Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1] 2 3 4  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Sprite - scena walki  (Przeczytany 63844 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Phoenix
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
JID: pho3nix@jabber.org
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 856
Galeria Użytkownika


twoja stara gra w guitar hero kierownicą


Zobacz profil
« : 30.01.2008, 16:24:27 »

Sprite - scena walki
Tutorial

Opracowanie: Phoenix
Poziom trudności: średni





W tym tutorialu nauczycie się robić sygnaturkę na bazie sprite renderów w ciekawym stylu przedstawiania sceny walki. Jeśli wszystko dokładnie przeczytacie, nie będziecie mieli problemów z wykonaniem tutoriala, a efekt może wyjść wam nawet lepiej niż mi! Powodzenia.

Orange Point Materiały:
  • Kilka fajnych sprite renderów: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8]
  • Kilka renderów C4D: [1] [2] [3] [4] (wygumkowane plamy na renderach są spowodowane tym, że brałem je z PSD'ków)
  • Tła do sprite'ów: [1] [2]
  • Czcionka: [Xenotron]
  • Plik .XCF: patrz załącznik

Tutorial napisany w wersji GIMP 2.4. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Tworzymy nowy obraz o rozmiarach 400x180 pixeli lub mniejszych, po czym otwieramy nasze tła do sprite-ów, kopiujemy (Edycja -> Skopiuj [Ctrl+C]), wklejamy (Edycja -> Wklej [Ctrl+V]) na utworzony obraz. Za pomocą narzędzia Przesunięcie Przesuwanie [M] przesuwamy tło w odpowiednie miejsce i zakotwiczamy (Warstwa -> Zakotwicz warstwę) na warstwie Tło. Przechodzimy teraz do upiększenia scenerii. Wyostrzamy obraz (Filtry -> Uwydatnianie -> Wyostrzanie) z ustawieniami ostrości na 10, rozmywamy Rozmycie-wyostrzenie w drugoplanowych miejscach. Teraz robimy nową, przeźroczystą warstwę i rysujemy na niej plamy czarnym pędzlem Pędzel (w tych miejscach, gdzie ma być ciemno) oraz białym (tam gdzie ma być jasno). Rozmywamy gaussem (Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa...) i ustawiamy tryb warstwy na Miękkie światło (jeśli trzeba, możemy też raz zduplikować Duplikowanie warstwy warstwę).



Lime Point 2. Nadeszła pora na wklejenie naszych sprite'ów. W tym celu tworzymy nową, przeźroczystą warstwę, otwieramy dwa sprite renderki (w moim przypadku jest to 2 i 4 - dominujący i pokonany/znokautowany), kopiujemy je i wklejamy oraz zakotwiczamy (Warstwa -> Zakotwicz warstwę) na nowo utworzonej przeźroczystej warstwie. Ustawiamy je (Przesunięcie Przesuwanie [M]) na dwóch stronach sygnaturki.



Lime Point 3. Otwieramy render C4D 4 (patrz: Materiały), kopiujemy, wklejamy na nową, przeźroczystą warstwę i ustawiamy odpowiednio nad ręką sprite'a po lewej stronie, po czym zakotwiczamy warstwę. Tryb ustawiamy na Tylko jaśniejsze. Duplikujemy warstwę z C4D i ustawiamy jej tryb na Rozjaśnianie, a krycie na około 60. Ponownie tworzymy nową, przeźroczystą warstwę, pędzlem rysujemy średnią jasno-niebieską kropkę, w miejscu C4D rozmywamy ją gaussem (Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa...) z ustawieniami 50, po czym ustawiamy tryb warstwy na Miękkie światło i duplikujemy od 4 do 6 razy. Rysujemy na nowej warstwie pędzlem jeszcze jedną kropkę, lecz tym razem białą i małą (też w miejscu C4D) i rozmywamy gaussem z ustawieniami około 20-30. Tryb pozostawiamy na Zwykły. Następnym krokiem będzie stworzenie jeszcze jednej warstwy i twardym najmniejszym pędzelkiem (Circle 1) narysowanie wielu białych kropeczek w centrum naszego światła które nie dawno nam powstało. Tryb ustawiamy na Miękkie światło.
Wracając jeszcze do sprite renderów - możemy je jeszcze lekko rozmyć Rozmycie-wyostrzenie na krawędziach, by lepiej wtapiały się tło.



Lime Point 4. Teraz będziemy kombinować z następnymi renderami C4D. Otwieramy pozostałe trzy rendery C4D, po kolei kopiujemy je, wklejamy na sygnaturę. Odpowiednio ustawiamy Przesuwanie, zmieniamy tryb warstwy na Rozjaśnianie bądź Tylko jaśniejsze. Ścieramy gumką Gumka niepotrzebne części, a krycie ustawiamy na niższe wartości, jeśli trzeba.



Lime Point 5. W tym punkcie zajmiemy się kolorkami naszej sygnatury. Tworzymy nową warstwę, kopiujemy wszystko (Edycja -> Skopiuj widoczne...), wklejamy na ostatnio utworzoną warstwę, zakotwiczamy, kolory ustawiamy na domyślne 000000 i ffffff (czarny i biały) i stosujemy Odwzorowywanie gradientu (Kolory -> Odwzorowywania -> Odwzorowywanie gradientu) (pamiętajmy, że gradient Gradient nie może być ustawiony wtedy na Kolor pierwszoplanowy na przezroczystość). Tryb warstwy ustawiamy na Miękkie światło. Teraz powtarzamy wszystkie czynności wymienione wcześniej w tym punkcie tylko z innymi kolorami (u mnie to fe0041 i 0ffa01, ale u was możliwe że te kolory nie będą dawać dobrego efektu, więc lepiej pokombinować) i  jeśli trzeba, zmniejszamy krycie warstwy.



Lime Point 6. Teraz pozostała nam ramka, napis i jakieś tam nieobowiązkowe dodatki, ale tu zdaje się już na wasze umiejętności graficzne. Niektórym na przykład nie podobają się takie grube ramki albo czarno-białe kawałki na sygnaturze.



Lime Point Koniec



Wasze rezultaty są bardzo miło widziane. Jeśli coś wam nie wyszło lub nie rozumiecie jakiegoś punktu czy może cząstki tutoriala, pytania możecie zadawać do woli.

Miłego GIMPowania! Uśmiech



« Ostatnia zmiana: 06.06.2009, 12:27:39 wysłane przez Domaxi » Zapisane



Zigur
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 7
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 01.03.2008, 23:15:51 »

Jak widze pierwszy mam zaszczyt zamieścić tu swój rezultat oto on:

A jeśli chodzi o pytania to skąd jeszcze można jakieś fajne tła do sprit'ów wziąść, chodzi mi głównie o jakieś związane z Naruto

Edit:
I jeszcze jedna Mrugnięcie
« Ostatnia zmiana: 03.03.2008, 08:22:34 wysłane przez Zigur » Zapisane

N30
Nowicjusz

Reputacja: 1 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4
Wiadomości: 9
Galeria Użytkownika

N30

>>N30<<


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 09.03.2008, 00:04:43 »

a oto moj Chichot




skond wziac wiecej renderkow 2d??


INSEKT: Z Internetu.
« Ostatnia zmiana: 09.03.2008, 01:35:37 wysłane przez INSEKT » Zapisane

Yondaime
Użytkownik

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.2
Licencja: Copyright
Wiadomości: 27
Galeria Użytkownika


Fan Naruto,Gimpa i MU online


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 09.03.2008, 10:02:15 »

ze strony http://sdb.drshnaps.com/  Mrugnięcie
Zapisane

kluz
Nowicjusz

Reputacja: 1 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4
Licencja: Copyright
Wiadomości: 13
Galeria Użytkownika

kluz


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 08.04.2008, 06:56:45 »

Mi zamiast czegoś na styl kuli u ręki wychodzi jakieś lekkie światło
Zapisane
bobek_007
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 1
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 10.04.2008, 14:32:01 »


« Ostatnia zmiana: 16.05.2009, 11:47:05 wysłane przez bobek_007 » Zapisane
Sick49
Użytkownik

Reputacja: 11 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 56
Galeria Użytkownika


po prostu szary użytkownik


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 20.04.2008, 14:34:01 »

Świetny tutorial! Mi wyszło coś takiego
Zapisane
Cookie
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Wiadomości: 13
Galeria Użytkownika

Cookie


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 20.04.2008, 16:04:40 »

moje dzielo Język

Zapisane
RacuH
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Wiadomości: 2
Galeria Użytkownika

RacuH


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 20.05.2008, 22:52:58 »

proszę o pomoc nie wiem jak wkleić dokładnie ten C4D żeby wyszła taka fajna kulka wychodzi mi prawie cały C4D  Czy może mi ktoś pomóc??
Zapisane
Gorn
Użytkownik

Reputacja: 8 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 415
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 20.05.2008, 23:00:27 »

Tworzysz nową warstwę, wklejasz render C4D i zakotwiczasz go tam. Wybierasz zaznaczenie prostokątne/eliptyczne i zaznaczasz część C4D (w Twoim wypadku tą kulę) i kopiujesz. Na koniec wklejasz skopiowaną wcześniej cząstke i przesuwasz według upodobania.
Zapisane

Brak czasu...
fr9
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 20.01.2009, 13:41:54 »

To i ja się pochwale swoją pracą ale w trzech wersjach.


* obrazek.gif (33.12 KB, 400x150 - wyświetlony 548 razy.)

* obrazek2.gif (34.6 KB, 400x150 - wyświetlony 745 razy.)

* obrazek3.gif (34.03 KB, 400x150 - wyświetlony 666 razy.)
Zapisane
Hugmen
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4
Licencja: Copyright
Wiadomości: 4
Galeria Użytkownika

Hugmen


Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 04.04.2009, 14:08:05 »

Fajny wątek ale mi chyba coś nie wyszło Smutny
Zapisane

tygrys
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 7
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 28.07.2009, 16:09:44 »

a to mój efekt trochę niefajny ale jest Chichot
Zapisane

tsukuyo
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 4
Galeria Użytkownika

tsukuyo


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 04.12.2009, 22:23:27 »


Doceńcie wysiłek Smutny
Zapisane
Strony: [1] 2 3 4  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialeTutorialeGIMPSygnaturyWątek: Sprite - scena walki
Skocz do: