i zaczyna się odwet w którym sympatyczny kulkowaty jegomość pierze bez litości wrogów ze słodkim uśmiechem na swej zielonej twarzy...
Gra jest już niemal gotowa i wkrótce przedstawię Wam modele, wygląd wewnątrz gry, parę innych grafik a jak mi starczy odwagi, to może nawet intro do gry.



Hym...no to mamy intro:

W grze będzie to wyglądało inaczej - użytkownik nie będzie patrzył na wszystkie obrazki na raz, tylko zostaną one wyświetlone na ekranie urządzenia jedno po drugim.
« Ostatnia zmiana: 18.05.2011, 11:21:28 wysłane przez Rejke » Zapisane

Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1 : 18.05.2011, 16:43:37 »

A oto podgląd jakby ta gra mogła wyglądać. Nie jest to zrzut z wnętrza gry a jedynie scena sklejona w Gimpie. Od razu przepraszam, że modele wrogów są rozmyte, ale gdy robiłam ten obrazek zależało mi po prostu na mniej więcej ogólnym wyglądzie.
Co tutaj widzimy? Zacznijmy od samego dołu czyli od tła.




Kafelek który tam widzicie to obiekt, który wewnątrz gry będzie programowo odbijany poziomo i pionowo, by nie wprowadzać zbyt dużej monotonni podczas wchodzenia na "górę". Nie wiem czy dobrze się wyrażam... ? Chodzi o to, że na kafelku są otwory (tak, tak, te czerwone kropki to w rzeczywistości za otwory) i jeżeli by ten kafelek podczas marszu w górę ciągle był ułożony jeden za drugim tak samo, to użytkownik by to świadomie lub podświadomie zauważył, że układ tych otworów jest ciągle taki sam. Dzięki odbiciu kafelka, ten wzór ulegnie jakiejś zmianie, drobnej, ale zawsze. Drugą sprawą urozmaicającą ten marsz i tło są właśnie owe dziury. W grze, pod "warstwą" z tłem będzie przesuwała się bitmapa w "jakimś" kolorze (być może właśnie czerwonym). Zatem zaobserwujemy w grze, zapalające się i gasnące światła. Ot, niby nic wielkiego, a sporo daje.
Nasz bohater, czyli okrągła purchawka na rozstawionych nóżkach, jak widać...jest okrągła. I ma skrzydełka. ; )


Ekhm, no dobrze, a teraz właśnie mamy mały problem projektowy. Wcześniej główny bohater wyglądał zupełnie inaczej,(rys. poniżej) ale gdy włożyło się go do gry okazało się, że podłużny kształt modelu wcale nie jest dobrym rozwiązaniem. Ba..wręcz beznadziejnym. W założeniu gry, bohater idzie w górę po pionowej ścianie, zatem kiedy strzela do wroga po swojej lewej albo prawe stronie i nie obraca się w jego kierunku całym korpusem to wygląda to...co najmniej dziwacznie.



 Dlaczego się ma niby nie obracać ten model? Ano bo wisi tyłkiem do dołu na nogach, które przywodzą na myśl jakieś liny. No nie da się, żeby się obracał. Zatem co? Trzeba było wymyślić co z tym zrobić. I co? Najlepiej by było gdyby model był okrągły, dzięki czemu znikł by problem z tym w która stronę  jest obrócony. Początkowo powstał model w Inkscape ...ale nie byłam z niego zadowolona. Poza tym zbytnio przypominał stylistyką wrogów.



Tak pojawił się obecny model, który wydaje mi się jest dość fajnym konceptem. Po pierwsze jednocześnie zachowuje cechy koła i wpisuje się też w trójkąt a jak wiadomo dynamiczna to figura. W sam raz dla takiej gry.
Nie wiem jeszcze do końca jak pokazać łączenia statku z stópkami. Problem polega na tym, by nie komplikować tego zbytnio aby dało się łatwo oprogramować. Nogi mają tą właściwość, że nie mają jednej długości, ale rozciągają się wedle potrzeby.
Zapisane

Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #2 : 19.05.2011, 19:21:33 »

Mam problem z menu...
Pierwszy koncept wyglądał tak:

ale nikomu się on nie podobał.
Teraz mam właśnie taki koncept? Co o tym myślicie?



Od razy chciałabym wytłumaczyć dlaczego statek nie jest połączony ze stópkami. Otóż ...jeszcze nie wymyśliłam dobrego połączenia. To czeka do uzupełnienia.
Jeżeli ktoś ma możliwość zobaczenia tego obrazka na małym ekranie dowolnego urządzenia mobilnego, to naprawdę gorąco polecam. Na małym ekranie to wygląda zupełnie inaczej.
A tu jeszcze dwie inne wersje:




« Ostatnia zmiana: 19.05.2011, 19:55:00 wysłane przez Rejke » Zapisane

Terrqge
Emeryt

Reputacja: 17 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 353
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 19.05.2011, 19:55:03 »

Niebieskie menu najładniejsze.
Zapisane

{VeTeR}
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
JID: veter@ubuntu.pl
Licencja: Copyright
Wiadomości: 111
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #4 : 19.05.2011, 20:46:05 »

Niebieskie, a na akcje mouseover czerwone ikony Uśmiech
Zapisane

Franek Skarpeta
Gość
« Odpowiedz #5 : 19.05.2011, 20:57:24 »

Hym...no to mamy intro:

W grze będzie to wyglądało inaczej - użytkownik nie będzie patrzył na wszystkie obrazki na raz, tylko zostaną one wyświetlone na ekranie urządzenia jedno po drugim.
Intro podoba mi się najbardziej; wybierz
niebieskie menu, iż jest najlepsze.

PS - Co do tego intro, to dodać napisy i wyszedłby fajny komiks. Uśmiech
Zapisane
Terrqge
Emeryt

Reputacja: 17 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 353
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 19.05.2011, 21:22:02 »

W jakiej rozdzielczości będzie gra? 800x480 czy 480x320. To chyba 2 najpopularniejsze "androidowe".
Zapisane

Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #7 : 19.05.2011, 21:49:23 »

Gra jest ogólnie przygotowywana na 800x480 dla samego dyplomu, a potem jeśli zostanie wydana...to się zobaczy. Uśmiech
Dziękuję bardzo za reakcję : ) Do tej pory brak jakiegokolwiek komentarza wywoływał we mnie poczucie w rodzaju " hym... jest tak kiepsko, że nawet nie ma co komentować". Uśmiech
Co do menu i niebieskich przycisków to właśnie zrodził się problem, ponieważ zasięgam porady też i w innych miejscach (mam potwornie mało czasu a potrzebuję jak najwięcej opinii) i właściwie siły rozkładają się po równo między niebieskimi a pomarańczowymi. Wygląda na to, że będę musiała to jeszcze raz dokładnie przemyśleć.

A czy ktoś ma jakiś pomysł jakim symbolem określić creditsy? W tym momencie znajduje się tam upośledzony kasztan, który ma zastępować logo twórców gry. Ale może coś prostego? Jakiś symbol, który kojarzy się z "ja", "my", lub "o nas"?
Zapisane

{VeTeR}
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
JID: veter@ubuntu.pl
Licencja: Copyright
Wiadomości: 111
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #8 : 19.05.2011, 22:30:12 »

tez mialem podobny problem, nic mi do glowy nie przychodzilo.. i ostatecznie zrezygnowalismy z ikon.
Moja mysl odnosnie ikony krecila sie w okol ludzika/ludzikow (jak na znaku przejscia dla pieszych), karty (a'la dowod/prawo jazdy), lub poprostu napis 'credits' pisany ciekawa czcionka.
Zapisane

Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #9 : 20.05.2011, 08:31:37 »

No tak, tylko przy obecnych bąbelkach napis nie wchodzi w grę Smutny
Może...koperta? Czyli coś co sugeruje kontakt?
Zapisane

{VeTeR}
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
JID: veter@ubuntu.pl
Licencja: Copyright
Wiadomości: 111
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #10 : 20.05.2011, 08:55:38 »

Teoretycznie tak, ale napis moze byc nie w miejscu gdzie sa przyciski a np po lewej/prawej na dole. lub tez creditsy by sie pokazywaly same przy 2 minutowej bezczynnosci w menu glownym.
« Ostatnia zmiana: 20.05.2011, 09:20:40 wysłane przez Terrqge » Zapisane

Gacko
Emeryt

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 635
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 20.05.2011, 08:59:43 »

Cytuj
Od razy chciałabym wytłumaczyć dlaczego statek nie jest połączony ze stópkami. Otóż ...jeszcze nie wymyśliłam dobrego połączenia. To czeka do uzupełnienia.

Osobiście zostawiłbym go bez tych połączeń Język Fajnie się tak prezentuje, (a Rayman to gdzie miał uda?). Z tego co widzę, to ma być przyjemna gierka, m.in też dla dzieci, więc taki pomysł nie jest zły;)

Jeżeli te połączenia są konieczne (tak jak sugerujesz na obrazkach) to może wystarczyłyby elektryczne? Tak jak są łączone silniki w Star Łorsach, tylko tutaj dałabyś kolor zbliżony do maszyny Mrugnięcie
Zapisane
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #12 : 20.05.2011, 09:56:51 »

@{VeTeR} dobra uwaga : ) To teraz jeszcze się zastanowię, czy w ogóle usunąć ten przycisk, czy wstawić na niego coś innego. Niby są "opcje", ale w takich grach w menu bardzo często jest głośniczek służący do szybkiego całkowitego wyłączenia/włączenia dźwięku, więc może coś takiego?
@ Dobrotek z Raymanem to dobra uwaga Uśmiech  Problem pojawia się tylko w samej grze, bo to dziwne wrażenie kiedy się wspinasz i tylko gdzieś latają bez sensu takie dwie małe stópki : D A wiem dobrze, bo tak jest obecnie : D  Za to połączenie tak jak mówisz, elektryczne... brałam to pod uwagę, ale nie miałam pomysłu jak by to można było łatwo oprogramować? Znaczy, nie ja się tym zajmuję, ale projektując muszę mieć to a uwadze.
Hym...ale dzięki Tobie, zamiast kierować się lenistwem, to chyba jeszcze raz przemyślę tą kwestię : )
Zapisane

{VeTeR}
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
JID: veter@ubuntu.pl
Licencja: Copyright
Wiadomości: 111
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #13 : 20.05.2011, 11:12:27 »

To tez moze byc dobre rozwiazanie, w sumie najprostrze. Ew zrobic 3 poziomy glosnosci kolo glosniczka (np cos jak na YT).

Zapisane

Strony: [1] 2 3 4  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aGalerieGalerie 2DRóżne (Moderatorzy: Cloud, Hasia)Wątek: Toby Revenge - Gra
Skocz do: